Ford Kent
Moderator: Masi_K
Re: Ford Kent
Melko varmasti joku jossainpäin maailmaa on näin tehnytkin. Väittäisin että hommaan eiole suoraan käypiä osia kovinkaan paljon vaan on käytettävä luovuutta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
Ohc on ohc ja Kent on tikkukone. 

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
hups väärä linkki lipsahti.
http://www.moposport.fi/imusarja-ford-k ... xdhla-dcoe
http://www.moposport.fi/imusarja-ford-k ... xdhla-dcoe
Re: Ford Kent
kumpaakoha kenttiä tässä nyt viritellään. takaveto vai etuveto fiesta/escortin moottoria?
näistähä ei muistaakseni sovi mikää osa keskenään.
näistähä ei muistaakseni sovi mikää osa keskenään.
Re: Ford Kent
1600 takaveto
Noiden läppien ja imusarjan lisäksi tarvitaan joku "tukki" johon ne suuttimet tulee kiinni? Ja megaquit ohjauspoksi?
Tietty polttoainepumppu ja paluuletku.
Noiden läppien ja imusarjan lisäksi tarvitaan joku "tukki" johon ne suuttimet tulee kiinni? Ja megaquit ohjauspoksi?
Tietty polttoainepumppu ja paluuletku.
Re: Ford Kent
Eikös se etuveto tunnettu nimellä cvh? takaveto kenttikin muuttuu iän mukaan (on tuolla mopossa se vanhempikin versio (anglia/cortina) vai muistanko ihan väärin? ohc tutumpi ja korimalleista oikeastaan mk2 escortti. Noiden linkittämieni läppärunkojen mukana tulee niille sopivat bensakiskot. Lisäksi ostettavia osia on tps anturi, lämoöanturit, suuttimet, bensapumppu, paineensäädin. Sytkävehkeet maun mukaan, vähintään kärjetön jakaja jolta tieto megalle ja mega ohjaamaan puolaa, seuraavaa parannus on trikkeripyörä kammelle ja mega ohjaamaan puolaa jonka kipinän jakaa vakio jakaja (tähän käy kärkijakajakin)
Re: Ford Kent
Siis Kent on ohv-kone eli työntötanko; over head valve, noita on käytetty eniten takavetoisissa Escorteissa, Caprissa yms. autoissa. Jossain Fiestoissa on Valencia kone joka on jotain ihan muuta.
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45
Tuommoisessa paketissa lienee kaikki paitsi pensapumppu, suuttimet, imusarja ja läpät?
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45
Tuommoisessa paketissa lienee kaikki paitsi pensapumppu, suuttimet, imusarja ja läpät?
Re: Ford Kent
Mitenköhän tuommoisen Fordin ruiskun saisi istutettua Kenttiin? Autossa ei ole tilaa laittaa mitään ventiillikopan yläpuolelle.
Re: Ford Kent
Sovellat 1.piste ruiskun läppärungon kaasarin tilalle? Ei ole mitenkään ideaali mutta pelaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
Kisa tuplaweber vs. Megastruit..mega voitti. Osista on kaupat viittä vaille kasassa. En tiedä onko epäurheilijamaista mutta taidan jättää säätöhommat ammattilaiselle. Oma asennus. Pikkasen virkistetty 1600 GT kannella oleva Kent kone luulisi olevan mukava moottori pienessä autossa.
Re: Ford Kent
Semmoinen olis tulossa että läppä, kokooja, imusarjat. Löytyykö jostain autosta kokoojaa joka on moottorin sivulla ja päähän läppä. Vai pitääkö tehdä itse? Aika paljon tullut tehtyä lasikuituhommia..hiilikuidustahan tulis alipainepumpun avustuksella hieno kokoojatorvi?
Voi olla vähän hatarat lähtötiedot mutta minkä kokoista läppää tuollaiseen abt.100 hv moottoriin vois ajatella?
Voi olla vähän hatarat lähtötiedot mutta minkä kokoista läppää tuollaiseen abt.100 hv moottoriin vois ajatella?
