
Terve vaan kaikki,
Olen rakennellut tälläisen Audi A4 B5 quattron drifting käyttöä silmällä pitäen. Olen laittanut nokalle Audi S8 D2 4.2 32v vapaastihengittävän V8:sin sen omalla moottorinohjauksella Motronic 5 ja muuttanut takavetoiseksi. Tänä kesänä nyt on sitten ajettu Driftingiä alemissa luokissa ja kivaa on ollut. Nyt viimeisimmät isojen poikien kisat NEZ Drift Championship [ https://youtu.be/mOBPldS1G8cja ] Kokkola Venetsia Drifting [ https://youtu.be/xi9DsfWi9eg ] olivat erittäin hauskoja kokemuksia joista myös oppi sen, että paljon pitää vielä tehdä autolle jotta päässään samalle tasolle kuin muut. Nyt sitten asiaan.
Olen itse kotosin Kauhavalta joten olisi hienoa, että tästä Etelä-Pohjanmaalta löytyisi näitten osaajia? Mulla on nyt tällä hetkellä noita audin 2 sukupolven 4.2 32v v8:sia AHC 340hp/410nm ja ABZ 300hp/400nm itsellä. Molemmat ovat samanlaisia, mutta kuten nokilla ja puristussuhteella saatu hieman erillaisia numeroita. Tämä ABZ on tarkoitus ahtaa remmellä tai pakokaasuahtimella ja kysymys kuuluu; Millä megalla saan toimimaan moottorin omilla antureilla? Yksi tuttavani jo tokaisi, että että en tarvitse mitään muuta kuin MS1 v2.2? Kertokaa mitä mun pitää kertoa teille moottorista, että osaatte auttaa. Kiinnostaa tämä MS1 v2.2 kovasti, koska hinta ei päätä huimaa.
Audin Motronic 5 moottorinohjauksessa olen havainnut tympeitä ominaisuuksia. Jos sattuu, että pääsen rajoittajaa vasten (7000rpm) ajamaan jonkin aikaa (2 - 4 sekuntia) rupeaa se varjelemaan konetta ja leikkaa koneen tehoja radikaalisti pois. Toinen tympeä ominaisuus on, että kukaan ei osaa niitä säätää joten haluan eroon siitä.
Olen todella kiitollinen kaikesta informaatiosta, että pääsisin tässä moottorinohjas valinnassa eteenpäin ja saisi jonain päivänä kohtuu budjetilla ahdetun audin alumiini v8:sin toimimaan ja sitä kautta näyttämään NISSAN, BMW, TOYOTA "drifting autoille" närhe munat!
