Page 1 of 1
Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Sat May 20, 2017 14:09
by MrFairlane
Aikaisemmin oli ekan hampaan trikkerikulma 54 astetta.
Sitten koneen vaihto ja hukkakipinä samoilla hiluilla paitsi msd boksi vaihtui EDIS-puoliin sytkäkivillä ohjattuna äksälevyn lähdöistä ja trikkerikulma löytyi 309 asteesta.
Nyt koneen vaihto alkuperäiseen ja ei lähde käyntiin ja trikkerikulma edelleen siellä 309:ssä.
Tosin taitaa potea bensapulaa mutta ihmetyttää toi kulmamuutos.
Laskennallisesti pitäisi olla 54.
60-2
MS3X
Cherry
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Sun May 21, 2017 9:15
by Jürgen
Puolikierrosta pielessä?
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Sun May 21, 2017 18:02
by MrFairlane
Trikkerikiekkoa ei ole irroitettu dampperista ja luulisi että hukkakipunalla ei sytkää saa väärälle kierrokselle vaikka kuinka yrittäisi.
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Sun May 21, 2017 18:54
by Masi_K
Puhut triggerikulmasta. Tarkoittanet kuitenkin 1. hammasta ? Triggerangle on kun on jakajatriggaus käytössä.
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Sun May 21, 2017 20:00
by MrFairlane
Joo. Tarkoitin ykköshampaan kulmaa.
Spark moden Trigger angle ei ole ollut kaytössä missään vaiheessa.
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Mon May 22, 2017 20:11
by MrFairlane
Asiasta toiseen.
Kumpi onpi parempi, sytkäkivet megan päässä ja virrat kulkevat kolmen metrin, suojatun piuhan läpi puolille vai ohjausvirta sytkäkiville kolmen metrin päähän puolien viereen?
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Tue May 23, 2017 10:17
by Vauhtivaunu
MrFairlane wrote: Mon May 22, 2017 20:11
Asiasta toiseen.
Kumpi onpi parempi, sytkäkivet megan päässä ja virrat kulkevat kolmen metrin, suojatun piuhan läpi puolille vai ohjausvirta sytkäkiville kolmen metrin päähän puolien viereen?
Olen kokeillut molemmilla tavoilla ilman ongelmia. Mutta näppituntumalta sytkäkivet puolien vieressä ja ohjaus suojatulla kaapelilla megalta kiville on tuntunut vähemmän häiriöiseltä kuin toisinpäin. Kivien maadoitus tuntuu olevan herkempi aiheuttamaan ongelmia. Olen aina maadoittanut kivet sylinterikanteen/venakoppaan omalla piuhallaan joka ei ole missään yhteydessä megaan ja silloin ei ole ollut ongelmia. Muulla tavoin maadoitetut kivet on sitten olleet häiriöisempiä. Ja vastukselliset eli R-tulpat ehdottomasti!
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Tue May 23, 2017 13:24
by MrFairlane
Kokeilin molemmat versiot, vaihdoin uudet tulpat ja depäivitin takaisin jakajasytkään ja edelleen ontuu joten vika ei liene suorasytkässä.
Seuraavaksi pitää hieroa trikkerianturia lähemmäksi jos vaikka sattuisi olemaan vaikka useampi vika.
Siinä toisessa koneessa, millä testattiin ensiksi suorasytkää, oli kampura pää kiero joka sorvasi anturia ja sitä otettiin ulospäin.
Sync losseja ei juuri ollut joten en epäillyt sitä.
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Thu May 25, 2017 17:19
by MrFairlane
Aika monta vikaa korjattu ja edelleen pätkii joku.
Taitaa vika olla jossa muussa.
Ilmeisesti pari pyttyä pimeänä tai jotain.
Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Mon Jun 05, 2017 20:58
by MrFairlane
Alkaa olla epätoivoista.
Kone ei kärsi yhtään kuormaa vaikka tyhjänä ottaa hyvin jenkaa. AFR pysyy hyvänä, kaikki putket kuumenevat, sytkä on kohdallaan.
Tyhjäkäynti on mitä on mutta pysyy käynnissä.
Seoksia hierottu ja eri ennakoita myös. Ei häröjä trikkeripuolella ja kiihdytysrikastuspiikit pysyvät poissa.

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Wed Jun 07, 2017 22:03
by MrFairlane
Synkkä yksinpuhelu saadaan päätökseen.
Uusi nokka-akseli oli nelisen astetta aikaisella. Oli vain sen verran iso homma tarkastaa että jäi viimeiseksi oljenkorreksi.
Ei näköjään pysty jakoa korjata megaa säätämällä.

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan
Posted: Thu Jun 08, 2017 16:23
by Masi_K
Hyvä että löyty ongelma.