Ladaan sytkä
Moderator: Masi_K
Ladaan sytkä
Pitäisi saada turbo ladaan kiinteän jakajan tilalle joku parempi systeemi. Ajatellut megalla ohjata sytkän, mutta en tiedä mikä olis hyvä tyyli.
Koneena 1700 kaasari turbo. Sytkänä kärjetön jakaja, jossa hall-anturi. Sytkä yksikkö taitaa olla boschin perus 7 pinninen
Eli mikä olisi helpoin, ja varmin toiminnaltaan oleva systeemi? Mitään boksia ei vielä ole, mutta ajatuksena olisi käyttää MS1 2,2:sta. Bensapuolen hoitaa toistaiseksi vielä kaasari, mutta pikkuhiljaan siirtymässä ruiskuun.
Jos jotain vinkkejä saisi.
Koneena 1700 kaasari turbo. Sytkänä kärjetön jakaja, jossa hall-anturi. Sytkä yksikkö taitaa olla boschin perus 7 pinninen
Eli mikä olisi helpoin, ja varmin toiminnaltaan oleva systeemi? Mitään boksia ei vielä ole, mutta ajatuksena olisi käyttää MS1 2,2:sta. Bensapuolen hoitaa toistaiseksi vielä kaasari, mutta pikkuhiljaan siirtymässä ruiskuun.
Jos jotain vinkkejä saisi.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
laita joku muu ku ms1 V2.2.
Re: Ladaan sytkä
Perus ns minimi levy eli ms2 v3.0. Ellei sitten osta vaan pelkkää sytkäohjausta vaikka autotunelta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ladaan sytkä
http://autotune.fi/tuote/891/atecu-v3-o ... ksenohjain
Tällä sitten vois lähtee rakentamaan. Tuo ymmärtänee ladan omankin trikkerin ja hall anturin kampuralla? Ja nokan asennon voinen ottaa jakajasta, jolloin saan sekventiaalisen sytkän.
Tarvitseeko se sitten mitään muuta kuin tämän toimiakseen? http://autotune.fi/tuote/819/vag-032-90 ... ipinapuola
Ja map anturi tottakai
Tällä sitten vois lähtee rakentamaan. Tuo ymmärtänee ladan omankin trikkerin ja hall anturin kampuralla? Ja nokan asennon voinen ottaa jakajasta, jolloin saan sekventiaalisen sytkän.
Tarvitseeko se sitten mitään muuta kuin tämän toimiakseen? http://autotune.fi/tuote/819/vag-032-90 ... ipinapuola
Ja map anturi tottakai
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Jos ladan triggeri on tuettuna megan listauksessa niin joo.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ladaan sytkä
Ladan triggeri taitaa olla 6+2 tyyppinen, mutta siitä saa helposti muokkaamalla 6-1 mallisen jota mega ilmeisesti tottelee. Ja vakio anturin paikalle menee perus honeywellin hall-anturi.
Tuo boksi ilmeisesti toimii myös ilman nokan asento tunnistusta? Jos heivais koko jakajan mäelle.
Niin ja läppärin tarttee tietenkin säätöön. Toimiiko ohjelmat win 7:lla. Vai pitääkö olla vanhempi. Ja ilmeisesti 9 pinninen sarjaportti olis hyvä olla, että yhteys pelaa kunnolla?
Tunerstudio vai megatune?
Tuo boksi ilmeisesti toimii myös ilman nokan asento tunnistusta? Jos heivais koko jakajan mäelle.
Niin ja läppärin tarttee tietenkin säätöön. Toimiiko ohjelmat win 7:lla. Vai pitääkö olla vanhempi. Ja ilmeisesti 9 pinninen sarjaportti olis hyvä olla, että yhteys pelaa kunnolla?
Tunerstudio vai megatune?
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Ladaan sytkä
Toimii ilman nokkatietoa, jolloin tuota hukkista voi käyttää. Tunerilla hoituu säätö. Tuo kuusihampainen trikkeri ei kyllä paras mahdollinen. Melkein laittaisin trikkerin hihnapyörälle jossa enemmän hampaita, että pystytään laskeen hampaista ja tarkkuus parempi.
Sarjaportti tosiaan oltava.
Sarjaportti tosiaan oltava.
Re: Ladaan sytkä
Joo lukasinkin tosta trikkeri asiasta. Varmaan vaihtuu yleismallin pyörään missä enempi hampaita.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Tuneri toimii hienosti Win10 lläkin. Usb sarjaporttimuuntimesta on löydyttävä FTDIn tekemä piiri. Silloin sekin pelaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ladaan sytkä
Kerkesimpä just ostamaan läppärin jossa on myös tuo sarjaportti. Vanha kone mutta mitä väliä, win10 asennettu kylläkin. Eipä ollu kalliskaan onneks.
Ja nyt tilasin tuon ATEcu V3:sen, loput palikat sitten myöhemmin
Tunerstudio taisi olla maksullinen jos halusi saada kaikki ominaisuudet käyttöön. Onko siellä joitain sellasia ominaisuuksia jotka helpottaisi säätöä? Jossain luki jostain "automaatti säädöstä" joka tekee kartat "sinnepäin" valmiiksi? Onkos siellä sellanen
Ja nyt tilasin tuon ATEcu V3:sen, loput palikat sitten myöhemmin
Tunerstudio taisi olla maksullinen jos halusi saada kaikki ominaisuudet käyttöön. Onko siellä joitain sellasia ominaisuuksia jotka helpottaisi säätöä? Jossain luki jostain "automaatti säädöstä" joka tekee kartat "sinnepäin" valmiiksi? Onkos siellä sellanen
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
miten tämmösen tunnistaa ku kaupassa kattelee adaptereita?Masi_K wrote: Usb sarjaporttimuuntimesta on löydyttävä FTDIn tekemä piiri. Silloin sekin pelaa.
Re: Ladaan sytkä
Ei mitenkään jos sitä ei siinä mainita. Siks ostin ite ebaystä silläkin riskillä että ei ole.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ladaan sytkä
ebayssa näyttää olevan noita vaikka kuinka paljon.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... I&_sacat=0
Noissa siis ainakin sanotaan olevan FTDI:n piiri. Voisihan sitä tuollaisenkin ostaa perus sarjaporttikaapelin lisäks
Niin ja mistäs noita puolia saa halvimmalla? Ainakin motonetistä näkyy saavan saman näköstä puolaa 55e hintaan onko tämä sopiva?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1764/ ... ytyspuolat
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... I&_sacat=0
Noissa siis ainakin sanotaan olevan FTDI:n piiri. Voisihan sitä tuollaisenkin ostaa perus sarjaporttikaapelin lisäks
Niin ja mistäs noita puolia saa halvimmalla? Ainakin motonetistä näkyy saavan saman näköstä puolaa 55e hintaan onko tämä sopiva?
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/1764/ ... ytyspuolat
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Olikin ladan oma trikkeripyörä 60-2 mallinen.
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... igger-60-2
Tuo vissiin aikas passeli pyörä, mutta pitää käyttää vr-anturia?
http://www.mansemotors.fi/hihnapyora-ka ... igger-60-2
Tuo vissiin aikas passeli pyörä, mutta pitää käyttää vr-anturia?
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Motonetin hinta on hyvinkin se edullisin.
60-2 kanssa käytettävä vr ää.
60-2 kanssa käytettävä vr ää.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ladaan sytkä
Laitetaas tähän kun liippaa läheltä... Joku oli mittaillu noita 1-napaisia suurtehopuolia ja saanut tuollaista:
1. Biltema sininen: ensiö 3.5 ohm, toisio 7.2 kohm
2. Bosch sininen: ensiö 3.5 ohm, toisio 6.8 kohm
3. Biltema "kuiva": ensiö 1.1 ohm, toisio 10.2 kohm
Asiaan: omaan Larppaan ajattelin toteuttaa tuon monipuolasysteemin hukkakipinän sijaan kun suihkutuskin on sekventiaalinen, mutta ns. kynäpuolat maksaa maltaita ja perinteisen puolan näköinen kapistus sopii paremmin, jopa ulkonäöllisestikin, idänihmeen konepellin alle.
Jompikumpi noista Bilteman puolista siis tulee...
Sytkäkivenä toimii ISL9V3040P3 , jonka virransieto on 17A:n paremmalla puolella, muttei virranrajoitusta kivessä itsessään. Puola n:o 3 on siinä rajoilla koputtelemassa. Omassa kytkennässä on virranrajoitus transistorilla ja 0.1 ohmin vastuksella jolloin yli 7A:n virta vetää IGBT:n ohjauksen alas. Onko virran rajoituksesta haittaa toiminnalle vai täytyykö pienentää vastusta (toinen rinnalle -> Imax = 14A)? Muiden puolien kanssa se on vain varotoimenpide oikosulkujen varalta. Normisulakkeet on toki myös puolien edessä..
1. Biltema sininen: ensiö 3.5 ohm, toisio 7.2 kohm
2. Bosch sininen: ensiö 3.5 ohm, toisio 6.8 kohm
3. Biltema "kuiva": ensiö 1.1 ohm, toisio 10.2 kohm
Asiaan: omaan Larppaan ajattelin toteuttaa tuon monipuolasysteemin hukkakipinän sijaan kun suihkutuskin on sekventiaalinen, mutta ns. kynäpuolat maksaa maltaita ja perinteisen puolan näköinen kapistus sopii paremmin, jopa ulkonäöllisestikin, idänihmeen konepellin alle.

Sytkäkivenä toimii ISL9V3040P3 , jonka virransieto on 17A:n paremmalla puolella, muttei virranrajoitusta kivessä itsessään. Puola n:o 3 on siinä rajoilla koputtelemassa. Omassa kytkennässä on virranrajoitus transistorilla ja 0.1 ohmin vastuksella jolloin yli 7A:n virta vetää IGBT:n ohjauksen alas. Onko virran rajoituksesta haittaa toiminnalle vai täytyykö pienentää vastusta (toinen rinnalle -> Imax = 14A)? Muiden puolien kanssa se on vain varotoimenpide oikosulkujen varalta. Normisulakkeet on toki myös puolien edessä..
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Ladaan sytkä
Ne Bilteman puolathan on tarkoitettu kärjelliseen järjestelmään joten ne rajoittaa ensiöpiirin vastuksen vuoksi virtaa jo itsessään. En ole koskaan käyttänyt ISL9V-kivien kanssa mitään virranrajoituksia, vaan säätänyt latausajan sopivaksi. Kun ei hölmöile ja latausajat on kohtuullisia niin ei tarvitse jännittää puolan tai kivien vaurioitumista.
Jos olisin tuollaista neljän puolan patteria suunnittelemassa itse niin yrittäisin etsiä kärjettömiin tarkoitettuja Boschin puolia. Todennäköisesti romikselta saisi sellaisia halvemmalla kuin noita bilteman puolia uutena. Toinen mahdollisuus on BMW:n M50-koneen erillispuolat joita on myös kohtuullisella hinnalla ja niihin saa ihan tavalliset sytytysjohdot kun ottaa puolassa kiinni olevan "tutin" irti.
Jos olisin tuollaista neljän puolan patteria suunnittelemassa itse niin yrittäisin etsiä kärjettömiin tarkoitettuja Boschin puolia. Todennäköisesti romikselta saisi sellaisia halvemmalla kuin noita bilteman puolia uutena. Toinen mahdollisuus on BMW:n M50-koneen erillispuolat joita on myös kohtuullisella hinnalla ja niihin saa ihan tavalliset sytytysjohdot kun ottaa puolassa kiinni olevan "tutin" irti.
Re: Ladaan sytkä
Bemmin puola? Tämäkö?Vauhtivaunu wrote:Ne Bilteman puolathan on tarkoitettu kärjelliseen järjestelmään joten ne rajoittaa ensiöpiirin vastuksen vuoksi virtaa jo itsessään. En ole koskaan käyttänyt ISL9V-kivien kanssa mitään virranrajoituksia, vaan säätänyt latausajan sopivaksi. Kun ei hölmöile ja latausajat on kohtuullisia niin ei tarvitse jännittää puolan tai kivien vaurioitumista.
