ei kipinää?!?!
Moderator: Masi_K
ei kipinää?!?!
elikkä nyt on kaikista vaikeuksista selvitty ja vihdoin pääsin kokeilemaan megaa autoon ja tulos oli seuraava... eli kaikki muu tuntui toimivan paitsi että ei kipinää koitin virrat päällä naputella kutos pinniä maihin ei kipinää... koitin toisella poksilla eikä sekään auttanut kaikki johdot mitattu sytkänosalta ja on ok...
eli käytössä on jakajallinen hall anturilla ja possin 7 napasella pääteasteella varustettu systeemi ja extrakoodi sisällä... ihmetyttää kun ei tuu ees vaikka hakkaa puihaa maihin virrat päällä ja puola on ehjä ku käy vakio ohjainlaitteella hienosti... autona g60 corrado jos siitä jotai hyötyä... kiitos taas etukätee
eli käytössä on jakajallinen hall anturilla ja possin 7 napasella pääteasteella varustettu systeemi ja extrakoodi sisällä... ihmetyttää kun ei tuu ees vaikka hakkaa puihaa maihin virrat päällä ja puola on ehjä ku käy vakio ohjainlaitteella hienosti... autona g60 corrado jos siitä jotai hyötyä... kiitos taas etukätee
Kaivoin vanhan aiheen esiin kun vika alkaa vaikuttaa samalta mutta hieman kaipaisin vielä tarkennusta.
Eli aloitan alusta.
Autona 3s-gte koneinen toyota,ms1 v2.2 extrakoodilla ja jakajasytytyksellä.
Auto saatiin toimimaan viime syksynä pienten alkuvaikeuksien jälkeen ja päästiin jopa säätelemäänkin.
Sitten tuollainen surullisen kuuluisa usb-sarjaporttimuunnin teki tenän kesken säädön ja pukkas kaikki arvot ihan miten sattuu kun kerettiin samaan aikaan polttamaan dataa boxiin auton käydessä.
Siinä sivussa paloi puola,tojon orkkis sytty-yksikkö ja tod.näköisesti boxikin vioittui... Oma moka osittain
Otin omasta autosta boxin johon tein sytkämuutokset ja puola ja sytty-yksikkö vaihdettiin samalla uusiin (yksiköks tuli boschin-kopio tarvikemalli ilman dwell-säätöä kun ei orkkista saatu)
Koodia uusittiin useaankin kertaan.
Taas oli jotain outoja ohjelmisto-ongelmia mutta lähti kuitenkin toimimaan.
Syksy meni ajellessa ja penkissäkin käytiin ja kaikki ok.
Tuli talvi ja auto seisontaan.
Akku pääs sippaamaan kesken talven vaikka sitä latailtiin ja autoa käyteltiinkiin välillä.
Uudella akulla palas virrat mutta käyntiinlähtö rupesi huononemaan kerta toisensa jälkeen kunnes ei taas tullut kipinää...
Puola todettiin ehjäksi,sytkäyksikkö vaihdettiin varmuuden vuoksi aitoon boshiin sekä vr-muuntimena toimiva hei4 mokkula myös.
Ei tuu kipinää.
Sitten tuossa pari iltaa taas hain täältä tietoa ja törmäsin tähän aiheeseen ja kas,sytkälähdössä on koko ajan virta vaikkei kait pitäis niinkuin tässä aiemmin on mainittu?
Eli nyt koitan vaihtaa tuon Q5 paikassa olevan trankun uuteen ja teen saman tuohon ekaankin boxiin jos vika olisikin siinä.
Jos vika ei olekaan siinä niin olisiko lisää ideoita?
Koodia on pulattu tosiaan jo moneen kertaan (nyt on 029y4 kun hi-res koodilla ei meinannu megatune toimia oikein,käyttäjässä varmaan kyllä vika)
Tietenkin jos kipinä palaa nyt tällä niin olisi kiva tietää mikä tuon trankun polttaa esim. tämän talviseisonnan takia (akun tyhjeneminenkö ja siitä aiheutuneet jännitepiikit ehkä? )
Tulipa pitkä romaani mutta toivottavasti joku jaksaa lukea...
