Moikka tää mega on uusi juttu mulle ensinmäistä kertaa käytössä.
Elikkäs moottorina on nissanin ca18det ja ms2 3.0 moottorinohjauksena. Tuli käytyä hetki sitten penkissä ja siellä ne ongelmat alkoivat. Auto toimi hienosti 1 Bar saakka ei mitään ongelmia sitten kun ruvettiin tarjoamaan enemmän kun 1 Bar ahtopainetta niin kipinä kuulemma loppuu ? Ei saatu yhtään kunnollista vetoa yli kilon paineella. Ja samalla hukkuu logi 5600-6600rmp ajaksi. Autossa on hukkakipinä puola. Koitettiin vaihtaa uusi puola ja tulpan johdot ja uudet tulpat monella eri kärkivälillä koitettiin eikä toimi.. Ja sitten tehtiin lisä maadotuksia jos niissä olisi ollu vika mutta ei mitään hyötyä. Ja auto on hall anturilla.
Koittakaa saada jotain selvää olisiko mitään vinkkejä mistä lähtee vikaa etsimään
Last edited by Nissan200sx on Wed Mar 23, 2016 11:18, edited 1 time in total.
-riittävät maadoituksen yhteen pisteeseen tähtimäisesti
-Häiriösuojattua, toisesta päästä maadoitettua kaapelia trikkerianturille
-Tulpanväli pieneksi
-johdot pois tulpanjohtojen vierestä
-ei kuparisydäntulpanjohtoja
Ja noi vr-anturit tuntuu olevan suuri ihmetyksen aihe vuodesta toiseen tällä foorumilla joten en ihmettele ongelmia niiden kanssa.
Voin kokemuksesta kertoa ettei se V3-levyn vr-muunnin vaan toimi. Tai toimii joskus jollain anturilla kun oskilloskoopin kanssa säätää sen .
MAX992x-piiriin perustuva vr-muunnin on ainut piiri mikä toimii megan kanssa tai Cherry GS100502 hall-anturi. Muut on sitten enemmän ja vähemmän arvailun varassa.
Voi olla että myös kipinä kertakaikkiaan ei riitä niillä sytkävehkeillä mitä siinä nyt on ja sekin aiheuttaa häiriötä kierroslukuun jos kipinä ei hyppää tulpassa, mutta perussyy on tuon V3-levyn paska vr-muunnin. On minun mielipide.
-riittävät maadoituksen yhteen pisteeseen tähtimäisesti
-Häiriösuojattua, toisesta päästä maadoitettua kaapelia trikkerianturille
-Tulpanväli pieneksi
-johdot pois tulpanjohtojen vierestä
-ei kuparisydäntulpanjohtoja
Ja noi vr-anturit tuntuu olevan suuri ihmetyksen aihe vuodesta toiseen tällä foorumilla joten en ihmettele ongelmia niiden kanssa.
Kyllä mega resetoi itseään ?
Kärkiväli on 0,5
Tulpan johtojen läheltä ei mene mitkään piuhat
Ja tulpan johtoina ei ole kupari vaan hiili säätäjä kehui että hyvät johdot ja tulpatkin on R
Vauhtivaunu wrote:Voin kokemuksesta kertoa ettei se V3-levyn vr-muunnin vaan toimi. Tai toimii joskus jollain anturilla kun oskilloskoopin kanssa säätää sen .
MAX992x-piiriin perustuva vr-muunnin on ainut piiri mikä toimii megan kanssa tai Cherry GS100502 hall-anturi. Muut on sitten enemmän ja vähemmän arvailun varassa.
Voi olla että myös kipinä kertakaikkiaan ei riitä niillä sytkävehkeillä mitä siinä nyt on ja sekin aiheuttaa häiriötä kierroslukuun jos kipinä ei hyppää tulpassa, mutta perussyy on tuon V3-levyn paska vr-muunnin. On minun mielipide.
Sori hirvee ajatuskatko siis auto on hall anturilla
Vauhtivaunu wrote:Voin kokemuksesta kertoa ettei se V3-levyn vr-muunnin vaan toimi. Tai toimii joskus jollain anturilla kun oskilloskoopin kanssa säätää sen .
MAX992x-piiriin perustuva vr-muunnin on ainut piiri mikä toimii megan kanssa tai Cherry GS100502 hall-anturi. Muut on sitten enemmän ja vähemmän arvailun varassa.
Voi olla että myös kipinä kertakaikkiaan ei riitä niillä sytkävehkeillä mitä siinä nyt on ja sekin aiheuttaa häiriötä kierroslukuun jos kipinä ei hyppää tulpassa, mutta perussyy on tuon V3-levyn paska vr-muunnin. On minun mielipide.
Sori hirvee ajatuskatko siis auto on hall anturilla
Vauhtivaunu wrote:Voin kokemuksesta kertoa ettei se V3-levyn vr-muunnin vaan toimi. Tai toimii joskus jollain anturilla kun oskilloskoopin kanssa säätää sen .
MAX992x-piiriin perustuva vr-muunnin on ainut piiri mikä toimii megan kanssa tai Cherry GS100502 hall-anturi. Muut on sitten enemmän ja vähemmän arvailun varassa.
Voi olla että myös kipinä kertakaikkiaan ei riitä niillä sytkävehkeillä mitä siinä nyt on ja sekin aiheuttaa häiriötä kierroslukuun jos kipinä ei hyppää tulpassa, mutta perussyy on tuon V3-levyn paska vr-muunnin. On minun mielipide.
Sori hirvee ajatuskatko siis auto on hall anturilla
Mikä anturi?
Joku ooppelin anturi ilmeisesti ( tarkistan kun menen talille et onko numero sarjaa) naapuri vaan sanoi et sillä toimii hänellä +500hp eikä ongelmia
Nissan200sx wrote:
Joku ooppelin anturi ilmeisesti ( tarkistan kun menen talille et onko numero sarjaa) naapuri vaan sanoi et sillä toimii hänellä +500hp eikä ongelmia
Opel ja HALL yhdessä saavat niskakarvani pystyyn.
Kaksi vuotta yritin ja en saanut pätkimisiä muuta kuin vaihtamaan kierrosaluetta 3-5000 välillä 60-2 hampaisella anturilla. Vaihdoin Cherryyn ja en ole katunut.