Page 1 of 1

Jakajasytytys asetukset

Posted: Sat Apr 11, 2015 7:44
by +300
Autona 5-sylinterinen volvo, pystyykö megalla ohjaamaan kyseistä puolaa? Jos pystyy mitä asetuksia pitäisi huomioida jakajasytkää käytettäessä? Autossa on 60-2 anturikehä jota lukee vr-anturi muunninpiirin kera.

Niin ja MS1 v2.2 käytössä extra koodilla.

Image

Alunperin ajatus oli laittaa volvon omat cop puolat hukkakipinä ohjauksella mutta ei vaan tunnu oikein taidot riittävän tuon vitoskoneen kohdalla :?

Re: Jakajasytytys asetukset

Posted: Sat Apr 11, 2015 9:57
by Turbiini
Jakajasytytykseen tarvitset 5syl koneessa anturin nokalle tai jakajaan, joko ihan pelkkä 5 hampainen tai sitten 1 hampainen kammella olevan lisäksi. Hukkakipinänä pitäis onnistua pelkällä kammen anturilla kunhan valehtelee megalle että kyseessä on 10 sylinterinen kone.

Re: Jakajasytytys asetukset

Posted: Sun Apr 12, 2015 9:51
by Vauhtivaunu
+300 wrote:Autona 5-sylinterinen volvo, pystyykö megalla ohjaamaan kyseistä puolaa? Jos pystyy mitä asetuksia pitäisi huomioida jakajasytkää käytettäessä? Autossa on 60-2 anturikehä jota lukee vr-anturi muunninpiirin kera.
Puolaa pystyy ohjaamaan mutta se vr-anturi+muunnin voi olla ongelmien kerjäämistä. Oma kokemus on että Cherryn GS100502 hall-anturi lukee Volvon vitoskoneen 60-2 kiekkoa oikein hienosti MS1:n kanssa.

Ja kuten Turbiini totesi, tarvitset nokka-anturin jakajasytytykselle. Pelkällä kampitunnistimella voit tehdä hukkakipinä-suorasytytyksen erillispuolilla. Laittaa vaan sylinterien lukumäärään "10".

Re: Jakajasytytys asetukset

Posted: Tue Apr 28, 2015 12:28
by +300
Volvo hörähti tulille cop puolilla joten ongelma on tällä kertaa ratkaistu, kiitoksia vinkeistä. Vr muunnin tuntuisi toimivan oikein hyvin.

Re: Jakajasytytys asetukset

Posted: Wed Jul 08, 2015 14:17
by VilkkuS
Itelle tämä Megaruutta on tuntemattomampi purkki, ja jakaja sytkistä ei oo kokemusta.
Auto 5cyl turbo Audi , missä jakaja sytkä.
Säädetty E85:lle (sytkä karttaa ei sen kummemmin hierottu, muuta kuin bensa kartasta 5astetta ennakkoja nostettu)
Trikkerit on molemmat nokkapyörälle tehty. Hieman ihmeellinen, mutta nähtävästi toimiva.
lukee 5 nokkapyörän pulttia ja toinen hall ikkunaa tjs.

Puolana oli jokin nimetön tarvike puola, (mikä ei pätkimättä 1bar jälkeen toiminut)
Vaihdoin puolan USPARTS:in Mallory 29219 malliseen (58kV luvataan).
http://www.uspartsperformance.fi/puola- ... 8000v-9337

Mutta, pätkintää on ahdoilla nytkin about 1.4bar -> (kuumalla koneella jo hieman aiemmin)
Soppaa kumminkin riittää, joten sytkä ongelmaa, ellei sitten trikkeri sekoile.

1. Sytkä asetukset/ehdotukset kiinnostaisi: mitä latausaikaa ym. kannattaisia kokeilla?
(TunerStudio softaa käytän säätämiseen, MS2 Extra purkki...tarkkaa versiota/firmistä en nyt muista, olisiko ollu 3.1)

2, Miten tuota kannattaisi logittaa, tai siis mihin tarkemmin keskittyä ja mitä seurata?
(Megalogviewer HD löytyy)

PS. Suorasytkällekin tuohon purkkiin on tehty lähdöt ja johdotukset, mutta itsellä ei oikein taidot ja uskallus riitä johdottamiseen VAG 1.8T puolille (mitkä tuli hankittua)