Page 1 of 1

BMW V12

Posted: Thu Oct 20, 2005 7:23
by aitta
Tarkoitus on rakentaa uusi ruisku/sytys ohjaus Bmw V12 moottoriin.
Moottori on veneessä.
MS on uusi juttu minulle.
Voiko ohjuksella ruiskuttaa 12 ruiskua?
Koneessa on kaksi virranjakajaa?
Voiko ohjelmaa muokata vapaasti? esim. lamba antura ja ilmamäärämittaus pois käytöstä.
Tarkoitus on vähentää nykyisen moottorin anturointi minimiin ja tietysti lisää tehoja. Nyt 300 hv

Posted: Thu Oct 20, 2005 16:55
by ArttuH
Oletko jo katsonut nämä?
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6163
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=9741

Eli näyttää siltä, että joku on tuon jo tehnytkin. Yleisesti ottaen polttoainepuolen ei pitäisi olla mikään ongelma, mutta sytkä voi olla vähän haastavampi. Ja alkuperäisiä ohjainbokseja ei kannata jättää sytkää ohjaamaan jos systeemistä haluaa yksinkertaisemman. Yksi vaihtoehto voisi olla kahden MS:n käyttö. Tietääkseni myös tuo alkuperäinen ohjausjärjestelmä koostuu kahdesta enemmän tai vähemmän itsenäisestä ohjaimesta. Säätäminen on tietty vähän haastavampaa kahdella ohjaimella.

Eli vähän keskimääräistä haastavampi projekti taitaa olla luvassa, mutta pitäisi olla mahdollisuuksien rajoissa.

Posted: Fri Oct 21, 2005 7:07
by kalsket
Lambdat kyllä putkissa pitäisin, helpottaa säätämistä about äärettömästi. Lambdasäätöä sen sijaan ei ole mikään pakko käyttää.

Veneessä kun ajetaan tietääkseni yleensä vakiokierroksilla niin säätäminenkin on kertaluokkaa helpompaa.

Ilmamäärämittarilla voit tosiaan heittää sorsaa.