MB m111 2.0 + microsquirt

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
AJ-canez
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Dec 29, 2016 5:40

MB m111 2.0 + microsquirt

Post by AJ-canez »

Kuten ecuvalinnasta huomaa, edetään tiukalla budjetilla.

Ongelmia/ epäselvyyksiä on muutama;

Miten kytkentä käytännössä onnistuu kaasuläpälle, kaasuläpässä on kaikkiaan 6johtoa, 2niistä menee tyhjäkäyntisäätimelle (varmistettu purkamalla kaasuläppä) ja loput 4 tps:lle, eli tässä ongelma, yleensähhän tepseissä on 3 johtoa. Muistelisin että kolmella johdolla ei ole keskenään vastusta mutta yhdellä ja kaikkien muiden välillä on sama vastus (paitsi yhdessä käännettynä)

Mites, tuo ecu mitä olen tilaamassa on ilmeisesti modattu (?) Jossa on 4sytkä ja 4suutinlähtöä, voinko siis käyttää nissanin 4x erillistä puolaa syystä X vai olisiko suotavampaa käyttää mersun omia puolia joissa siis yksi puola ohjaa kahta mukia?

Ne joille m111 on tuntematon kone, kyseessähän on mersun 16v moottori, vapaastihengittävä malli, muovisella imusarjalla ja ylisuunnitellulla kaasuläpällä. Vuosimalli uskoakseni 99-03, peräisin "väyrys-coupesta"

Ennemmin-myöhemmin tulen ahtamaan koneen, anturit tulevat alkuperäiseksi. Paitsi etten omista käypäistä, triggerillistä vetolevyä joten triggeri tulee dampperiin (32-1?)

Mietteitä saa antaa, johdotukset aikaselvillä kaasuläppää lukuunottamatta.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Post by Masi_K »

Microssa on vain 2 suutinpankkia. Sytkäohjauksia löytyy 4. Modaamallakaan ei saa sumuja enempää. Ei ainakaan erillisiä.

Image

Jos kuvan töpseli on vaan oikein ja muutenkin oikeasta läpästä. Niin tuossahan on 2 erisuuntaan näyttävää hall anturia joita voinee käyttää ihan suoraan. Valitsee vaan toisen(sen oikeaan suuntaan näyttävän) ja hyvä niin. Edellyttää että signaalijännite on alle 5V.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Post by Jürgen »

Onkos tää siis sähköisellä kaasuläpällä? Voiko Megalla ohjata sitä?
Tinakoneen tuunaaja
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Post by Masi_K »

Sähköistä kaasuläppää ei pysty ohjaamaan. Ei ainakaan bolt on. Asiaa on käsitelty muualla foorumilla.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
AJ-canez
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Dec 29, 2016 5:40

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Post by AJ-canez »

Kiitos neuvoista, ei ole täysisähköinen kaasuläppä.

Kaasuläpässä vain tps ja tyhjäkäyntisäädin sähköä, eli kääntää sähköllä kaasuläppää tyhjäkäynnillä.. kahtoo nyt, pulttijako kaasuläpällä hyvinkin symmetrinen niin voisin vaihtaa muutenkin toiseen.. kun tuli semmoinen ongelma eteen että kaasuläpällä ja konepellillä on väliä 3cm, paha keksiä ilmanputsari kiinni.

Mites käytännössä vaparikäytössä huomaa eron ms2v2.2 vs microsquirt? Ihan käyttöautokantilta
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MB m111 2.0 + microsquirt

Post by Masi_K »

Jos ei ota huomioon mitään modauksien tarvetta tai häiriöitä yms niin ei oikeastaan mitään. Microon et vaan lisää mitään mitä siinä nyt on. V2.2 sensijaan voi lisätä. Sekä micron +5V linja ei kestä oikeasti paljon yhtää kuormaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply