BMW V12

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
aitta
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Wed Oct 19, 2005 19:37

BMW V12

Post by aitta »

Tarkoitus on rakentaa uusi ruisku/sytys ohjaus Bmw V12 moottoriin.
Moottori on veneessä.
MS on uusi juttu minulle.
Voiko ohjuksella ruiskuttaa 12 ruiskua?
Koneessa on kaksi virranjakajaa?
Voiko ohjelmaa muokata vapaasti? esim. lamba antura ja ilmamäärämittaus pois käytöstä.
Tarkoitus on vähentää nykyisen moottorin anturointi minimiin ja tietysti lisää tehoja. Nyt 300 hv
Bmw V12
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Oletko jo katsonut nämä?
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=6163
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=9741

Eli näyttää siltä, että joku on tuon jo tehnytkin. Yleisesti ottaen polttoainepuolen ei pitäisi olla mikään ongelma, mutta sytkä voi olla vähän haastavampi. Ja alkuperäisiä ohjainbokseja ei kannata jättää sytkää ohjaamaan jos systeemistä haluaa yksinkertaisemman. Yksi vaihtoehto voisi olla kahden MS:n käyttö. Tietääkseni myös tuo alkuperäinen ohjausjärjestelmä koostuu kahdesta enemmän tai vähemmän itsenäisestä ohjaimesta. Säätäminen on tietty vähän haastavampaa kahdella ohjaimella.

Eli vähän keskimääräistä haastavampi projekti taitaa olla luvassa, mutta pitäisi olla mahdollisuuksien rajoissa.
Arttu
GSX1100 -85
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

Lambdat kyllä putkissa pitäisin, helpottaa säätämistä about äärettömästi. Lambdasäätöä sen sijaan ei ole mikään pakko käyttää.

Veneessä kun ajetaan tietääkseni yleensä vakiokierroksilla niin säätäminenkin on kertaluokkaa helpompaa.

Ilmamäärämittarilla voit tosiaan heittää sorsaa.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Post Reply