Eli aloitan alusta.
Autona 3s-gte koneinen toyota,ms1 v2.2 extrakoodilla ja jakajasytytyksellä.
Auto saatiin toimimaan viime syksynä pienten alkuvaikeuksien jälkeen ja päästiin jopa säätelemäänkin.
Sitten tuollainen surullisen kuuluisa usb-sarjaporttimuunnin teki tenän kesken säädön ja pukkas kaikki arvot ihan miten sattuu kun kerettiin samaan aikaan polttamaan dataa boxiin auton käydessä.
Siinä sivussa paloi puola,tojon orkkis sytty-yksikkö ja tod.näköisesti boxikin vioittui... Oma moka osittain

Otin omasta autosta boxin johon tein sytkämuutokset ja puola ja sytty-yksikkö vaihdettiin samalla uusiin (yksiköks tuli boschin-kopio tarvikemalli ilman dwell-säätöä kun ei orkkista saatu)
Koodia uusittiin useaankin kertaan.
Taas oli jotain outoja ohjelmisto-ongelmia mutta lähti kuitenkin toimimaan.
Syksy meni ajellessa ja penkissäkin käytiin ja kaikki ok.
Tuli talvi ja auto seisontaan.
Akku pääs sippaamaan kesken talven vaikka sitä latailtiin ja autoa käyteltiinkiin välillä.
Uudella akulla palas virrat mutta käyntiinlähtö rupesi huononemaan kerta toisensa jälkeen kunnes ei taas tullut kipinää...
Puola todettiin ehjäksi,sytkäyksikkö vaihdettiin varmuuden vuoksi aitoon boshiin sekä vr-muuntimena toimiva hei4 mokkula myös.
Ei tuu kipinää.
Sitten tuossa pari iltaa taas hain täältä tietoa ja törmäsin tähän aiheeseen ja kas,sytkälähdössä on koko ajan virta vaikkei kait pitäis niinkuin tässä aiemmin on mainittu?
Eli nyt koitan vaihtaa tuon Q5 paikassa olevan trankun uuteen ja teen saman tuohon ekaankin boxiin jos vika olisikin siinä.
Jos vika ei olekaan siinä niin olisiko lisää ideoita?
Koodia on pulattu tosiaan jo moneen kertaan (nyt on 029y4 kun hi-res koodilla ei meinannu megatune toimia oikein,käyttäjässä varmaan kyllä vika)
Tietenkin jos kipinä palaa nyt tällä niin olisi kiva tietää mikä tuon trankun polttaa esim. tämän talviseisonnan takia (akun tyhjeneminenkö ja siitä aiheutuneet jännitepiikit ehkä? )
Tulipa pitkä romaani mutta toivottavasti joku jaksaa lukea...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Trankku oli pimeä molemmissa bokseissa,kyseessähän siis partcon sarjoja molemmat...
Löytyi myös huono maadoitus sytty-yksiköltä joka mahollisesti aiheuttanut jännitepiikkejä/osien hajoamista.
Nyt tuntuu pelaavaan toistaseks.
Onko kukaan koittanut tehdä parempia suojauksia näihin partcon levyihin kun tuntuu olevan koko yleinen ongelma?
Toisaalla oli puhetta että kyllä onnistuisi parantamaan mutta tulisi melkoinen hyppylankaviidakko...
Löytyi myös huono maadoitus sytty-yksiköltä joka mahollisesti aiheuttanut jännitepiikkejä/osien hajoamista.
Nyt tuntuu pelaavaan toistaseks.
Onko kukaan koittanut tehdä parempia suojauksia näihin partcon levyihin kun tuntuu olevan koko yleinen ongelma?
