Moottorijarrun syötön katkasu

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Moottorijarrun syötön katkasu

Post by Masi_K »

Eipä tunnu toimivan. Mitä siihen TPS arvoon pitää laittaa ? Toisinsanoen mistä mä tiedän sen raaka arvon ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Kun kalibroit megatunessa TPS:n näet kummankin pään arvot, sitten laitat tuohon syötön katkaisuun pikkaisen isomman TPS:n arvon kuin kaasu ylhäällä arvo siellä kalibrointi ikkunassa. MAP arvo syötön katkaisussa kannattaa laittaa sitten melko pieneksi ja siihen viiveeseen esim 2 sekuntia tai enemmän, muuten menee nyökkimiseksi.

Joissain uusissa Extran versioissa kuulemma olisi tuohon tehty sellainen pehmennys, ettei nykäise ihan niin pahasti. Ainakin 2. vaihteella on kuin jarrua polkisi ja alkaa melko terävästi, ilman tuota pehmennystä(asteittain pois, pää toimi enää tähän aikaan).
Volvo 360GL -88
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Hmm, ohjeissa luki että raaka arvo. Luulin että megatunen arvo ei käy. Katotaan kuin äijän käy. Tarkoitus olikin laittaa että syöttö katkee vasta suurilla kierroksilla ja pienillä map arvoilla. Silloinkin pienellä viiveellä. Muuten tosiaan nykii.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Megatunen mittarien prosenttilukema ei käy. Niitä raaka-arvoja pääset tosiaan tutkimaan sillä calibrate tps -toiminnolla.
Post Reply