Jos olisin tuollaista neljän puolan patteria suunnittelemassa itse niin yrittäisin etsiä kärjettömiin tarkoitettuja Boschin puolia. Todennäköisesti romikselta saisi sellaisia halvemmalla kuin noita bilteman puolia uutena. Toinen mahdollisuus on BMW:n M50-koneen erillispuolat joita on myös kohtuullisella hinnalla ja niihin saa ihan tavalliset sytytysjohdot kun ottaa puolassa kiinni olevan "tutin" irti.
No, eikös tuo 1.1 -ohminen kuivapuola nyt ole tarkoitettu ihan muuhun kuin katkojakäyttöön? Tosi on, että maksaahan nuokin kun useamman laittaa, mutta vähemmän kuin Boschin palikat. Nekin on lähes järjestäin pääteasteellisia ja yksi minkä löysin ilma päätettä maksaa saman verran kuin päätteelläkin. Pikaisesti katselin tuolta vaihtoehtoja.
6000rpm tekee 4-pyttyisessä koneessa 200 sytytystä sekunnissa, 50 per pytty/puola, siis 20ms sytytysväli. Montako millisekuntia tarvitaan puolan lataukseen? Muistaakseni joku oli jo rakentanut suorasytyn tuolla Bilteman kuivapuolalla...
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Ladaan sytkä
Niin, noita saa ehjiä käytettyjä luokkaa kympin kappale kun sattuu kohdalle. Bremin valmistamat on kokemuksen mukaan tehokkaimpia. Latausaikaa on ollut 2-3ms välillä wasted-cop eli hukkakipinä-puola-per tulppa kytkennällä.j-k wrote:
Bemmin puola? Tämäkö?
Bilteman sivuilla ei tarkemmin mainita mutta kärjettömien puolien ensiövastus on luokkaa 0.5ohm joten ei se oikein kärjettömänkään järjestelmän puola ole.j-k wrote: No, eikös tuo 1.1 -ohminen kuivapuola nyt ole tarkoitettu ihan muuhun kuin katkojakäyttöön?
En tiedä tarkemmin kun ei ole tarvinnut laskeskella. Bemarin kutosia on laulatettu jopa 8000rpm hukkakipinäkytkennällä ilman ongelmia. Sekventaalisena on vielä enemmän aikaa "huilata" joten ei varmasti latausaika lopu kesken. Joku 2-4ms voisi olla hyvä riippuen puolasta. Mitä tehokkaampi puola, sitä pienempi latausaika.j-k wrote: 6000rpm tekee 4-pyttyisessä koneessa 200 sytytystä sekunnissa, 50 per pytty/puola, siis 20ms sytytysväli. Montako millisekuntia tarvitaan puolan lataukseen? Muistaakseni joku oli jo rakentanut suorasytyn tuolla Bilteman kuivapuolalla...
Re: Ladaan sytkä
Tänään tuli boksi postissa. Yllätyin kun kotelossa ei ollutkaan tuota sarjaportti liitintä kiinni. mukana tuli vain siihen sopiva liitin.
EDIT. Tuleekin johtosarjaan kiinni tuo liitin
Eli tuon voi sitten laittaa aivan jonnekkin muualle missä itse boksi sijaitsee.
EDIT. Tuleekin johtosarjaan kiinni tuo liitin

Eli tuon voi sitten laittaa aivan jonnekkin muualle missä itse boksi sijaitsee.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Minkä kokoista kaapelia tuohon johtosarjaan kannattaa laittaa?
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
nyt hommat lähtee etenemään. Eli seuraavaksi piuhoja kiinni.