Toisaalla oli puhetta että kyllä onnistuisi parantamaan mutta tulisi melkoinen hyppylankaviidakko...
Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Tottahan se on että meiänkin ongelma johtui tuosta maadoitushäröstä ja ois saattanut rikkoa vehkeitä millä laudalla tahansa.jake74 wrote:vuodesta 2006 asti paikallaa omassa autossa ja eikä mitää ongelmia.kärppä wrote:
Onko kukaan koittanut tehdä parempia suojauksia näihin partcon levyihin kun tuntuu olevan koko yleinen ongelma?
oon kasanut useita partcon sarjoja.
Tässä muutaman viikon aikana on tullut selattua tämä foorumi koko tehokkaasti läpi apua etsiessä ja silloin kun vikoja on ihmisillä ollut niin aika usein ollut partcon sarjasta kyse...
Sillä meinasin että oisko jotain helppoa keinoa parantaa suojausta.
Voihan olla että meillä on turhaan kasa noita komponentteja ja vehkeet pelaakin mitä toki toivotaan

Onneks nuo osat on halpoja,paikallinen bebekin setä kohta hermostuu meihin kun haetaan joka päivä nippeleitä mitkä ei maksa juuri mitään mutta äijä joutuu käyttää kovasti aikaansa että kaivaa ne varaston kätköistä


Carina rza63 coupe -82 (ms1 extra v2.2) -rojekti/harrastepeli
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Corolla ke26 stw -71 -käyttis/harrastepeli (rat-look.com)
Avensis azt250 stw -käyttis
Tuossa V2.2-levyssä ei tosiaan ole suojaukset ihan parhaasta päästä ja muutenkin suunnittelussa on monessa kohtaa toivomisen varaa. Näitä on tullut jokunen korjailtua. Kyllähän tuo yleensä toimii jos kytkennät on ok eikä auton sähköissä esiinny ylettömiä jännitepiikkejä. Mutta sitten kun sattuu vähän hankalampi asennuskohde niin toimintasavu tulee melko helposti pihalle. Ja tämä on siis tuon piirilevyversion ominaisuus, riippumatta siitä onko se ostettu Partcolta vai joltain viralliselta toimittajalta.
Olen tehnyt näihin joskus parannuksia virransyötön suojauksiin, mikä parantaa luotettavuutta jo selkeästi. Mutta silti esim. V3.0 levy on huomattavasti parempi vaihtoehto.
Mutta tuon Q5:n kärähtäminen ei ihan helpolla selity levyn puutteilla. Sen pitäisi kyllä toimia melko luotettavasti kunhan sitä ei ylikuormita. Eli luultavasti tuossa on ylitetty trankun virrankesto syystä tai toisesta tai sitten trankulle on tullut reilumman puoleisia jännitepiikkejä. Tosin olen itsekin joskus törmännyt kärähtäneisiin bensapumpun trankkuihin näissä, joten saattaa olla, että tuo 2N2222 vaan sietää keskimääräistä heikommin minkäänlaista kiusaamista, vaikka sen speksien perusteella pitäisi olla ihan sopiva.
Olen tehnyt näihin joskus parannuksia virransyötön suojauksiin, mikä parantaa luotettavuutta jo selkeästi. Mutta silti esim. V3.0 levy on huomattavasti parempi vaihtoehto.
Mutta tuon Q5:n kärähtäminen ei ihan helpolla selity levyn puutteilla. Sen pitäisi kyllä toimia melko luotettavasti kunhan sitä ei ylikuormita. Eli luultavasti tuossa on ylitetty trankun virrankesto syystä tai toisesta tai sitten trankulle on tullut reilumman puoleisia jännitepiikkejä. Tosin olen itsekin joskus törmännyt kärähtäneisiin bensapumpun trankkuihin näissä, joten saattaa olla, että tuo 2N2222 vaan sietää keskimääräistä heikommin minkäänlaista kiusaamista, vaikka sen speksien perusteella pitäisi olla ihan sopiva.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85