Fuel accumulator

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Fuel accumulator

Post by Squirtllac »

Onko otsikon mukainen paineenvaraaja hyödyllinen ? Ongelmana voimakkaasti nakuttava bensalinja. Ääni kuuluu kabiinin puolelle häiritsevän selvästi, ja sitä on mahdoton paikallistaa mihinkään. Ääntä kuvailisin
sanoilla : Nakutus, kaputus, lakutus. Ääni kuuluu etenkin tyhjäkäynnillä, ja kierroksilla se hukkuu muun melun alle. Bensalinja on 10 mm rst putkea, yhdistetty kumiletkulla pumppuun ja paluulinjaan.
Pumppuna toimii Walbron 255 l /h malli. Bensapaineensäätäjä on Mondeon v6 duratec, painetta en ole mitannut, luulen että säädin on n.35-45 psi luokkaa. Suuttimet 8 x Bosch ev14 530 cc. Nakutus on raivostuttavaa luokkaa, olisiko bensapaineenvaraaajsta apua ? Tallin kätköistä löytyy Bosch 0438170034
akku, jostain Volvon K-jetronicista peräisin, pitäisikö asentaa paikoilleen ? Onko kellään muulla ollut ongelmia pumpun nakutuksen suhteen ... :roll:
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Fuel accumulator

Post by Puuhastelija »

Ettei vaan olis suuttimet jotka antaa sen äänen. Jos johtuu suuttimista niin sitten pitäs siirtyä secventaaliseen ruiskutukseen niin vois vähän hiljentyä.
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Re: Fuel accumulator

Post by Squirtllac »

En usko. Suuttimet raksuttavat hissukseen, tämä nakuttava ääni on voimakkaampi, kuuluu koppiin saakka liiankin selvästi :?
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: Fuel accumulator

Post by kamski »

Kokeile laitta bensaputken kumiklemmarilla korin kiinni. 10mm rosteri soi varmasti aikalailla varsinkin jos on suoraan koriin kosketuksessa. Eli kumivaimennusta joka paikkaan (myös tarittaessa b.säätimen tai pumppuun) sitten mietittävä lisää jos ei tämä konsti auttaa. Tietysti jos heität b.suodatin jonnekkin linjan väliin sekin voi vähentää ääntä.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Re: Fuel accumulator

Post by Squirtllac »

Joo, bensalinja on kannakoitu kumilla vuoratuilla kiinnikkeillä koriin. Bensapumppu sijaitsee vänkärin alla (siis ulkopuolella ), ja siitä on kumiletkulla yhteys rosteriseen bensalinjaan. Suutintukki U-mallinen,,sisäänmeno toisessa, säädin toisessa toisessa päässä, homemade. Koriin kiinnitetty rst- linja yhdistetty n 800 mm pitkillä teflon letkuilla bensakiskoon. Kokeilen vaihtaa rst linjan kumiputkeen, väliaikaisesti ainakin. Jos ei auta, niin lisään varaajan. Putkimiehenä kuvittelisin että ko. varaaja toimisi samoin kuin kalvopaisunta astia lämpöjohtoverkostossa... ottaisi karsuvan nesteen talteen ja antaisi sen tarvittaessa pois. Ja voisihan sillä varaajalla olla iskunvaimennin ominaisuuskin..kukaties :?: :?:
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Fuel accumulator

Post by jake74 »

olikoha saabissa vakiona tommonen varaaja poltoaine putkistossa.
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Re: Fuel accumulator

Post by Squirtllac »

:D Vika korjattu 8) Korvasin rst-linjat kumiletkulla ja ääni, naputus, loppui kuin seinään :wink:
Olisi kannattanut matkia autonvalmistajia.Kun katsoo tuotantoautojen bensalinjoja niin ne on liki poikkeuksetta tehty nylon putkesta :!: Metalliputki siirtää ääntä, muovi ja kumi ei niinkään. Taas tuli
oppi kantapään kautta :roll: Suunnitelmissa on vielä lisätä painevaraaja linjaan, olen huomannut että
linjan paine tahtoo kadota jonnekin , lämmintä moottoria käynnistettäessä kestää n 15-20 s ennekuin
käy tasaiseen...voi olla toki muuallakin vikaa, asetuksissa tai jossain :|
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Fuel accumulator

Post by Masi_K »

Ainahan se paine putoaa kun pumppu ei pyöri. Oli takaiskua tai ei. Tuo 15s vaiva johtuu kyllä muualta. Jos paineella kestäisi nousta 15-20s ylös niin... Mulla on sigun vauxhallissa bensapaineen tasain 90 luvun alun lh jetronicista. Vähenti kyllä bensaletkussa tuntuvaa tykytystä reilusti kun on yksi ainokainen suutin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Squirtllac
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Tue Dec 17, 2013 16:27

Re: Fuel accumulator

Post by Squirtllac »

Niin tekee, paine oli pudonnut nollaan yön aikana bensalinjasta.Oli helppo purkaa kun ei bensa suihkunnut
liittimistä... :P Walbron 255 pumpussa ei taida olla takaiskuventtiiliä, Boschilaisessa ilmeisesti on ?
Pitäisikö tarkistaa ASE-asetus , ehkä vika onkin siinä :roll: Säädöt on vielä vähän hakusessa muutenkin :mrgreen:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Fuel accumulator

Post by Masi_K »

Muistaakseni boschin ohje k-jetille oli että piti olla 10min päästä vielä jotain 3bar tms jälellä kun ajopaine on kuitenkin 5. Tuon jälkeen saa olla jo matalempi yms. Takaiskun vaatimus on osittain vähän turhaa kun pumppu pyörii tarvittaessa sen 2s ennenkuin startti pärähtää. Ilman luulis lähtevän pois kiskosta paluulinjaa pitkin tuon 2s aikana. Kisko kun ei kuitenkaan tyhjene kokonaan vaikka alkaisi höyrystymään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply