Page 1 of 1
Ja uudet murheet, kierrosluku ei näy
Posted: Thu Oct 06, 2005 0:15
by dandi
Pystyykö stimulaattoria testaamaan vaikka ihan yleismittarilla.
X1 ja X2 sillattu ja zeneri D8 ohitettu ja hyppylanka XG1-X11 paikoillaan.
Muut potikat toimii, mutta kierrosluku näyttää pariston liittämisen jälkeen hetken 1700 rpm sitten pelkkää nollaa.
Mitä sinne 24 navalle pitäis tulla, jos stimulaattori on kunnossa?
Posted: Thu Oct 06, 2005 11:41
by jani
kierrosluku pitäs saada tulee pulsseina niin kuin se autosakin tuleeja napa 24 maadoittaa sytkämodulin
Re: Ja uudet murheet, kierrosluku ei näy
Posted: Thu Oct 06, 2005 12:01
by KariM
X1 ja X2 sillattu
Eli prossun pinnit 38 ja 39? Miksi?
Posted: Thu Oct 06, 2005 16:18
by vn
Jos oot partcon ohjeiden mukaan kasannu niin siellä on virhe. Pitää yhdistää navat XG1 ja XG2 eikä X1 ja X2.
Hyviä ohjeita
Posted: Sun Oct 09, 2005 13:40
by dandi
Kiitos kaikille osaa ottaneille. Ehdin tänään viimeim muuttaa noi hyppylangan paikat, ja nyt toimii myös kierrosluku mittaus. Kiitos!
Posted: Tue Oct 11, 2005 19:41
by mazda929
asiaa sivuten.
Kasasin stimulaattorin reikälevylle ja sitä tuossa testailin.
niin pitäisikö megan sammuttaa bensapumppu kun kierrokset
kääntää nollille stimulaattorista?
nyt jää pumppu päälle ja suuttimien ledit
vilkkuvat vaikka megatunessa on kierroslukumittari nollissa.
Sitten vasta jos ottaa stimulaattorilta 24 pinniin menevän johdon irti pumppu sammuu 2sec päästä.
megassa xg1-xg2 yhdessä. zeneri D8 ohitus ei vaikuta mitään.
Kai se niin pitää ollakkin?
Posted: Wed Oct 12, 2005 20:42
by dandi
Sain omani kokonaan kasaan ja näyttää toimivan samalla lailla.
Posted: Sat Oct 22, 2005 11:59
by rop
Itselläni samoja murheita. Eli kierrokset ovat nollilla. Stimulaattorilla testatessa bensapumppu on 2 sekkaa päällä ja sen jälkeen FIdle-ledi jää palamaan. RPMC ja RPMF -potikat eivät vaikuta mihinkään. Muut potikat tuntuisivat vaikuttavan.
Neuvokaa viisaammat mistä lähteä hakemaan vikaa. XG1 ja XG2 ovat yhdessä. Mitä tuo D8-siltaus oikeasti tarkoittaa? Löytyiskö kuvaa.
Posted: Sat Oct 22, 2005 13:00
by MikZ
rop wrote:XG1 ja XG2 ovat yhdessä.
Partcon kasausohje wrote:Tällöin riittää, että hyppyjohtimella sillataan nastat XG1 ja XG2. Huomaa että kun testaat MegaStimulatorilla, ECUlla on oltava sillattuna nastat X1 ja X2, koska Stimulaattorin kytkennöissä DB37-liittimen nasta 25 ei ole käytössä.
Ootkos tuon ottanut huomioon?
Posted: Sat Oct 22, 2005 13:42
by rop
Enpä ollut ottanut huomioon. Nyt on myös X1 ja X2 yhdessä, mutta eipä vaikuttanut kierroksiin eikä bensapumppuun mitään.
Posted: Sat Oct 22, 2005 14:02
by KariM
vn wrote:Jos oot partcon ohjeiden mukaan kasannu niin siellä on virhe. Pitää yhdistää navat XG1 ja XG2 eikä X1 ja X2.
Muistutuksena.
Posted: Sat Oct 22, 2005 14:32
by rop
KariM wrote:vn wrote:Jos oot partcon ohjeiden mukaan kasannu niin siellä on virhe. Pitää yhdistää navat XG1 ja XG2 eikä X1 ja X2.
Muistutuksena.
Mä ymmärsin että XG1 ja XG2 yhteen ja myös X1 ja X2, näin siis Partcon sivuilta haetusta ohjeesta käy ilmi ja siellähä on jo korjattu versio.
Mut ny on siis kokeiltu:
A) XG1 ja XG2 yhdessä
B) X1 ja X2 yhdessä
C) XG1 ja XG2 yhdessä + X1 ja X2 yhdessä
Posted: Sun Oct 23, 2005 9:25
by KariM
X1:n ja X2:n toisiinsa kytkeminen on selvästi väärin, vaikka Partco niin ohjeistaisikin. Kummatkin ovat prosessorin
lähtöjä, X1 flybackboardin ohjaamiseen ja X2 extrassa flektin/vesiruiskun ohjaus. Perus B&G-softassa X2 ei ole käytössä.

Posted: Mon Oct 24, 2005 14:58
by rop
Nyt näkyy kierroksetkin
Virhe oli siinä, että olin ohittanu epäselvän piirilevymerkinnän takia D9:n, kun oikea on D8. Ja XG1 ja XG2 ovat nyt yhdessä. X1 ja X2 eivät ole yhdessä.
Kiitoksia!