kyllä MS2 prossuisella pitäis saada säädöt sellaisiksi, että menee päästörajojen sisälle aika hyvin, toki sulla on aika reilut suuttimet... ja onko nykyään enää edes koko "vähäpäästöistä" olemassakaan

vai muuttuuko ne jutut taas vasta ensvuoden puolella... muistaakseni niihin päästö juttuihin jotain säätöä tuli jo...
tai sitten teet ne perinteiset, eli otat päästötestin pienemmillä suuttimilla

jos se oikein vaikeaksi menee niin nopeampaa vaihtaa pienemmät suuttimet ja tekee niille katsastuskartat, kuin että tappelee monta päivää päästömittauskoneen ympärillä...
tuohon DT asiaan vielä liittyen, se jännitekorjaus taitaa olla itseasiassa tärkeämpi arvo saada kohdalleen, kuin itse DT arvo... no, molemmat liittyy kuitenkin siihen samaan asiaan, usein tuo jännitekorjaus asia kuitenkin tunnutaan sivutettavan keskusteluissa lähes täysin... MS3 vasta saa tehtyä jonkinlaisen käyrän jännitekorjaukselle ja DT arvolle, mutta silläkään sitä ei saa ihan täysin 100% kohdalleen, kun ei mielestäni siihenkään yhtälöön saa lisättyä tietoa polttoaineen paineesta, joka myös osaltaan vaikuttaa DT arvoon, joissakin suuttimissa enemmän, joissakin vähemmän/olemattomasti, jotku suuttimet kuitenkin käyttäytyy jopa niin radikaalisti, että painetta nostettaessa niiden tuotto romahtaa jopa alle puoleen esim. tyhjäkäynnillä... siinä sitä sitten saa ihmetellä, että mitä vittua, painetta nostettaessa vetää laihalle, vaikka pitäis olla päinvastoin...
pikatesti tuolle jännitekorjaus/DT arvon oikeassa haarukassa olemiselle on esim. se, että annat koneen käydä tyhjäkäyntiä, kone luonnollisesti käyntilämpöinen (ja kaikki mahdolliset lambda ym. korjaukset pois päältä), että suuttimien PW mahdollisimman pieni, kaikki ylimääräiset sähkölaitteet pois päältä ja katsot seokset/rpm ja arvioit miten kone käy noin korvakuulolta, sitten sama kaikki mahdollinen sähkökuorma päällä (vaikka joku puolivajaa akku vielä kaapelien perään syömään jännitettä, jos omassa autossa ei löydy riittävästi sähköhärpäkkeitä syömään jännitettä) jos muutos on olematon seoksissa tai rpm/ei muuten häiritse itseä, niin hyvähän se sitten on, jos taas kone stumppaa tai muuten hankaloittaa käyttöä, niin sitten hakee jännitekorjauksen ja DT:n paremmin kohdalleen, joskus se on niin vituillaan, että sähkölasien käyttö sammuttaa auton tyhjäkäynniltä
tai no, ei ehkä aivan normaali tyhjäkäynnillä, kun laturi sais kuitenkin hieman olla mukana, ettei jännitemuutokset ihan järjettömiä ole (luokkaa 5V), voihan sitä kokeilla norm. tyhjäkäynnillä ja ns. korotetulla tyhjäkäynnillä (n. 1000-1200 rpm) ja päättelee niistä sitten kumman mukaan tekee johtopäätöksiä asiasta, sellainen parin voltin heitto jännitteessä saa jo kuitenkin koneen käytökseen muutoksia, jos/kun jännitekorjaus ja DT on metsässä... jos kone taas kestää parin voltin heitot mukisematta, ollaan mielestäni aika hyvin alueella tuon asian kannalta... tämä sitten vaatii myös hieman sitä "korvakuulo taitoa", että osaa erottaa, johtuuko käyntiäänen muutos koneen kuormituksesta (luonnollinen ja hyväksyttävä asia) vai huonosta käynnistä (DT ja jännitekorjaus pielessä) kaikilla ja jokapaikassa ei kuitenkaan ole saatavilla kaiken maailman hienoja mittareita ja muita laitteita jatkuvasti käsien ulottuvilla, joten joutuu välillä tekemään säätöjä hieman vanhanaikaisesti
edit: voisko tuo ekassa startissa sammuminen johtua niinkin yksinkertaisesta syystä, ettei bensapumppu ole vielä ehtinyt paineistaa kunnolla systeemiä/pieni vuoto takaiskussa

vai odotatko ensin sekunnin virta päällä ja sitten vasta starttaat, joka poistaa yleensä tuon ongelman, itse käytän aina megassa sitä tupla ryypytys asetusta, jolloin hörähtää sitten käytännössä heti kone käyntiin, ilman turhia sahauksia... (eli ensin laitan virrat päälle ja odotan sen 2. sek. että kone ryypytetään/linja paineistetaan, sitten virrat pois ja uudelleen päälle ja suora startti siitä, ilman ryypyttelyn odottelua, jos tosi kova pakkanen yli -25C ja pitää raakana saada kone käyntiin, voin toistaa ryypytyksen 2-3 kertaa tapauksesta riippuen, parempi mielestäni näin, ettei sitten vahingossa kastele tulppia, jos ryyppy on vedetty kovin rajuksi, vaan voin tarvittaessa sitä vielä annostella virtojen päälle laitto kertojen määrällä)