Lämpökäynnistys heikko

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
pelle000
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Thu Aug 27, 2015 21:29

Lämpökäynnistys heikko

Post by pelle000 »

Kylmänä auto siis starttaa heti avaimesta kääntämällä, mutta lämpöösellä koneella saa laittaa kaasun 50%-100% että lähtee käyntiin, ja silloinkin hieman miettii. Mitä säätöjä säätelemään että lähtis lämpösenä paremmin käntiin?
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by mazajns »

cranking pw kuullostaisi liian isolta jos kuumana vaatii kaasun pohjaan. Saa liikaa bensaa ilma määrään nähden.
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
pelle000
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Thu Aug 27, 2015 21:29

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by pelle000 »

Onks sulla antaa jotain ohjearvoja?
pelle000
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Thu Aug 27, 2015 21:29

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by pelle000 »

Jaa nyt siellä näyttäs olevan numero 3 siiinä cranking pw:ssä, laskin kahteen mutta ei vaikutusta..
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by Masi_K »

Onko lämpöisenä se starttaus sitten käynnistymisen suhteen täysin mykkä? Vai alkaako se ees laukkaa tms ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
pelle000
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Thu Aug 27, 2015 21:29

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by pelle000 »

Ei siis aina se lähtee ensimmäisellä yrityksellä käyntiin lämpösenäkin, mutta sekunnin ajan miettii ja ilman kaasun polkemista ei lähde
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by Masi_K »

Hmm. Nyt pitää täydennyskysyä. Mitä tuossa edellis viestissä oikeen lukee? Siis lähtee vai ei lähde käyntiin? Mitä tarkoitat sekunnin mietinnällä ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
pelle000
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Thu Aug 27, 2015 21:29

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by pelle000 »

Oho, olipas sekava. Eli lämpösenä kone käynnistyy kyllä aina kun niin haluaa, mutta sen muutaman sekunnin kestoisen starttauksen ajan saa kaasua polkea että käynnistyy. Mietin vain että jos jotain asetusta muuttamalla saisi käyntiin ilman tuota kaasun polkemista.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by Masi_K »

Olisiko starttiennakko sopivasti vähän pielessä, ruiskuttaako kakkos suutinpankki kun stattaa? Ms1 oli tälläinen joku ruksi jossen väärin muista. Monennella ykklla sulla antaa kipinän ? Eli paljon on spark delaytä ? Se on iha hyvä olla jossain 3-4 arvossa. Jos nää on iha alueella. Ni sitten bensapuolella riittää viilattavaa suuntaan tai toiseen. Yleensä näin käy että ei lähe käyntiin kun crankingia on laihentanut liikaa. Ainakin omissa rojekteissa ja silloin on pitänyt raottaa kuasuläppää snadisti että on tärähtänyt tulille.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by gerhard »

Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin? :arrow: jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?
pelle000
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Thu Aug 27, 2015 21:29

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by pelle000 »

Masi_K wrote:Olisiko starttiennakko sopivasti vähän pielessä, ruiskuttaako kakkos suutinpankki kun stattaa? Ms1 oli tälläinen joku ruksi jossen väärin muista. Monennella ykklla sulla antaa kipinän ? Eli paljon on spark delaytä ? Se on iha hyvä olla jossain 3-4 arvossa. Jos nää on iha alueella. Ni sitten bensapuolella riittää viilattavaa suuntaan tai toiseen. Yleensä näin käy että ei lähe käyntiin kun crankingia on laihentanut liikaa. Ainakin omissa rojekteissa ja silloin on pitänyt raottaa kuasuläppää snadisti että on tärähtänyt tulille.
Yritän katsoa nuo arvot huomenna!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by Masi_K »

gerhard wrote:Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin? :arrow: jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?
Vaikka kiskossa paine hissukseen laskeekin. Esim sen 5-10min aikana. Ni nostaahan pumppu paineet ylös sen 2s aikana kuitenkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by gerhard »

Masi_K wrote:
gerhard wrote:Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin? :arrow: jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?
Vaikka kiskossa paine hissukseen laskeekin. Esim sen 5-10min aikana. Ni nostaahan pumppu paineet ylös sen 2s aikana kuitenkin.
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by Masi_K »

gerhard wrote:
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Tämmöisten syiden takia oon käyttänyt aitoa boschia säätimenä ja heti pumpun jälkeen tulevaa takaiskua. Paine nousee mittarissa 2s aikana yli kahteen baariin. Vaikka mittari on vielä vakautettu. Mut näin se menee.. =)
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
gerhard
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 153
Joined: Thu Nov 08, 2012 22:31

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by gerhard »

Masi_K wrote:
gerhard wrote:
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Tämmöisten syiden takia oon käyttänyt aitoa boschia säätimenä ja heti pumpun jälkeen tulevaa takaiskua. Paine nousee mittarissa 2s aikana yli kahteen baariin. Vaikka mittari on vielä vakautettu. Mut näin se menee.. =)
Jep, ei omassakaan autossa kauaa kiinan säädin viihtynyt.

Muttapa mistä komponenteista on kysyjän auton polttoainelinjat muodostuneet?
pelle000
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Thu Aug 27, 2015 21:29

Re: Lämpökäynnistys heikko

Post by pelle000 »

Ihan vakio bemarin m20 bensakisko, boschin paineen tasaajalla
Post Reply