Totesin tänään että niillä jokapaikasta saatavilla kotimaisilla(huoh) kuusiokololla kirrattavilla peltilärsäkkeillä ei saa ku renkaat paskaksi. Saako suomesta mistään esim semmosia pihtimallisia millä pihdeillä ei räksytetä vyötä vaan puristetaan tarvittaessa monen eri kokoista yhtenäistä metallirengasta?
Entä tekeekö noilla yhtään mitään sen enempää? Paras olisi jos joku sorvauttaisi suoraan kartiopuristusrenkaan 81.9mm männälle. Mut enpä tunne kettää. Wiseco myy 82mm koossa olevaa tuollaista. Ota sitten selvää onkose liian iso kuitenkin? Tuskin löytyy suomesta kellään kaupan ja vielä hyllyssä?
jake74 wrote:mikä siinä peltipanta mallisessa vikana? oon 25 vuotta semmosta käyttänyt ja en oo vielä saanut yhtää rengasta poikki.
Niitäkin on monen laatuisia, joissain panta on niin ohutta peltiä ja varsinainen kiristys panta kaukana siitä että muotoutuu väkisin kartioksi. mulla kasi tuollaista ja toisella saa ihna hyvin asennettua, mutta toinen ei ole sitten millään yhteistyöhaluinen, en kyllä yhtään rengasta silläkään poikki ole saanu.
Ei onneks vielä mennyt yhtäkään rengasta poikki vaikka nyt jo jotain 40 vuotiaita ovat.
Päätin sitten että tilaan pro tuotteen ja tilasin säädettävän kartiomallisen.
Sitten hipo miehille on kartiot jotka tehty suoraan oikean kokoiseksi porauksen kanssa, käytetään ainakin pajoilla joissa tehdään tehokkaampia koneita, kaverilla on sellainen kun hänen V8 tehtiin, ei mitään vyötä...Kartio sylinterin päälle ja mäntä veiveineen läpi ja se on siinä.
Yritin nyt löytää kuvaa googlella löytämättä... voisikohan olla sitten ihan teetetty... Pitää kysyä.
Itsekkin olen useamman koneen kasannut tuolla perinteisellä Bilteman pannalla ja hyvin mennyt.
Joo niitä on ties kuin moneen eri kokoon ja ylikokoon olevia suoraan natsaavia kartioita. Mut kun tein tuota brittiautoani ja siinä vielä viimeisen ylikoon männät ni eipä semmoiseen kokoon mitään saa suoraan. Jotenka tuo puristettava, mutta muuten täysin samanlainen kuin kiinteät, oli nappi ratkaisu.
Mulla ongelma kahdessa erimerkkisessä perinteissä pannassa oli se että kun lähdit puristaa renkaita niin se puristi keskeltä eli liian ylhäältä. Sitten kun siitä saat puristuksen passeliksi ja lähet naputtaa mäntää reikäänsä, niin puristin linttaa ja siitä tulee tiimälasi ja renkaat pamahtaakin lohkon tasoa vasten. Ja kun oli käsissä ehtaa vuosikerta tavaraa niin alko jo hirvittää kolmannella kerralla kun renkaat otti vastaan. Vaikkakin matsku oli todella paksua vrt tänpäivän.