MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Puolituinen
Megasquirttaaja
Posts: 95
Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19

MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Puolituinen »

Veljen kanssa suunniteltu megan asennusta pösöön. Kytkentäkaaviota tutkinu ja olen sitä mieltä että ton megan sais aika helposti adapterilla auton omaan johtosarjaan. Näin olisi ongelman sattuessa helppo iskee vain vakio ecu takasin paikalleen.

Pösössä on joka tulpalle oma puola ja niitä ohjaa kaksi Boschin sytytysyksikköä, eli yksi yksikkö ohjaa kahta puolaa. Ite ajattelin että ohjaisi kahta puolaa samaan aikaan hukkakipinän tyylisesti. Kyseiselle sytytysyksikölle löysin ohjeet lähtöjen tekoon http://www.saunalahti.fi/markusco/roina/hukkakipina.gif ni toimiiko toi jos tollasen lähdön vain haaroittaa kahdelle yksikölle? Vai millaset lähdöt kannattaisi tehdä?
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Masi_K »

Onnistuu kahden 204 moduulin ohjaus samalla ledikytkennällä. Ylösveto vastuksen arvoa piti muistaakseni vaan pienentää koska moduuleita on kaksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Puolituinen
Megasquirttaaja
Posts: 95
Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Puolituinen »

Yks harrastaja oli sitä mieltä et toimeis suoraan noin. Kiva jos jollain olis varmaa tietoa, et sais kerralla toimimaan.
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Puolituinen
Megasquirttaaja
Posts: 95
Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Puolituinen »

Image
Mä en elektroniikasta mitään ymmärrä, enkä tuon moduulin toiminnasta, mut pähkäilin et onnistuisko kahden moduulin ohjaaminen näin. Eli tekee kummallekin tavallaan oman lähdön, toki toi saman lähdön haaroittaminen olisi yksinkertaisempaa, jos joku tietää minkä arvoinen vastus siihen pitäisi laittaa. Ei viitteisi mielellään kovin monia harjoitus savuja ottaa :)
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Puolituinen
Megasquirttaaja
Posts: 95
Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Puolituinen »

Kellään tietoa? Pitäis komponentteja laittaa tilaukseen, kun vaan tietäs mitä tilaa, et millä ton saa toimii.
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Masi_K »

Kyllä mä lähtisin koittaa jollain 500-700 ohmin vastuksella kahteentoista volttiin. Yhteinen ylösveto.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Vauhtivaunu »

Englanninkielisellä MS extra-foorumilla oli mainittu ettei saman 204/200-yksikön molempia päätteitä voisi ohjata samaan aikaan. Pitäisi muuttaa sitten kytkentää että eri päätteillä olisi samaan aikaan sytytettävät sylinterit.

Aika varmasti niitä päätteitä on aluperin ohjattu sekventaalisesti.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Puolituinen
Megasquirttaaja
Posts: 95
Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Puolituinen »

Muistaakseni tossa toinen moduuli ohjasi 1 ja 3 sylinterä, toinen 2 ja 4 sylinteriä. Eli ei ohjaa samaan aikaan, itelläki kävi tuo mielessä ettei välttämättä ole hyväksi jos ohjaa samaan aikaan. Kunhan vain keksii toimivan ratkaisun noiden lähtöjen tekoon..
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Vauhtivaunu »

Puolituinen wrote:Muistaakseni tossa toinen moduuli ohjasi 1 ja 3 sylinterä, toinen 2 ja 4 sylinteriä. Eli ei ohjaa samaan aikaan, itelläki kävi tuo mielessä ettei välttämättä ole hyväksi jos ohjaa samaan aikaan. Kunhan vain keksii toimivan ratkaisun noiden lähtöjen tekoon..
No ei niihin pitäisi tarvita kuin yksi ylösveto, jonka sitten jakaa. Kuten on jo todettu. Microsquirtin manuaalissa on esitetty vastaava kytkentä Boschin 0 227 100 211-yksikölle.

http://www.useasydocs.com/Bosch_211.htm
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Puolituinen
Megasquirttaaja
Posts: 95
Joined: Wed Oct 01, 2014 19:19

Re: MS1 V2.2 ohjaamaan kahta Bosch 0 227 100 204 yksikköä.

Post by Puolituinen »

Nii eli toimii samanlaisella lähdöllä kuin yhden moduulin ohjaus, haaroitetaan vain kahdelle? Tossa kun joku epäili et vastuksen kokoa pitäisi muuttaa kun tulee kaksi moduulia..
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
Post Reply