Setup:
atecu v3 + puolivalmis johtosarja autotunelta
vag hukkakipinäpuola(motonet 10-1141)
motonetin universaalit sytkäjohdot(tulee vaihtumaan parempiin)
NGK BPR7ES tulpat
Selfmade imusarja
saabin 350cc suuttimet(431 loppuiset korkeaohmiset)
saabin 2,5bar map
bosch 001 TPS(Motonet 28-1416)
cherryn 502 hall ja 60-2 kiekko
cossun imulämpöanturi(motonet 37-3322)
vedenlämpö uupuu vielä
Onkos tuossa mitään ongelmia tiedossa jo valmiiks? Hallin pitäis kuulemma pystyä lukemaan tuota levyä, mutta sehän nähdään jossain vaiheessa. Ja uupuuko tuosta vielä jotain?
Niin ja kannattaako tuota boksia sijoittaa konehuoneeseen? on kuitenkin roiskevesi tiivis, mutta tuleeko muita ongelmia?
Setup:
atecu v3 + puolivalmis johtosarja autotunelta
vag hukkakipinäpuola(motonet 10-1141)
motonetin universaalit sytkäjohdot(tulee vaihtumaan parempiin)
NGK BPR7ES tulpat
Selfmade imusarja
saabin 350cc suuttimet(431 loppuiset korkeaohmiset)
saabin 2,5bar map
bosch 001 TPS(Motonet 28-1416)
cherryn 502 hall ja 60-2 kiekko
cossun imulämpöanturi(motonet 37-3322)
vedenlämpö uupuu vielä
Onkos tuossa mitään ongelmia tiedossa jo valmiiks? Hallin pitäis kuulemma pystyä lukemaan tuota levyä, mutta sehän nähdään jossain vaiheessa. Ja uupuuko tuosta vielä jotain?
Niin ja kannattaako tuota boksia sijoittaa konehuoneeseen? on kuitenkin roiskevesi tiivis, mutta tuleeko muita ongelmia?
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Vähäsen epäilen cherryn toimintaa tolla pyörällä ja kovemmilla kierroksilla. Käytäntö näyttää. En sijoittaisi ecua konehuoneeseen ellei ole aivan pakko.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Ladaan sytkä
Bemarin 60-2 triggeriä Cherry lukee ainakin 8000rpm asti MS1,MS2 ja MS3-prosuilla ja V2.2,V3 ja at-driveboardilla.. Kovempaa ei vielä ole pystynyt kierrättämään.Masi_K wrote:Vähäsen epäilen cherryn toimintaa tolla pyörällä ja kovemmilla kierroksilla.
Tuossa filmi yhdestä penkityksestä. MS3/At-driveboard ja cherryn anturit nokalla ja kammella. Ei tosin pyöritetty kun 6500rpm kun kone oli vasta niputettu:
https://www.youtube.com/watch?v=pLFo000b7Ak
Re: Ladaan sytkä
Eipä tuota ladan konetta oo ennenkään pyöritetty 8ooorpm, penkissäkin vajaa 7000rpm. Ainakin autotunen myymää 60-2 pyörän tekstissä lukee että cherry toimis, ja se on halkaisijaltaan pienempi kuin ladan.
kai se boksi pitää sit sisälle tunkee.
kai se boksi pitää sit sisälle tunkee.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Ok.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ladaan sytkä
Liekkö tuo ladan oma lämpö anturi toimis megan kanssa? Siinä on yks pinninen anturi, joita vissiin myös fiateissa käytetään.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Todennäköisesti se on ptc tyyppinen eli ei toimi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ladaan sytkä
Joo ei ainakaan mistään löytyny vastus arvoja sille joten laitetaan toinen anturi kylkeen lisäksi. Jää vielä mittaristoon toimiva mittari myös.
Sitten kyssäri johtojen suojauksesta. Onko mitään hyvää suojasukkaa mikä kestäis kuumuutta? Tai suojaputkea.
Sitten kyssäri johtojen suojauksesta. Onko mitään hyvää suojasukkaa mikä kestäis kuumuutta? Tai suojaputkea.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: Ladaan sytkä
Onko väliä laittaako antureiden maajohdot suoraan maihin, vai laittaako johtosarjassa oleviin signaalimaa johtoihin? Signaalimaa piuha on johtosarjassa haarotettu neljäksi johdoksi, ilmeisesti helpottamaan asennuksia.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98