JiriT wrote:Autona Peugeot 306 XSi 2.0 8v -1996, ja siis XU10J2CL/Z (RFX) -moottorilla. Olisi mielenkiintoa asentaa MegaSquirt tuohon ropposeen, onko kukaan tehnyt tätä? Sytytystä en ajatellut ohjata, vai olisiko se järkevää?
Syynä projektiin lähinnä tekemisen tarve, lisäteho ja pienempi kulutus olisivat tietenkin mukava lisä

Minkälaista hyötyä tästä olisi onnistuessaan? Lisää tehoa?
Kolvi pysyy kädessä, piirilevyn teko ja komponenttien juottaminen onnistuu. Suurimpana ongelmana on autoon asennus. Mitä muutoksia autoon tarvitsee tehdä? Pystyykö esim. jotakin auton omia antureita hyödyntämään?
Kaikki vinkit ja ohjeet tervetulleita

Sulla on siinä Marelli 8P ruisku ja suorasytytys, menee hankalaksi jos haluat jättää orkkis sytkän mutta ohjata bensasyöttöä squirtilla. Orkkisecun korvaaminen squirtilla menee hankalaksi siinä kohtaa että orkkisruiskussa on tyhjäkäyntimoottori, jota ei squirt vielä osaa ohjata. Muut anturit yms. pitäis toimia suoraan ja vauhtipyörällä pitäis olla vakio 60-2 hammaskehä myös näissä.
Hyödyt:
- opit julmetusti uutta
- tehoa ja varsinkin vääntöä saattaa tulla nimellisesti lisää
- kaasuun vastaaminen paranee
Haitat vakioautossa:
- vähäpäästöseen autoon ei ole sallittua tehdä mitään muutoksia tekniikkaan
- luotettavus saattaa kärsiä, Marellin ruiskut on mun kokemuksen mukaan pomminvarmoja, työn laatu ratkasee squirtin luotettavuuden
- auton myyminen voi olla mahdotonta
- pahimmassa tapauksessa joku alottelijan pikku virhe voi hajottaa moottorin
Jos pelkkä teho on hakusessa, Marelli 8P ruiskun voi mapata uudelleen, ainakin muualla euroopassa se on yleistä hommaa. Bensankulutusta on vaikea enää pienentää siitä mitä 306 vie, se on 'pieneksi' autoksi painava, emännän 1.8 hatchback painaa enempi kuin mun 405 1.9
Mun mielestä 'squirt on todella kannattava homma sillon kun korvataan kaasari ruiskulla tai muutetaan ruiskukonetta radikaalisti (kansi, nokat, puristukset yms. tai turbotus) muissa tapauksissa ei ehkä kannata ensimmäisenä lähteä tekemään. Ellei sitten halua harrastaa muuten vaan