Re: Ford Kent
Sanoisin että joku 55mm on vallan hyvä ja sekin voipi olla yläkanttiin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
Polttoainekisko ..jostain rosteriputkesta ja sopivista putken pätkistä joihin suuttimet saadaan kiinni? Kent moottoriin tuskin valmista löytyy? Vai onko parempia vaihtoehtoja.
Mistäs löytyy hyvä ja toimiva ulkoinen polttoaine pumppu.
Ylläpito vois varmaan siirtää tämän turinan menestystarinoihin sillä sellainen tästä varmaan tulee..
Mistäs mä 55 mm läppärungon ostan?
Mistäs löytyy hyvä ja toimiva ulkoinen polttoaine pumppu.
Ylläpito vois varmaan siirtää tämän turinan menestystarinoihin sillä sellainen tästä varmaan tulee..
Mistäs mä 55 mm läppärungon ostan?
Re: Ford Kent
Alumiinistä ns valmista polttoainekiskoa saa vauhtikaupoista. Siihen pitää porata reijät ja hitsata päätyyn liitännät. Hyvä ja toimiva ja sun käyttöön erittäin riittävä pumppu löytyy boschilta kuuluisa K-jetin pumppu. Sit tarvitset paineensäätimen sekin hyvä ja toimiva löytyy kanssa boschilta. Pumpun saat motonetistä ja säätimen vauhtikaupasta.
Kaasuläppiä kattoisin jostain 90 luvun purkuautoista. Niissä on pieniä ja isoja. Yleensä tps anturin joutuu soveltamaan.
Kaasuläppiä kattoisin jostain 90 luvun purkuautoista. Niissä on pieniä ja isoja. Yleensä tps anturin joutuu soveltamaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ford Kent
Kiitos Masi..täytyy katella osia. Ihan kaikkea ei viitsisi ostaa uutena. Mun kesäauton kilsoilla en saa noita kulumaan loppuun. Käsittääkseni liian iso läppä ei toimi. Kaverilla on konepaja mutta kovin paljon en kyllä kehtaa teettää. Mulla on sorvi & siihen muokattu jyrsin ja jotain pientä konetta mutta alumiinihitsaus taitoa ei löydy.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: Ford Kent
Kyllä alumiinikiskoon saa reiät pelkällä pylväsporalla ja päätyihin jenkat liittimille kierretapillakin.
Vaatii vaan tarkkuutta ja läjän teriä.
Vaatii vaan tarkkuutta ja läjän teriä.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Re: Ford Kent
Bensatankkiin joutunee tekemään liitännän pohjaan? Tässä mun autossa tankki on tavaratilan ja takapenkin välissä elikkä korkealla. Pumpun saisi varmaan takakonttiin.. Niin ja pumppu varmaan pitää karseeta naputusta..eikä varmaan toimi jos joutuu imemään. Mites semmoisen välisäiliön tarve?
Re: Ford Kent
Ilmeisesti joku 250 cc suutin on tuollaisille abt. 100 hv koneelle ok. Bosch tai Denso- suuttimet lienee hyvä valinta vai onko?? Käytetyt ok??
mm. Denso 23250-22040 255cc/3bar/13,4ohm, Bosch EV6 0 280 156 156 246cc/3bar tai Denso 195500-2040 186cc/3bar/13,5ohm olis tarjolla?
mm. Denso 23250-22040 255cc/3bar/13,4ohm, Bosch EV6 0 280 156 156 246cc/3bar tai Denso 195500-2040 186cc/3bar/13,5ohm olis tarjolla?
Re: Ford Kent
En mä kyllä tuota pumppua löydä motonetin nettisivuilta ainakaan ja bilteman pumppua en osta.Masi_K wrote:. Sit tarvitset paineensäätimen sekin hyvä ja toimiva löytyy kanssa boschilta. Pumpun saat motonetistä ja säätimen vauhtikaupasta.
Re: Ford Kent
ruiskulle tarkoitettu pumppu ei nakuta, siellä pyörii pieni sähkömoottori eli surina vaan kuuluu.Heksu wrote: Niin ja pumppu varmaan pitää karseeta naputusta..eikä varmaan toimi jos joutuu imemään. Mites semmoisen välisäiliön tarve?
välisäiliö on hyvä olla jos tankissa ei ole loiskelevyjä ni ei lopu bensa mutkisa. sillon tarvit siirto pumput jolloin tulee nakutus ääni niistä
Re: Ford Kent
ja syystä ettäHeksu wrote: ja bilteman pumppua en osta.

itse olen käyttänyt bilteman ruiskupumppuja ainakin 20 eri autossa/projektissa (+ 10 muut kaverien/tuttujen kokemukset), eikä ainutkaan ole ollut epäkurantti... tietysti jos haluaa maksaa 50 €:n osasta 300 € niin ihan vapaasti vaan maksamaan "tarrasta" sen 250 € ylimääräistä....
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: Ford Kent
Hienoa jos siellä on joku toimiva laite, sitten ostan sellaisen. Mä olen ostanut sieltä niin paljon paskoja työkaluja että en ole viimeaikoina sieltä mitään ostanut. Paitsi viemäriputken pätkän.Höylä wrote:ja syystä ettäHeksu wrote: ja bilteman pumppua en osta.![]()
itse olen käyttänyt bilteman ruiskupumppuja ainakin 20 eri autossa/projektissa (+ 10 muut kaverien/tuttujen kokemukset), eikä ainutkaan ole ollut epäkurantti... tietysti jos haluaa maksaa 50 €:n osasta 300 € niin ihan vapaasti vaan maksamaan "tarrasta" sen 250 € ylimääräistä....
Re: Ford Kent
mulla on tuon paskan kanssa enemmän kokemusta motonetin kohdalla... ruiskun bensapumput on biltemassa todettu aika hyviksi, bensaletkua älä kuitenkaan osta biltemasta, se ei kestä bensaa, vaan sulaa velliksiHeksu wrote:
Hienoa jos siellä on joku toimiva laite, sitten ostan sellaisen. Mä olen ostanut sieltä niin paljon paskoja työkaluja että en ole viimeaikoina sieltä mitään ostanut. Paitsi viemäriputken pätkän.

ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: Ford Kent
Ketokaans gurut vielä mistä autosta löytyisi sopiva läppä siihen foortin moottoriin? Mulla menee ihan haku ammunnaksi.
Re: Ford Kent
kui iso se pitää olla. tallilla muutama ruiskumoottori ni voin kattooHeksu wrote:Ketokaans gurut vielä mistä autosta löytyisi sopiva läppä siihen foortin moottoriin? Mulla menee ihan haku ammunnaksi.
Re: Ford Kent
No moottori on Kent 1600 ja tehoa noin 100 hv tai reilu. En tiedä läpän kokoa.
Re: Ford Kent
Kaitpa tommosesta valenciasta sitten vaan. Se tais olla mekaaninen läppäkin vielä? Eipä tuu erimerkkisten autojen osien kaa mitään
55millistä ellei jopa isompaa löytyy 90 luvun takavetovolvoista. Näin niinkuin ensihätään. Kokemuksen mukaan 175CD strömberin kaasuttimen läppä on 1300cc koneeseen vähän jo yläkanttiin oleva. Tuon kokoisia löytyy 2 litraisista koneista. Sekä tuo siirtopumpun tarve on paljon riippuvainen tankin muodoista ja miten siihen imuputken saa sijoitettua. NIin ja sekä ajosta tai ajotavasta. Vauxhallissa on suora putki tankin alimpaan kohtaan ja saa imee kyllä alle viiteen litraan säiliön että alkaa pumppu ujeltelee ja silloinkin saa vielä ihan ajaa normisti mutkiin. Pääsääntöisesti pumppu ujeltaa tuolloin siksi kun se eiole imevää sorttia ja joutuu silloin imemään.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII