Airtemp correction, aft targetit laajakaistalla sekä säätöä
Moderator: Masi_K
Airtemp correction, aft targetit laajakaistalla sekä säätöä
Alkaa ottaa aivoon toi liiallinen korjaus ilman lämpötilan mukaan. Miten sitä saa vähemmälle ? En jokapäivä viittis ottaa läppäriä kyytiin. Kerran kun on kartta säädetty kohdalleen.
Entäs tämä lambdaohjaus sitten. Sehän tavallaan korvaa moisen lämpötilakorjauksen ?
Nimimerkillä afr 12.1 tasakaasulla, kun kartan ajopäivänä oli 13.8...
Extra koodi on 024s12.
Entäs tämä lambdaohjaus sitten. Sehän tavallaan korvaa moisen lämpötilakorjauksen ?
Nimimerkillä afr 12.1 tasakaasulla, kun kartan ajopäivänä oli 13.8...
Extra koodi on 024s12.
Last edited by Masi_K on Fri Dec 02, 2005 18:52, edited 1 time in total.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
No nyt tuntuu pelaavan ok. Koodi vaihtu tuoho 024 juuri ennen viestin kirjoitusta. Tänää toimi sen puolesta ok. Lämpötila anturi näyttää sen 5% sisään.
Nyt on ilmennyt semmoinen ongelma, että se kaasun löysäys rikastus, mistä oli puhetta toisesssa topicissa. Se ei vastaa tunen käskyihin yhtään. On siis ihan sama miten asetuksia vääntää
Muut muutokset tuntuu menevän sisään. Miksi siis juuri tää ei. Sytkän muutoksista ei oo kokemusta.
Nyt on ilmennyt semmoinen ongelma, että se kaasun löysäys rikastus, mistä oli puhetta toisesssa topicissa. Se ei vastaa tunen käskyihin yhtään. On siis ihan sama miten asetuksia vääntää

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Selvästi kiihotusrikastus ei oikeen toimi kunnolla ja accel eccel on vieläki hakusessa. Kuinka siis edetä ? Käytän RPM rikastusta ja extrakoodia 027b.
Rpm eccel ikkunasa on sumumäärä vielä sekaisin yhdessä kohtaa kokeilun takia.

http://www.kolumbus.fi/vauxhall/rpm_eccel.bmp
Ensaanu jpg tä tehtyä eccelikuvasta
Rpm eccel ikkunasa on sumumäärä vielä sekaisin yhdessä kohtaa kokeilun takia.

http://www.kolumbus.fi/vauxhall/rpm_eccel.bmp
Ensaanu jpg tä tehtyä eccelikuvasta

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 405
- Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
- Location: Pieksämäki
- Contact:
Onko acceleration wizard sivulla arvot nollia?
Huomasin omissa kokeiluissani, että jos acceleration sivulla ei laita kaikkiin ruutuihin nollia, niin mega tahtoo käyttää sekä rpm-based arvoja, että acceleration wizard sivun arvoja ja säätäminen on hankalaa.
Minulla taisi koodina olla tosin 25g, en tiedä onko tuon suhteen muutoksia uudemmissa.
Huomasin omissa kokeiluissani, että jos acceleration sivulla ei laita kaikkiin ruutuihin nollia, niin mega tahtoo käyttää sekä rpm-based arvoja, että acceleration wizard sivun arvoja ja säätäminen on hankalaa.
Minulla taisi koodina olla tosin 25g, en tiedä onko tuon suhteen muutoksia uudemmissa.
Volvo 360GL -88
Pitääki tätä jtbo n ehdotusta heti. Nyt mulla on 25.5 poljin nopeutena kaikissa ja 0.0 millisekuntteina kaikissa. Se "hana" on TPS asennossa. Tresholdina on kanssa 0.977 ja suihkutus aikana 0.4 ms.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Okei, jtbon ehdotuksella poistui toi accelerationin sahaus painettaessa kaasua. Huomasin ehkä miksi pintakaasuajolla vaihdon yhteydessä käydään rikkaalla. TPS anturin asento ei muutu kovinkaan paljoa.
Tässä 0-40km/h kiihytys tosi kevyesti(normaalisti). Kuten näkyy, kaasun löysäämisen aikana käydään ältsyn rikkaalla ja kaasun painamisen yhdeydessä ÿber laihalla.

Tässä sama toistuu, mutta kapeammalla aikavälillä.

Lusikka samantien lattiaan 2.vaihteella noin 30 km/h :sta sekä vaihto 3. pykälälle. Lopuksi moottorijarrutus syötönkatkaisulla. Nyt on jo ihan eri meno. Vielä ollaan rikkaalla kun löysätään kaasua, mutta ei käydäkkään enää laihalla kun tallaan kaasulle. Tässä tapauksessa siis accel on hyvässä kohdassa.

Mistä siis lähteä metästää tota rikastumista kun löysään kaasua?
Tässä 0-40km/h kiihytys tosi kevyesti(normaalisti). Kuten näkyy, kaasun löysäämisen aikana käydään ältsyn rikkaalla ja kaasun painamisen yhdeydessä ÿber laihalla.

Tässä sama toistuu, mutta kapeammalla aikavälillä.

Lusikka samantien lattiaan 2.vaihteella noin 30 km/h :sta sekä vaihto 3. pykälälle. Lopuksi moottorijarrutus syötönkatkaisulla. Nyt on jo ihan eri meno. Vielä ollaan rikkaalla kun löysätään kaasua, mutta ei käydäkkään enää laihalla kun tallaan kaasulle. Tässä tapauksessa siis accel on hyvässä kohdassa.

Mistä siis lähteä metästää tota rikastumista kun löysään kaasua?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Kokeiltu jo aikasemmin 0-100% väliä. Se vaikuttaa vasta kun on kaasupoljinta painettu enemmä kuin 1%JTbo wrote:Kokeiles laittaa sinne Acceleration wizard sivulle, kohtaan decel fuel amount vaikka 90%, eli silloin laihennetaan seosta moottorijarrutuksella, 100%=normaalit sopat ja 0%=ei soppaa.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII