Ford Kent

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Ford Kent

Post by Heksu »

Moi kaikille!
Onko joku asentanut ruiskua Ford Kent moottoriin? Mistä siihen osia, imusarjaa, läppiä yms..Ruiskuhan voisi olla vaihtoehto tuplakaasareille? Eikä ehkä kalliimpikaan?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Ford Kent

Post by Masi_K »

Melko varmasti joku jossainpäin maailmaa on näin tehnytkin. Väittäisin että hommaan eiole suoraan käypiä osia kovinkaan paljon vaan on käytettävä luovuutta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Ford Kent

Post by Turbiini »

Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Ford Kent

Post by Masi_K »

Ohc on ohc ja Kent on tikkukone. :wink:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Ford Kent

Post by Turbiini »

jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

kumpaakoha kenttiä tässä nyt viritellään. takaveto vai etuveto fiesta/escortin moottoria?
näistähä ei muistaakseni sovi mikää osa keskenään.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

1600 takaveto

Noiden läppien ja imusarjan lisäksi tarvitaan joku "tukki" johon ne suuttimet tulee kiinni? Ja megaquit ohjauspoksi?

Tietty polttoainepumppu ja paluuletku.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Ford Kent

Post by Turbiini »

Eikös se etuveto tunnettu nimellä cvh? takaveto kenttikin muuttuu iän mukaan (on tuolla mopossa se vanhempikin versio (anglia/cortina) vai muistanko ihan väärin? ohc tutumpi ja korimalleista oikeastaan mk2 escortti. Noiden linkittämieni läppärunkojen mukana tulee niille sopivat bensakiskot. Lisäksi ostettavia osia on tps anturi, lämoöanturit, suuttimet, bensapumppu, paineensäädin. Sytkävehkeet maun mukaan, vähintään kärjetön jakaja jolta tieto megalle ja mega ohjaamaan puolaa, seuraavaa parannus on trikkeripyörä kammelle ja mega ohjaamaan puolaa jonka kipinän jakaa vakio jakaja (tähän käy kärkijakajakin)
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Siis Kent on ohv-kone eli työntötanko; over head valve, noita on käytetty eniten takavetoisissa Escorteissa, Caprissa yms. autoissa. Jossain Fiestoissa on Valencia kone joka on jotain ihan muuta.

http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=45

Tuommoisessa paketissa lienee kaikki paitsi pensapumppu, suuttimet, imusarja ja läpät?
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

Turbiini wrote:Eikös se etuveto tunnettu nimellä cvh?
etuvetoa cvh jossa nokkaakseli kannessa ja kent valencia moottoreilla joissa nokkaakseli lohkossa. mulla on fiesta etuveto kentti moottorilla johon tarkotus laittaa 1.8 zetecci

Image

kuvassa mk1 fiesta ja valencia kentti moottori.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Mitenköhän tuommoisen Fordin ruiskun saisi istutettua Kenttiin? Autossa ei ole tilaa laittaa mitään ventiillikopan yläpuolelle.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Ford Kent

Post by Masi_K »

Sovellat 1.piste ruiskun läppärungon kaasarin tilalle? Ei ole mitenkään ideaali mutta pelaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Kisa tuplaweber vs. Megastruit..mega voitti. Osista on kaupat viittä vaille kasassa. En tiedä onko epäurheilijamaista mutta taidan jättää säätöhommat ammattilaiselle. Oma asennus. Pikkasen virkistetty 1600 GT kannella oleva Kent kone luulisi olevan mukava moottori pienessä autossa.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Semmoinen olis tulossa että läppä, kokooja, imusarjat. Löytyykö jostain autosta kokoojaa joka on moottorin sivulla ja päähän läppä. Vai pitääkö tehdä itse? Aika paljon tullut tehtyä lasikuituhommia..hiilikuidustahan tulis alipainepumpun avustuksella hieno kokoojatorvi?

Voi olla vähän hatarat lähtötiedot mutta minkä kokoista läppää tuollaiseen abt.100 hv moottoriin vois ajatella?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Ford Kent

Post by Masi_K »

Sanoisin että joku 55mm on vallan hyvä ja sekin voipi olla yläkanttiin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Polttoainekisko ..jostain rosteriputkesta ja sopivista putken pätkistä joihin suuttimet saadaan kiinni? Kent moottoriin tuskin valmista löytyy? Vai onko parempia vaihtoehtoja.

Mistäs löytyy hyvä ja toimiva ulkoinen polttoaine pumppu.

Ylläpito vois varmaan siirtää tämän turinan menestystarinoihin sillä sellainen tästä varmaan tulee..

Mistäs mä 55 mm läppärungon ostan?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Ford Kent

Post by Masi_K »

Alumiinistä ns valmista polttoainekiskoa saa vauhtikaupoista. Siihen pitää porata reijät ja hitsata päätyyn liitännät. Hyvä ja toimiva ja sun käyttöön erittäin riittävä pumppu löytyy boschilta kuuluisa K-jetin pumppu. Sit tarvitset paineensäätimen sekin hyvä ja toimiva löytyy kanssa boschilta. Pumpun saat motonetistä ja säätimen vauhtikaupasta.

Kaasuläppiä kattoisin jostain 90 luvun purkuautoista. Niissä on pieniä ja isoja. Yleensä tps anturin joutuu soveltamaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Kiitos Masi..täytyy katella osia. Ihan kaikkea ei viitsisi ostaa uutena. Mun kesäauton kilsoilla en saa noita kulumaan loppuun. Käsittääkseni liian iso läppä ei toimi. Kaverilla on konepaja mutta kovin paljon en kyllä kehtaa teettää. Mulla on sorvi & siihen muokattu jyrsin ja jotain pientä konetta mutta alumiinihitsaus taitoa ei löydy.
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Ford Kent

Post by MrFairlane »

Kyllä alumiinikiskoon saa reiät pelkällä pylväsporalla ja päätyihin jenkat liittimille kierretapillakin.
Vaatii vaan tarkkuutta ja läjän teriä.
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Bensatankkiin joutunee tekemään liitännän pohjaan? Tässä mun autossa tankki on tavaratilan ja takapenkin välissä elikkä korkealla. Pumpun saisi varmaan takakonttiin.. Niin ja pumppu varmaan pitää karseeta naputusta..eikä varmaan toimi jos joutuu imemään. Mites semmoisen välisäiliön tarve?
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Ilmeisesti joku 250 cc suutin on tuollaisille abt. 100 hv koneelle ok. Bosch tai Denso- suuttimet lienee hyvä valinta vai onko?? Käytetyt ok??

mm. Denso 23250-22040 255cc/3bar/13,4ohm, Bosch EV6 0 280 156 156 246cc/3bar tai Denso 195500-2040 186cc/3bar/13,5ohm olis tarjolla?
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Masi_K wrote:. Sit tarvitset paineensäätimen sekin hyvä ja toimiva löytyy kanssa boschilta. Pumpun saat motonetistä ja säätimen vauhtikaupasta.
En mä kyllä tuota pumppua löydä motonetin nettisivuilta ainakaan ja bilteman pumppua en osta.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

Heksu wrote: Niin ja pumppu varmaan pitää karseeta naputusta..eikä varmaan toimi jos joutuu imemään. Mites semmoisen välisäiliön tarve?
ruiskulle tarkoitettu pumppu ei nakuta, siellä pyörii pieni sähkömoottori eli surina vaan kuuluu.
välisäiliö on hyvä olla jos tankissa ei ole loiskelevyjä ni ei lopu bensa mutkisa. sillon tarvit siirto pumput jolloin tulee nakutus ääni niistä
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote: ja bilteman pumppua en osta.
ja syystä että :roll:

itse olen käyttänyt bilteman ruiskupumppuja ainakin 20 eri autossa/projektissa (+ 10 muut kaverien/tuttujen kokemukset), eikä ainutkaan ole ollut epäkurantti... tietysti jos haluaa maksaa 50 €:n osasta 300 € niin ihan vapaasti vaan maksamaan "tarrasta" sen 250 € ylimääräistä....
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Höylä wrote:
Heksu wrote: ja bilteman pumppua en osta.
ja syystä että :roll:

itse olen käyttänyt bilteman ruiskupumppuja ainakin 20 eri autossa/projektissa (+ 10 muut kaverien/tuttujen kokemukset), eikä ainutkaan ole ollut epäkurantti... tietysti jos haluaa maksaa 50 €:n osasta 300 € niin ihan vapaasti vaan maksamaan "tarrasta" sen 250 € ylimääräistä....
Hienoa jos siellä on joku toimiva laite, sitten ostan sellaisen. Mä olen ostanut sieltä niin paljon paskoja työkaluja että en ole viimeaikoina sieltä mitään ostanut. Paitsi viemäriputken pätkän.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Ford Kent

Post by Höylä »

Heksu wrote:
Hienoa jos siellä on joku toimiva laite, sitten ostan sellaisen. Mä olen ostanut sieltä niin paljon paskoja työkaluja että en ole viimeaikoina sieltä mitään ostanut. Paitsi viemäriputken pätkän.
mulla on tuon paskan kanssa enemmän kokemusta motonetin kohdalla... ruiskun bensapumput on biltemassa todettu aika hyviksi, bensaletkua älä kuitenkaan osta biltemasta, se ei kestä bensaa, vaan sulaa velliksi :wink:
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

Ketokaans gurut vielä mistä autosta löytyisi sopiva läppä siihen foortin moottoriin? Mulla menee ihan haku ammunnaksi.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Ford Kent

Post by jake74 »

Heksu wrote:Ketokaans gurut vielä mistä autosta löytyisi sopiva läppä siihen foortin moottoriin? Mulla menee ihan haku ammunnaksi.
kui iso se pitää olla. tallilla muutama ruiskumoottori ni voin kattoo
Heksu
Megasquirttaaja
Posts: 79
Joined: Sun Aug 07, 2016 5:10

Re: Ford Kent

Post by Heksu »

No moottori on Kent 1600 ja tehoa noin 100 hv tai reilu. En tiedä läpän kokoa.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Ford Kent

Post by Masi_K »

Kaitpa tommosesta valenciasta sitten vaan. Se tais olla mekaaninen läppäkin vielä? Eipä tuu erimerkkisten autojen osien kaa mitään :D 55millistä ellei jopa isompaa löytyy 90 luvun takavetovolvoista. Näin niinkuin ensihätään. Kokemuksen mukaan 175CD strömberin kaasuttimen läppä on 1300cc koneeseen vähän jo yläkanttiin oleva. Tuon kokoisia löytyy 2 litraisista koneista. Sekä tuo siirtopumpun tarve on paljon riippuvainen tankin muodoista ja miten siihen imuputken saa sijoitettua. NIin ja sekä ajosta tai ajotavasta. Vauxhallissa on suora putki tankin alimpaan kohtaan ja saa imee kyllä alle viiteen litraan säiliön että alkaa pumppu ujeltelee ja silloinkin saa vielä ihan ajaa normisti mutkiin. Pääsääntöisesti pumppu ujeltaa tuolloin siksi kun se eiole imevää sorttia ja joutuu silloin imemään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply