Page 1 of 1

MB m111 2.0 + microsquirt

Posted: Thu Dec 29, 2016 5:56
by AJ-canez
Kuten ecuvalinnasta huomaa, edetään tiukalla budjetilla.

Ongelmia/ epäselvyyksiä on muutama;

Miten kytkentä käytännössä onnistuu kaasuläpälle, kaasuläpässä on kaikkiaan 6johtoa, 2niistä menee tyhjäkäyntisäätimelle (varmistettu purkamalla kaasuläppä) ja loput 4 tps:lle, eli tässä ongelma, yleensähhän tepseissä on 3 johtoa. Muistelisin että kolmella johdolla ei ole keskenään vastusta mutta yhdellä ja kaikkien muiden välillä on sama vastus (paitsi yhdessä käännettynä)

Mites, tuo ecu mitä olen tilaamassa on ilmeisesti modattu (?) Jossa on 4sytkä ja 4suutinlähtöä, voinko siis käyttää nissanin 4x erillistä puolaa syystä X vai olisiko suotavampaa käyttää mersun omia puolia joissa siis yksi puola ohjaa kahta mukia?

Ne joille m111 on tuntematon kone, kyseessähän on mersun 16v moottori, vapaastihengittävä malli, muovisella imusarjalla ja ylisuunnitellulla kaasuläpällä. Vuosimalli uskoakseni 99-03, peräisin "väyrys-coupesta"

Ennemmin-myöhemmin tulen ahtamaan koneen, anturit tulevat alkuperäiseksi. Paitsi etten omista käypäistä, triggerillistä vetolevyä joten triggeri tulee dampperiin (32-1?)

Mietteitä saa antaa, johdotukset aikaselvillä kaasuläppää lukuunottamatta.

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Posted: Thu Dec 29, 2016 20:59
by Masi_K
Microssa on vain 2 suutinpankkia. Sytkäohjauksia löytyy 4. Modaamallakaan ei saa sumuja enempää. Ei ainakaan erillisiä.

Image

Jos kuvan töpseli on vaan oikein ja muutenkin oikeasta läpästä. Niin tuossahan on 2 erisuuntaan näyttävää hall anturia joita voinee käyttää ihan suoraan. Valitsee vaan toisen(sen oikeaan suuntaan näyttävän) ja hyvä niin. Edellyttää että signaalijännite on alle 5V.

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Posted: Fri Dec 30, 2016 11:52
by Jürgen
Onkos tää siis sähköisellä kaasuläpällä? Voiko Megalla ohjata sitä?

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Posted: Fri Dec 30, 2016 14:32
by Masi_K
Sähköistä kaasuläppää ei pysty ohjaamaan. Ei ainakaan bolt on. Asiaa on käsitelty muualla foorumilla.

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Posted: Sat Dec 31, 2016 5:38
by AJ-canez
Kiitos neuvoista, ei ole täysisähköinen kaasuläppä.

Kaasuläpässä vain tps ja tyhjäkäyntisäädin sähköä, eli kääntää sähköllä kaasuläppää tyhjäkäynnillä.. kahtoo nyt, pulttijako kaasuläpällä hyvinkin symmetrinen niin voisin vaihtaa muutenkin toiseen.. kun tuli semmoinen ongelma eteen että kaasuläpällä ja konepellillä on väliä 3cm, paha keksiä ilmanputsari kiinni.

Mites käytännössä vaparikäytössä huomaa eron ms2v2.2 vs microsquirt? Ihan käyttöautokantilta

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Posted: Sat Dec 31, 2016 10:22
by Masi_K
Jos ei ota huomioon mitään modauksien tarvetta tai häiriöitä yms niin ei oikeastaan mitään. Microon et vaan lisää mitään mitä siinä nyt on. V2.2 sensijaan voi lisätä. Sekä micron +5V linja ei kestä oikeasti paljon yhtää kuormaa.