Page 1 of 1

Lämpökäynnistys heikko

Posted: Sat Jan 16, 2016 19:04
by pelle000
Kylmänä auto siis starttaa heti avaimesta kääntämällä, mutta lämpöösellä koneella saa laittaa kaasun 50%-100% että lähtee käyntiin, ja silloinkin hieman miettii. Mitä säätöjä säätelemään että lähtis lämpösenä paremmin käntiin?

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Sat Jan 23, 2016 22:47
by mazajns
cranking pw kuullostaisi liian isolta jos kuumana vaatii kaasun pohjaan. Saa liikaa bensaa ilma määrään nähden.

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Sun Jan 24, 2016 13:49
by pelle000
Onks sulla antaa jotain ohjearvoja?

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Mon Jan 25, 2016 12:19
by pelle000
Jaa nyt siellä näyttäs olevan numero 3 siiinä cranking pw:ssä, laskin kahteen mutta ei vaikutusta..

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Mon Jan 25, 2016 17:18
by Masi_K
Onko lämpöisenä se starttaus sitten käynnistymisen suhteen täysin mykkä? Vai alkaako se ees laukkaa tms ?

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Mon Jan 25, 2016 19:11
by pelle000
Ei siis aina se lähtee ensimmäisellä yrityksellä käyntiin lämpösenäkin, mutta sekunnin ajan miettii ja ilman kaasun polkemista ei lähde

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Tue Jan 26, 2016 17:48
by Masi_K
Hmm. Nyt pitää täydennyskysyä. Mitä tuossa edellis viestissä oikeen lukee? Siis lähtee vai ei lähde käyntiin? Mitä tarkoitat sekunnin mietinnällä ?

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Wed Jan 27, 2016 1:32
by pelle000
Oho, olipas sekava. Eli lämpösenä kone käynnistyy kyllä aina kun niin haluaa, mutta sen muutaman sekunnin kestoisen starttauksen ajan saa kaasua polkea että käynnistyy. Mietin vain että jos jotain asetusta muuttamalla saisi käyntiin ilman tuota kaasun polkemista.

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Thu Jan 28, 2016 18:03
by Masi_K
Olisiko starttiennakko sopivasti vähän pielessä, ruiskuttaako kakkos suutinpankki kun stattaa? Ms1 oli tälläinen joku ruksi jossen väärin muista. Monennella ykklla sulla antaa kipinän ? Eli paljon on spark delaytä ? Se on iha hyvä olla jossain 3-4 arvossa. Jos nää on iha alueella. Ni sitten bensapuolella riittää viilattavaa suuntaan tai toiseen. Yleensä näin käy että ei lähe käyntiin kun crankingia on laihentanut liikaa. Ainakin omissa rojekteissa ja silloin on pitänyt raottaa kuasuläppää snadisti että on tärähtänyt tulille.

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Thu Jan 28, 2016 22:32
by gerhard
Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin? :arrow: jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Thu Jan 28, 2016 22:56
by pelle000
Masi_K wrote:Olisiko starttiennakko sopivasti vähän pielessä, ruiskuttaako kakkos suutinpankki kun stattaa? Ms1 oli tälläinen joku ruksi jossen väärin muista. Monennella ykklla sulla antaa kipinän ? Eli paljon on spark delaytä ? Se on iha hyvä olla jossain 3-4 arvossa. Jos nää on iha alueella. Ni sitten bensapuolella riittää viilattavaa suuntaan tai toiseen. Yleensä näin käy että ei lähe käyntiin kun crankingia on laihentanut liikaa. Ainakin omissa rojekteissa ja silloin on pitänyt raottaa kuasuläppää snadisti että on tärähtänyt tulille.
Yritän katsoa nuo arvot huomenna!

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Fri Jan 29, 2016 19:31
by Masi_K
gerhard wrote:Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin? :arrow: jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?
Vaikka kiskossa paine hissukseen laskeekin. Esim sen 5-10min aikana. Ni nostaahan pumppu paineet ylös sen 2s aikana kuitenkin.

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Fri Jan 29, 2016 20:00
by gerhard
Masi_K wrote:
gerhard wrote:Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin? :arrow: jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?
Vaikka kiskossa paine hissukseen laskeekin. Esim sen 5-10min aikana. Ni nostaahan pumppu paineet ylös sen 2s aikana kuitenkin.
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Fri Jan 29, 2016 22:26
by Masi_K
gerhard wrote:
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Tämmöisten syiden takia oon käyttänyt aitoa boschia säätimenä ja heti pumpun jälkeen tulevaa takaiskua. Paine nousee mittarissa 2s aikana yli kahteen baariin. Vaikka mittari on vielä vakautettu. Mut näin se menee.. =)

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Fri Jan 29, 2016 23:01
by gerhard
Masi_K wrote:
gerhard wrote:
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Tämmöisten syiden takia oon käyttänyt aitoa boschia säätimenä ja heti pumpun jälkeen tulevaa takaiskua. Paine nousee mittarissa 2s aikana yli kahteen baariin. Vaikka mittari on vielä vakautettu. Mut näin se menee.. =)
Jep, ei omassakaan autossa kauaa kiinan säädin viihtynyt.

Muttapa mistä komponenteista on kysyjän auton polttoainelinjat muodostuneet?

Re: Lämpökäynnistys heikko

Posted: Sat Jan 30, 2016 12:38
by pelle000
Ihan vakio bemarin m20 bensakisko, boschin paineen tasaajalla