Millainen suutin jaettuun imukanavaan

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Millainen suutin jaettuun imukanavaan

Post by Masi_K »

Suuttimen mallia hakemassa sigun vauxhalliin. Yksi suutin hoitaa yhden pyttyparin. Suuttimen sijainti siten että suutin todnäk kastelee imuventtiilin. Kanavan jako kahteen on kannessa ja imuventtiilit näkyvät about kokonaan kannen reijästä. Mietin vain että jos otan esimerkiksi EV6 boschilaiset niin haittaako sen 2 haarainen sumu mitään? Että jos vaikka vahingossa kävisi niin että toinen haara osuisikin toiseen venttiiliin parista ja toinen toisesta? Kuitenkin imutapahtuma on kaksi peräkkäistä ryystöä per suutin. Eli toisen venttiilin takana olisi mälliä jo odottamassa ennenkuin venttiili avataan ja siihen perää vielä toinen varsinainen sen pytyn ruiskutus.

Eli tuleeko moisesta rakenteesta haittaa? Vai pitääkö kaivaa jostain mahdollisimman paljon sumuttavat suuttimet ? Semmosia ei liene olekkaan perinteisissä malleissa? Suuttimia ohjataan sekventtaalisena eli sisempien pyttyjen ruiskutus ajoitus on erikseen säädettävissä. Ruiskutuksen ajoitushan on sama kuin normaalistikkin eli ruiskutus loppuu sen 10 kampura-astetta ennen kuin venttiili aukee. Laskutapahtuma vaan on eri.

Äkkiseltään en nähnyt ev6 ja ev14 välissä mitään rajua eroa muutakuin hinnassa.

Piirsin ihan hirveen kuvan avuksi :D

Image
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply