Page 1 of 1
Airtemp correction, aft targetit laajakaistalla sekä säätöä
Posted: Sun Oct 23, 2005 13:18
by Masi_K
Alkaa ottaa aivoon toi liiallinen korjaus ilman lämpötilan mukaan. Miten sitä saa vähemmälle ? En jokapäivä viittis ottaa läppäriä kyytiin. Kerran kun on kartta säädetty kohdalleen.
Entäs tämä lambdaohjaus sitten. Sehän tavallaan korvaa moisen lämpötilakorjauksen ?
Nimimerkillä afr 12.1 tasakaasulla, kun kartan ajopäivänä oli 13.8...
Extra koodi on 024s12.
Posted: Sun Oct 23, 2005 18:48
by JesseT
Jotain nyt on vialla asennuksessa. Missä ja millainen lämpötila-anturi on? Näyttääkö oikein eri lämpötiloissa?
Posted: Mon Oct 24, 2005 18:09
by Masi_K
No nyt tuntuu pelaavan ok. Koodi vaihtu tuoho 024 juuri ennen viestin kirjoitusta. Tänää toimi sen puolesta ok. Lämpötila anturi näyttää sen 5% sisään.
Nyt on ilmennyt semmoinen ongelma, että se kaasun löysäys rikastus, mistä oli puhetta toisesssa topicissa. Se ei vastaa tunen käskyihin yhtään. On siis ihan sama miten asetuksia vääntää

Muut muutokset tuntuu menevän sisään. Miksi siis juuri tää ei. Sytkän muutoksista ei oo kokemusta.
Posted: Tue Nov 29, 2005 19:59
by Masi_K
Selvästi kiihotusrikastus ei oikeen toimi kunnolla ja accel eccel on vieläki hakusessa. Kuinka siis edetä ? Käytän RPM rikastusta ja extrakoodia 027b.
Rpm eccel ikkunasa on sumumäärä vielä sekaisin yhdessä kohtaa kokeilun takia.
http://www.kolumbus.fi/vauxhall/rpm_eccel.bmp
Ensaanu jpg tä tehtyä eccelikuvasta

Posted: Wed Nov 30, 2005 10:46
by JTbo
Onko acceleration wizard sivulla arvot nollia?
Huomasin omissa kokeiluissani, että jos acceleration sivulla ei laita kaikkiin ruutuihin nollia, niin mega tahtoo käyttää sekä rpm-based arvoja, että acceleration wizard sivun arvoja ja säätäminen on hankalaa.
Minulla taisi koodina olla tosin 25g, en tiedä onko tuon suhteen muutoksia uudemmissa.
Posted: Thu Dec 01, 2005 16:51
by Masi_K
Pitääki tätä jtbo n ehdotusta heti. Nyt mulla on 25.5 poljin nopeutena kaikissa ja 0.0 millisekuntteina kaikissa. Se "hana" on TPS asennossa. Tresholdina on kanssa 0.977 ja suihkutus aikana 0.4 ms.
Posted: Fri Dec 02, 2005 18:51
by Masi_K
Okei, jtbon ehdotuksella poistui toi accelerationin sahaus painettaessa kaasua. Huomasin ehkä miksi pintakaasuajolla vaihdon yhteydessä käydään rikkaalla. TPS anturin asento ei muutu kovinkaan paljoa.
Tässä 0-40km/h kiihytys tosi kevyesti(normaalisti). Kuten näkyy, kaasun löysäämisen aikana käydään ältsyn rikkaalla ja kaasun painamisen yhdeydessä ÿber laihalla.

Tässä sama toistuu, mutta kapeammalla aikavälillä.

Lusikka samantien lattiaan 2.vaihteella noin 30 km/h :sta sekä vaihto 3. pykälälle. Lopuksi moottorijarrutus syötönkatkaisulla. Nyt on jo ihan eri meno. Vielä ollaan rikkaalla kun löysätään kaasua, mutta ei käydäkkään enää laihalla kun tallaan kaasulle. Tässä tapauksessa siis accel on hyvässä kohdassa.

Mistä siis lähteä metästää tota rikastumista kun löysään kaasua?
Posted: Fri Dec 02, 2005 19:07
by JTbo
Kokeiles laittaa sinne Acceleration wizard sivulle, kohtaan decel fuel amount vaikka 90%, eli silloin laihennetaan seosta moottorijarrutuksella, 100%=normaalit sopat ja 0%=ei soppaa.
Posted: Fri Dec 02, 2005 22:13
by Masi_K
JTbo wrote:Kokeiles laittaa sinne Acceleration wizard sivulle, kohtaan decel fuel amount vaikka 90%, eli silloin laihennetaan seosta moottorijarrutuksella, 100%=normaalit sopat ja 0%=ei soppaa.
Kokeiltu jo aikasemmin 0-100% väliä. Se vaikuttaa vasta kun on kaasupoljinta painettu enemmä kuin 1%

Nykyinen 80% on aika hyvä moottoritienopeuksissa. Ei nykäse helvetisti kun nostaa poljinta kesken kiihdytyksen.
Posted: Fri Dec 02, 2005 22:22
by JTbo
Sulla näyttäisi olevan TPS:n kanssa vähän samaa kuin omassa, se pysyy nolilla megan mielestä, vaikka ihan varmasti on kaasua päällä ja yleismittarikin vahvistaa, että kaasua on painettu?
Tuon takia otin TPS:n kokonaan pois käytöstä, tuntui sotkevan.
Posted: Sat Dec 03, 2005 13:51
by Masi_K
Heh, tai sitten volen koneessa on vaan vetoa reilusti
