Airtemp correction, aft targetit laajakaistalla sekä säätöä

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Airtemp correction, aft targetit laajakaistalla sekä säätöä

Post by Masi_K »

Alkaa ottaa aivoon toi liiallinen korjaus ilman lämpötilan mukaan. Miten sitä saa vähemmälle ? En jokapäivä viittis ottaa läppäriä kyytiin. Kerran kun on kartta säädetty kohdalleen.
Entäs tämä lambdaohjaus sitten. Sehän tavallaan korvaa moisen lämpötilakorjauksen ?

Nimimerkillä afr 12.1 tasakaasulla, kun kartan ajopäivänä oli 13.8...

Extra koodi on 024s12.
Last edited by Masi_K on Fri Dec 02, 2005 18:52, edited 1 time in total.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Jotain nyt on vialla asennuksessa. Missä ja millainen lämpötila-anturi on? Näyttääkö oikein eri lämpötiloissa?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

No nyt tuntuu pelaavan ok. Koodi vaihtu tuoho 024 juuri ennen viestin kirjoitusta. Tänää toimi sen puolesta ok. Lämpötila anturi näyttää sen 5% sisään.

Nyt on ilmennyt semmoinen ongelma, että se kaasun löysäys rikastus, mistä oli puhetta toisesssa topicissa. Se ei vastaa tunen käskyihin yhtään. On siis ihan sama miten asetuksia vääntää :( Muut muutokset tuntuu menevän sisään. Miksi siis juuri tää ei. Sytkän muutoksista ei oo kokemusta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Selvästi kiihotusrikastus ei oikeen toimi kunnolla ja accel eccel on vieläki hakusessa. Kuinka siis edetä ? Käytän RPM rikastusta ja extrakoodia 027b.
Rpm eccel ikkunasa on sumumäärä vielä sekaisin yhdessä kohtaa kokeilun takia.
Image
http://www.kolumbus.fi/vauxhall/rpm_eccel.bmp

Ensaanu jpg tä tehtyä eccelikuvasta :evil:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Onko acceleration wizard sivulla arvot nollia?

Huomasin omissa kokeiluissani, että jos acceleration sivulla ei laita kaikkiin ruutuihin nollia, niin mega tahtoo käyttää sekä rpm-based arvoja, että acceleration wizard sivun arvoja ja säätäminen on hankalaa.

Minulla taisi koodina olla tosin 25g, en tiedä onko tuon suhteen muutoksia uudemmissa.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Pitääki tätä jtbo n ehdotusta heti. Nyt mulla on 25.5 poljin nopeutena kaikissa ja 0.0 millisekuntteina kaikissa. Se "hana" on TPS asennossa. Tresholdina on kanssa 0.977 ja suihkutus aikana 0.4 ms.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Okei, jtbon ehdotuksella poistui toi accelerationin sahaus painettaessa kaasua. Huomasin ehkä miksi pintakaasuajolla vaihdon yhteydessä käydään rikkaalla. TPS anturin asento ei muutu kovinkaan paljoa.
Tässä 0-40km/h kiihytys tosi kevyesti(normaalisti). Kuten näkyy, kaasun löysäämisen aikana käydään ältsyn rikkaalla ja kaasun painamisen yhdeydessä ÿber laihalla.
Image
Tässä sama toistuu, mutta kapeammalla aikavälillä.
Image
Lusikka samantien lattiaan 2.vaihteella noin 30 km/h :sta sekä vaihto 3. pykälälle. Lopuksi moottorijarrutus syötönkatkaisulla. Nyt on jo ihan eri meno. Vielä ollaan rikkaalla kun löysätään kaasua, mutta ei käydäkkään enää laihalla kun tallaan kaasulle. Tässä tapauksessa siis accel on hyvässä kohdassa.
Image
Mistä siis lähteä metästää tota rikastumista kun löysään kaasua?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Kokeiles laittaa sinne Acceleration wizard sivulle, kohtaan decel fuel amount vaikka 90%, eli silloin laihennetaan seosta moottorijarrutuksella, 100%=normaalit sopat ja 0%=ei soppaa.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

JTbo wrote:Kokeiles laittaa sinne Acceleration wizard sivulle, kohtaan decel fuel amount vaikka 90%, eli silloin laihennetaan seosta moottorijarrutuksella, 100%=normaalit sopat ja 0%=ei soppaa.
Kokeiltu jo aikasemmin 0-100% väliä. Se vaikuttaa vasta kun on kaasupoljinta painettu enemmä kuin 1% :( Nykyinen 80% on aika hyvä moottoritienopeuksissa. Ei nykäse helvetisti kun nostaa poljinta kesken kiihdytyksen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Sulla näyttäisi olevan TPS:n kanssa vähän samaa kuin omassa, se pysyy nolilla megan mielestä, vaikka ihan varmasti on kaasua päällä ja yleismittarikin vahvistaa, että kaasua on painettu?

Tuon takia otin TPS:n kokonaan pois käytöstä, tuntui sotkevan.
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Heh, tai sitten volen koneessa on vaan vetoa reilusti :D
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply