Jakajasytkästä hukkakipunaan

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Aikaisemmin oli ekan hampaan trikkerikulma 54 astetta.
Sitten koneen vaihto ja hukkakipinä samoilla hiluilla paitsi msd boksi vaihtui EDIS-puoliin sytkäkivillä ohjattuna äksälevyn lähdöistä ja trikkerikulma löytyi 309 asteesta. :shock:
Nyt koneen vaihto alkuperäiseen ja ei lähde käyntiin ja trikkerikulma edelleen siellä 309:ssä.
Tosin taitaa potea bensapulaa mutta ihmetyttää toi kulmamuutos.
Laskennallisesti pitäisi olla 54. :?

60-2
MS3X
Cherry
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by Jürgen »

Puolikierrosta pielessä?
Tinakoneen tuunaaja
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Trikkerikiekkoa ei ole irroitettu dampperista ja luulisi että hukkakipunalla ei sytkää saa väärälle kierrokselle vaikka kuinka yrittäisi.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by Masi_K »

Puhut triggerikulmasta. Tarkoittanet kuitenkin 1. hammasta ? Triggerangle on kun on jakajatriggaus käytössä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Joo. Tarkoitin ykköshampaan kulmaa.
Spark moden Trigger angle ei ole ollut kaytössä missään vaiheessa.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Asiasta toiseen.
Kumpi onpi parempi, sytkäkivet megan päässä ja virrat kulkevat kolmen metrin, suojatun piuhan läpi puolille vai ohjausvirta sytkäkiville kolmen metrin päähän puolien viereen?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by Vauhtivaunu »

MrFairlane wrote: Mon May 22, 2017 20:11 Asiasta toiseen.
Kumpi onpi parempi, sytkäkivet megan päässä ja virrat kulkevat kolmen metrin, suojatun piuhan läpi puolille vai ohjausvirta sytkäkiville kolmen metrin päähän puolien viereen?
Olen kokeillut molemmilla tavoilla ilman ongelmia. Mutta näppituntumalta sytkäkivet puolien vieressä ja ohjaus suojatulla kaapelilla megalta kiville on tuntunut vähemmän häiriöiseltä kuin toisinpäin. Kivien maadoitus tuntuu olevan herkempi aiheuttamaan ongelmia. Olen aina maadoittanut kivet sylinterikanteen/venakoppaan omalla piuhallaan joka ei ole missään yhteydessä megaan ja silloin ei ole ollut ongelmia. Muulla tavoin maadoitetut kivet on sitten olleet häiriöisempiä. Ja vastukselliset eli R-tulpat ehdottomasti!
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Kokeilin molemmat versiot, vaihdoin uudet tulpat ja depäivitin takaisin jakajasytkään ja edelleen ontuu joten vika ei liene suorasytkässä.
Seuraavaksi pitää hieroa trikkerianturia lähemmäksi jos vaikka sattuisi olemaan vaikka useampi vika.

Siinä toisessa koneessa, millä testattiin ensiksi suorasytkää, oli kampura pää kiero joka sorvasi anturia ja sitä otettiin ulospäin.
Sync losseja ei juuri ollut joten en epäillyt sitä.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Aika monta vikaa korjattu ja edelleen pätkii joku.
Taitaa vika olla jossa muussa.
Ilmeisesti pari pyttyä pimeänä tai jotain.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Alkaa olla epätoivoista.
Kone ei kärsi yhtään kuormaa vaikka tyhjänä ottaa hyvin jenkaa. AFR pysyy hyvänä, kaikki putket kuumenevat, sytkä on kohdallaan.
Tyhjäkäynti on mitä on mutta pysyy käynnissä.
Seoksia hierottu ja eri ennakoita myös. Ei häröjä trikkeripuolella ja kiihdytysrikastuspiikit pysyvät poissa. :cry:
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by MrFairlane »

Synkkä yksinpuhelu saadaan päätökseen.
Uusi nokka-akseli oli nelisen astetta aikaisella. Oli vain sen verran iso homma tarkastaa että jäi viimeiseksi oljenkorreksi.
Ei näköjään pysty jakoa korjata megaa säätämällä. :wink:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Jakajasytkästä hukkakipunaan

Post by Masi_K »

Hyvä että löyty ongelma.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply