Lämpökäynnistys heikko
Moderator: Masi_K
Lämpökäynnistys heikko
Kylmänä auto siis starttaa heti avaimesta kääntämällä, mutta lämpöösellä koneella saa laittaa kaasun 50%-100% että lähtee käyntiin, ja silloinkin hieman miettii. Mitä säätöjä säätelemään että lähtis lämpösenä paremmin käntiin?
Re: Lämpökäynnistys heikko
cranking pw kuullostaisi liian isolta jos kuumana vaatii kaasun pohjaan. Saa liikaa bensaa ilma määrään nähden.
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Re: Lämpökäynnistys heikko
Onks sulla antaa jotain ohjearvoja?
Re: Lämpökäynnistys heikko
Jaa nyt siellä näyttäs olevan numero 3 siiinä cranking pw:ssä, laskin kahteen mutta ei vaikutusta..
Re: Lämpökäynnistys heikko
Onko lämpöisenä se starttaus sitten käynnistymisen suhteen täysin mykkä? Vai alkaako se ees laukkaa tms ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Lämpökäynnistys heikko
Ei siis aina se lähtee ensimmäisellä yrityksellä käyntiin lämpösenäkin, mutta sekunnin ajan miettii ja ilman kaasun polkemista ei lähde
Re: Lämpökäynnistys heikko
Hmm. Nyt pitää täydennyskysyä. Mitä tuossa edellis viestissä oikeen lukee? Siis lähtee vai ei lähde käyntiin? Mitä tarkoitat sekunnin mietinnällä ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Lämpökäynnistys heikko
Oho, olipas sekava. Eli lämpösenä kone käynnistyy kyllä aina kun niin haluaa, mutta sen muutaman sekunnin kestoisen starttauksen ajan saa kaasua polkea että käynnistyy. Mietin vain että jos jotain asetusta muuttamalla saisi käyntiin ilman tuota kaasun polkemista.
Re: Lämpökäynnistys heikko
Olisiko starttiennakko sopivasti vähän pielessä, ruiskuttaako kakkos suutinpankki kun stattaa? Ms1 oli tälläinen joku ruksi jossen väärin muista. Monennella ykklla sulla antaa kipinän ? Eli paljon on spark delaytä ? Se on iha hyvä olla jossain 3-4 arvossa. Jos nää on iha alueella. Ni sitten bensapuolella riittää viilattavaa suuntaan tai toiseen. Yleensä näin käy että ei lähe käyntiin kun crankingia on laihentanut liikaa. Ainakin omissa rojekteissa ja silloin on pitänyt raottaa kuasuläppää snadisti että on tärähtänyt tulille.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Lämpökäynnistys heikko
Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin?
jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?

Re: Lämpökäynnistys heikko
Yritän katsoa nuo arvot huomenna!Masi_K wrote:Olisiko starttiennakko sopivasti vähän pielessä, ruiskuttaako kakkos suutinpankki kun stattaa? Ms1 oli tälläinen joku ruksi jossen väärin muista. Monennella ykklla sulla antaa kipinän ? Eli paljon on spark delaytä ? Se on iha hyvä olla jossain 3-4 arvossa. Jos nää on iha alueella. Ni sitten bensapuolella riittää viilattavaa suuntaan tai toiseen. Yleensä näin käy että ei lähe käyntiin kun crankingia on laihentanut liikaa. Ainakin omissa rojekteissa ja silloin on pitänyt raottaa kuasuläppää snadisti että on tärähtänyt tulille.
Re: Lämpökäynnistys heikko
Vaikka kiskossa paine hissukseen laskeekin. Esim sen 5-10min aikana. Ni nostaahan pumppu paineet ylös sen 2s aikana kuitenkin.gerhard wrote:Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin?jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Lämpökäynnistys heikko
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..Masi_K wrote:Vaikka kiskossa paine hissukseen laskeekin. Esim sen 5-10min aikana. Ni nostaahan pumppu paineet ylös sen 2s aikana kuitenkin.gerhard wrote:Pysyykö polttoainepaine reilissä kun sammuttaa p-pumpun?, kuumanakin?jos ei painemittaria, kokeeksi ohjaa p-pumppu käyntiin "manuaalisesti" hyppy langalla tai vastaavasti jo ennen starttaus yritystä. paraneeko vika?
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Re: Lämpökäynnistys heikko
Tämmöisten syiden takia oon käyttänyt aitoa boschia säätimenä ja heti pumpun jälkeen tulevaa takaiskua. Paine nousee mittarissa 2s aikana yli kahteen baariin. Vaikka mittari on vielä vakautettu. Mut näin se menee.. =)gerhard wrote:
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Lämpökäynnistys heikko
Jep, ei omassakaan autossa kauaa kiinan säädin viihtynyt.Masi_K wrote:Tämmöisten syiden takia oon käyttänyt aitoa boschia säätimenä ja heti pumpun jälkeen tulevaa takaiskua. Paine nousee mittarissa 2s aikana yli kahteen baariin. Vaikka mittari on vielä vakautettu. Mut näin se menee.. =)gerhard wrote:
Kiinalaiset aftermarketti p-paineensäätimet ja p-pumppujen takaiskuvenat jotka ovat omalle kohdalle sattunut ovat vuotaneet paineensa saman tien tankkiin kun virta katkeaa pumpulta. ja täyden paineen kehittämiseen reiliin asti kuluu 10-15sek pumpun käynnistyksestä..
mutta kuten sanottua, helppo todeta esim mittarista ettei ole tästä kyse...
Muttapa mistä komponenteista on kysyjän auton polttoainelinjat muodostuneet?
Re: Lämpökäynnistys heikko
Ihan vakio bemarin m20 bensakisko, boschin paineen tasaajalla