läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi
Moderator: Masi_K
läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi
Mihin olisi järkevää sijoittaa läppärunkoasennuksessa imuilman lämpöanturi? Imusarjassa ei ole sille paikkaa. Jenveyn 45mm rungot, ei niissäkään ole muuta kuin suuttimien paikat. Imutorvet ja vaahtomuoviputsari, oisko putsarin taustalevy mistään kotoisin? Paikka on kyllä ilmavirran kannalta hieman "katveessa". Kuinka oleellinen lämpötilatieto ylipäätään on jos ei nyt aleta jeesustelemaan että talvella saattaa tulla ongelmia, kun tässä ei tehdä mitään talvikulkinetta edes rakenneta. Eli haittaako tämmöte muutaman asteen mahdollinen virhe?
Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi
imutorven nokaan sillain ettei haittaa ilman virtausta.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi
Tai sitten imutorvien väliin keskelle. Vähän niinkun tässä kuvassa:


Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi
Ite tein reijän ja kierteen vapaana olleeseen suutimen paikkaan. Tämä paikka vaatii sitten pitkän anturin kärjen jotta yltää kanavaan. Suuttimen paikka ei siis ollut puhkottu suutinta varten. Muutaman asteen virhe ei haittaa. Mutta etenkin kesällä kuumat imulämmöt voipi muuttaa seosta aika paljonkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Re: läppärungot ja imuilman lämpötila-anturi
Mä laitoin kaasareiden kaveriks, kun on vielä läppärunkoihin päivittämättä. Syttyä vain ohjaa, mutta kaikki anturit on jo odottamassa ruiskun asettumista...
https://youtu.be/9dB5V9v-lV8
Tuon videon alkupäässä näkyy avoin anturinpää pilkistävän, kahden takimman kaasarin välisellä alueella. Ajossa ja jopa tyhjäkäynnilläkin, näyttää imuilman lämmöt olevan hyvin liki ulkolämpöjä, ovat tainneet oikeasti miettiäkin miten tuo imukanava kannattaa asetella, eikä vain heitetty jonnekin päin konehuonetta periranskalaiseen tapaan...
https://youtu.be/9dB5V9v-lV8
Tuon videon alkupäässä näkyy avoin anturinpää pilkistävän, kahden takimman kaasarin välisellä alueella. Ajossa ja jopa tyhjäkäynnilläkin, näyttää imuilman lämmöt olevan hyvin liki ulkolämpöjä, ovat tainneet oikeasti miettiäkin miten tuo imukanava kannattaa asetella, eikä vain heitetty jonnekin päin konehuonetta periranskalaiseen tapaan...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!