läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
reiskaar
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Thu Feb 16, 2006 17:48
Contact:

läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi

Post by reiskaar »

Mihin olisi järkevää sijoittaa läppärunkoasennuksessa imuilman lämpöanturi? Imusarjassa ei ole sille paikkaa. Jenveyn 45mm rungot, ei niissäkään ole muuta kuin suuttimien paikat. Imutorvet ja vaahtomuoviputsari, oisko putsarin taustalevy mistään kotoisin? Paikka on kyllä ilmavirran kannalta hieman "katveessa". Kuinka oleellinen lämpötilatieto ylipäätään on jos ei nyt aleta jeesustelemaan että talvella saattaa tulla ongelmia, kun tässä ei tehdä mitään talvikulkinetta edes rakenneta. Eli haittaako tämmöte muutaman asteen mahdollinen virhe?
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi

Post by jake74 »

imutorven nokaan sillain ettei haittaa ilman virtausta.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi

Post by Vauhtivaunu »

Tai sitten imutorvien väliin keskelle. Vähän niinkun tässä kuvassa:

Image
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi

Post by Masi_K »

Ite tein reijän ja kierteen vapaana olleeseen suutimen paikkaan. Tämä paikka vaatii sitten pitkän anturin kärjen jotta yltää kanavaan. Suuttimen paikka ei siis ollut puhkottu suutinta varten. Muutaman asteen virhe ei haittaa. Mutta etenkin kesällä kuumat imulämmöt voipi muuttaa seosta aika paljonkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi

Post by Jasu »

Mä laitoin kaasareiden kaveriks, kun on vielä läppärunkoihin päivittämättä. Syttyä vain ohjaa, mutta kaikki anturit on jo odottamassa ruiskun asettumista...

https://youtu.be/9dB5V9v-lV8
Tuon videon alkupäässä näkyy avoin anturinpää pilkistävän, kahden takimman kaasarin välisellä alueella. Ajossa ja jopa tyhjäkäynnilläkin, näyttää imuilman lämmöt olevan hyvin liki ulkolämpöjä, ovat tainneet oikeasti miettiäkin miten tuo imukanava kannattaa asetella, eikä vain heitetty jonnekin päin konehuonetta periranskalaiseen tapaan...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Post Reply