Speeduino

Keskustelu muista moottorinohjausjärjestelmistä ja viritysprojekteista. Kaikki muut aiheet tullaan poistamaan.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Vauhtivaunu
Megajumala

Speeduino

Post by Vauhtivaunu »

Kellään käytössä vielä otsikon laitetta? Ite laitoin tilauksen DIY-Efille hetki sitten. Tulee V0.4 piirilevy rakennus-sarjana ja arduino. Hinta mielestäni maltillinen 140e vs. megan rakennus-sarjat.

Katotaan nyt minkälainen vehjes on. Ominaisuudet on ainakin hintaan nähden hyviä:

https://speeduino.com/wiki/index.php/Overview
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
madi
Megasquirttaaja

Re: Speeduino

Post by madi »

Hyvän oloinen oli laite jos olisi pelannut oikein 2000-3000rpm kohdilla toyotan 4cyl koneessa ei jaksanut alkaa etsimään enempää vikaa
Säätö yms pelasi Tunerstudiolla niin kuin pitää
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

Rakennussarja tuli viikko sitten ja läjään sain sen tänään.

Image
Image'

Aika helppo ja nopea kasata verrattuna vaikka megan V3-levyyn. Tarkoitus olisi kokeilla tuota BMW:n M52B20-koneessa joka jo pyörii MS1:llä. Antureina Cherry Gs100502 hall-anturit.

Madi: millä anturilla ja triggerillä sulla oli käytössä?

RTFM!
madi
Megasquirttaaja

Post by madi »

Toyotan orkkis 3s-fe jakajalla alunperin oli nokan ja kampuran tunnistuksella mutta jouduttiin modaan ja pelkällä kampuran signaalilla
Olisi pitänyt toimia muka suoraan
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Jasu »

Vauhtivaunu wrote: Wed Sep 05, 2018 19:36 Kellään käytössä vielä otsikon laitetta? Ite laitoin tilauksen DIY-Efille hetki sitten. Tulee V0.4 piirilevy rakennus-sarjana ja arduino. Hinta mielestäni maltillinen 140e vs. megan rakennus-sarjat.

Katotaan nyt minkälainen vehjes on. Ominaisuudet on ainakin hintaan nähden hyviä:

https://speeduino.com/wiki/index.php/Overview
Tuota luokkaahan oli MS1 V2.2 aikanaan rakennussarjana. Jotenkin on "vähän" karannut Megan hinnat, ja kun tuolla MsExtran foorumilla tulee käytyä ihmettelemässä niin jotenkin suuntaus on siellä valmiisiin sarjoihin, MS3/pro/ultimate -tasolle, joissa on kaikki ns. valmiina ja itse soveltaminen on häviävä luonnonvara. Todella monessa asiassa tarjotaan valmista ratkaisua, ja itse soveltaen tehtäviä on jopa menty mollaamaan järjettöminä...

Mistäs se Megatouhu aikoinaan alkoikaan..?

Kiinnostaa tuo Speeduino jossain määrin, oletettavasti ominaisuudet piisaisi moneenkin moottoriin, näiden harrastekäyttöautojen kanssa...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Masi_K
Megajumala

Post by Masi_K »

Se on se nykymeisinki semmoinen että mielummin taalaa tiskiin et joku toinen tekee minulle itelle! heti kuin että nysväisi monta tuntia pussillisen osia kanssa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
j-k
Kokenut Megasquirttaaja

Post by j-k »

Se on vissiin se nykytrendin mukainen uusavuttomuus... :D
rallikuski
Megasquirttaaja

Post by rallikuski »

Itse ainakin kiinnostuin tästä speeduinosta. Taidampa malttaa vielä hetken ennen tilausta ja kattoa miten tää rupee pelaamaan.
Itellä ois tarkotus ruveta ohjailemaan mersun kutosta, tää ois kyllä aika entry level kamaa ainakin hinnan suhteen...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Itellä kans ollut tuo kasattuna jo kohta vuoden tuolla pöydän kulmalla, mutta ei vaan ole ehtinyt testaan. Muuta ohjelmaa piisannut sen verran.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
ilotalo
Megasquirt aloittelija

Post by ilotalo »

Hep,

Minä olen vuoden verran harrastanut speeduinon kanssa. Autona on Mazda mx5 NB -98.

Ekana oli tommoinen perus paketti, joka juoteltiin kasaan. Sen jälkeen lähti pikkasen mopo lapasesta. Suunnittelin tuon speeduinon prosessorin sopimaan MS3Pro kantaan. Löysin netistä piirilevyn johon sattuu MS3Pro ja se sattuu suoraan mun orkkis ecu:n sisään bolt on.

Eli nyt jos löytyy autoon MS3Pro levy niin multa löytyy sille prossu. MS3Pro prossu maksaa 900€ ja mun prossu maksaa 200€. Voin myös tehdä custom prossujakin, jos on tarvetta jollekin lisäominaisuudelle.

Speeduino on hyvä perus ecu. Sillä saa tehtyä normi asiat ja pääsee pikkasen katsomaan mitä se homma on. Itse olen aikaisemmin touhunnut MS1 ja MS2:n kanssa.
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

Vauhtivaunu wrote: Tue Sep 25, 2018 13:51 Rakennussarja tuli viikko sitten ja läjään sain sen tänään.

Image
Image'

Aika helppo ja nopea kasata verrattuna vaikka megan V3-levyyn. Tarkoitus olisi kokeilla tuota BMW:n M52B20-koneessa joka jo pyörii MS1:llä. Antureina Cherry Gs100502 hall-anturit.
Ei menny bemariin tämä Speeduino ja bemarikin on jo aikaa sitten paalattu. Mutta tänään melkein pakon sanelemana tinasin yo. speeduinon käyttis-volvo740:neen kun lh-jetin kanssa meni hermo (ei mene päästötestistä läpi, on lambda-arvo liian suuri). Ja triggerikulman kun sai kohdalleen niin laakista tulille. Speeduinon oma vr-muunninpiiri tuntuu toimivan kuin unelma :shock: kaukana poissa on mielestä ne ajat kun piti megan ja lm1815-piirin kanssa turata ja tapella...

Nyt vaan kovaa säätöä niin hyvä tulee. Kyllä mulla nyt luotto riittää Speeduino-ecuun.

RTFM!
TommiT
Kokenut Megasquirttaaja

Post by TommiT »

Näkyy speeduino käyttävän samaa MAX9926 vr-muunninpiiriä kuin uudemmat megatkin.
ilotalo
Megasquirt aloittelija

Post by ilotalo »

TommiT wrote: Sat Nov 16, 2019 13:02 Näkyy speeduino käyttävän samaa MAX9926 vr-muunninpiiriä kuin uudemmat megatkin.
Noo sehän käyttää sitä minkä sinne tekee. Tuo MAX9926 piiri on aika sopiva tuohon hommaan.
rallikuski
Megasquirttaaja

Post by rallikuski »

rallikuski wrote: Tue Oct 02, 2018 13:19 Itse ainakin kiinnostuin tästä speeduinosta. Taidampa malttaa vielä hetken ennen tilausta ja kattoa miten tää rupee pelaamaan.
Itellä ois tarkotus ruveta ohjailemaan mersun kutosta, tää ois kyllä aika entry level kamaa ainakin hinnan suhteen...
No nyt se mersu ois käynnissä speeduinon voimin :D

https://www.youtube.com/watch?v=_EfR_9YS6oY
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
rallikuski
Megasquirttaaja