Volvon vinokoneprojekti on kyseessä. Keksintö toimi talvella ihan moitteettomasti ja käynnistyi ensimmäisestä startista johtosarjan rakennuksen jälkeen.
Tämän jälkeen vedin etuvastukset suuttimille + nollasin vahingossa eculta asetukset, jonka jälkeen jotain tapahtui ja hall-anturilla on nyt pientä triggausongelmaa. Eli kokoonpano ja vikakuvaus on seuraavanlainen:
36-1 hammaskehä on kiinnitetty kampiakselin siivapyörään ja tätä lukee Opelin hall-anturi HI-LO (https://www.motonet.fi/fi/tuote/109194).
Hall-anturille on tehty teline joka kiinnittyy moottorin lohkoon pulteilla. Megalta käytössä on optoerotin-piiri (http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... n_V3.0.GIF) jonka lediä anturi maadottaa.
Anturi triggaa nätisti, mutta telineeseen kiinnitettynä missing toothia ei näy tooth loggerissa lainkaan tai jos näkyy niin hyvin hekoisti.
Kun anturin irrottaa telineestä ja vie käsin hammaskehälle, triggaus onnistuu normaalisti ja missing tooth erottuu selkeästi muiden hampaiden joukosta.
Eli kysymys kuuluukin, miksi hall-anturi ei tunnista puuttuvaa hammasta lohkoon kiinnitettynä, mutta tunnistaa sen kun anturin irrottaa telineestä ja vie käsin lukualueelle.
Kokeiltu seuraavaa:
Johtosarjan ohitus, hyppylanka suoraan anturilta PCB:lle
Kaikki muut liitokset, toimilaitteet ja hihnapyörä irti (laturi ei pyöri)
Kokeiltu toista anturia
Ylösveto hall-anturin signaalilinjaan (S12 -> XG1)
Tietysti ton anturin telineen vois eristää lohkosta jottei mitään virtoja / häiriötä pääsisi indusoitumaan, mutta silti, mitä helvettiä?
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia, osaisko joku jeesata?

