Hall kytkentä apua.

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
gulakki
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Mar 17, 2016 22:09

Hall kytkentä apua.

Post by gulakki »

Olisi tarkoitus ohjata pelkkää bensaa microsquirt v3:lla. Laitteessa hall anturi joka ohjailee vakiona sytytystä, ni voiko tältä samalta anturilta ottaa tuon tiedon microlle?
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Re: Hall kytkentä apua.

Post by j-k »

Voi
gulakki
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Mar 17, 2016 22:09

Re: Hall kytkentä apua.

Post by gulakki »

Sain vehkeet käymään. Mutta tunerstudio näyttää rpm 1800 vaikka kone just ja just pysyy käynnissä. Onko tää joku asetus homma? Laite on yks sylinterinen 650 kuutioinen moottoripyörä. Käsittääkseni vakio hall lukee yhden pulssin per kierros.
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Re: Hall kytkentä apua.

Post by j-k »

gulakki wrote:Sain vehkeet käymään. Mutta tunerstudio näyttää rpm 1800 vaikka kone just ja just pysyy käynnissä. Onko tää joku asetus homma? Laite on yks sylinterinen 650 kuutioinen moottoripyörä. Käsittääkseni vakio hall lukee yhden pulssin per kierros.
1-pyttyinen sytyttää 720 asteen välein eli kaksi kierrosta menee pulssien välillä. Oikea rpm on sulla 900. Millainen triggeri tuossa on? Ja mistä se luetaan?
gulakki
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Mar 17, 2016 22:09

Re: Hall kytkentä apua.

Post by gulakki »

Siis pyörässä on orkkis hall 2 johtoinen joka antaa ignition modulelle tietoa, tästä samasta hall anturista olen kytkenyt vr- hall anturin toiseen johtimeen ja siitä 7k vastuksen kautta +5v. Siis sytytys on pyörän oma. Siinä on magneeton kupeessa kiinni yksi magneetti jota tämä pyörän oma hall lukee.
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: Hall kytkentä apua.

Post by Jasu »

Niin. Sulla on siis ykspyttynen moottori. Siinä kipinä tulee joka kierroksella vaikka todellisuudessa se tarvitsee sen vain joka toisella kierroksella. Sitten kun sulla on asetuksissa luultavasti laitettu sylinterien määräksi yksi, niin siksi se sitten ymmärtää saatavilla olevan tiedon perusteella kierroslukumääräksi tuplamäärän...

Voit todentaa tuon vaikka laittamalla asetuksissa sylinterimääräksi kaksi, niin silloin pitäisi näyttää kierrosluku oikein...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
gulakki
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Mar 17, 2016 22:09

Re: Hall kytkentä apua.

Post by gulakki »

Voiko tuosta kytkennästä tulla jotain häiriötä tps käyrään?? Tasakaasulla kun ajaa, ni loki piirtää tps kohdalle sahalaitaa, onko tämä normaalia?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1983
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Hall kytkentä apua.

Post by Masi_K »

Käytännössä aina tps on sahalaitaa. Sahalaidan voimakkuus on se juttu.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
gulakki
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Mar 17, 2016 22:09

Re: Hall kytkentä apua.

Post by gulakki »

Kierrosluku näyttää nyt oikein kun mulla on asetuksissa 2 sylinteriä, vaikka todellisuudessa niitä on vain yksi. Regfuel on 7,5/15. Saako nyt kone tuplamäärän bensaa? Squirts per cycle on 1. Koeajot jo suoritettu ja toimii jotenkin. Käy liian rikkaalla vielä. Mustaa putkesta. kannattaako laittaa esim. Squirts per cycle 2 ja pienetää reilusti regfuelia vai antaa olla squirts per cycle 1 ja pienentää vain regfuelia?
gulakki
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Thu Mar 17, 2016 22:09

Re: Hall kytkentä apua.

Post by gulakki »

Kyllä syyllinen on tuo tps pomppiminen. Kyllä se on laitettava oma hall anturi tuolle microlle, ei auta mikkää.
Post Reply