Jakajasytytys asetukset

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
+300
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Fri Oct 31, 2014 14:01

Jakajasytytys asetukset

Post by +300 »

Autona 5-sylinterinen volvo, pystyykö megalla ohjaamaan kyseistä puolaa? Jos pystyy mitä asetuksia pitäisi huomioida jakajasytkää käytettäessä? Autossa on 60-2 anturikehä jota lukee vr-anturi muunninpiirin kera.

Niin ja MS1 v2.2 käytössä extra koodilla.

Image

Alunperin ajatus oli laittaa volvon omat cop puolat hukkakipinä ohjauksella mutta ei vaan tunnu oikein taidot riittävän tuon vitoskoneen kohdalla :?
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Jakajasytytys asetukset

Post by Turbiini »

Jakajasytytykseen tarvitset 5syl koneessa anturin nokalle tai jakajaan, joko ihan pelkkä 5 hampainen tai sitten 1 hampainen kammella olevan lisäksi. Hukkakipinänä pitäis onnistua pelkällä kammen anturilla kunhan valehtelee megalle että kyseessä on 10 sylinterinen kone.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Jakajasytytys asetukset

Post by Vauhtivaunu »

+300 wrote:Autona 5-sylinterinen volvo, pystyykö megalla ohjaamaan kyseistä puolaa? Jos pystyy mitä asetuksia pitäisi huomioida jakajasytkää käytettäessä? Autossa on 60-2 anturikehä jota lukee vr-anturi muunninpiirin kera.
Puolaa pystyy ohjaamaan mutta se vr-anturi+muunnin voi olla ongelmien kerjäämistä. Oma kokemus on että Cherryn GS100502 hall-anturi lukee Volvon vitoskoneen 60-2 kiekkoa oikein hienosti MS1:n kanssa.

Ja kuten Turbiini totesi, tarvitset nokka-anturin jakajasytytykselle. Pelkällä kampitunnistimella voit tehdä hukkakipinä-suorasytytyksen erillispuolilla. Laittaa vaan sylinterien lukumäärään "10".
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
+300
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Fri Oct 31, 2014 14:01

Re: Jakajasytytys asetukset

Post by +300 »

Volvo hörähti tulille cop puolilla joten ongelma on tällä kertaa ratkaistu, kiitoksia vinkeistä. Vr muunnin tuntuisi toimivan oikein hyvin.
VilkkuS
Megasquirt aloittelija
Posts: 1
Joined: Tue Apr 28, 2015 9:09

Re: Jakajasytytys asetukset

Post by VilkkuS »

Itelle tämä Megaruutta on tuntemattomampi purkki, ja jakaja sytkistä ei oo kokemusta.
Auto 5cyl turbo Audi , missä jakaja sytkä.
Säädetty E85:lle (sytkä karttaa ei sen kummemmin hierottu, muuta kuin bensa kartasta 5astetta ennakkoja nostettu)
Trikkerit on molemmat nokkapyörälle tehty. Hieman ihmeellinen, mutta nähtävästi toimiva.
lukee 5 nokkapyörän pulttia ja toinen hall ikkunaa tjs.

Puolana oli jokin nimetön tarvike puola, (mikä ei pätkimättä 1bar jälkeen toiminut)
Vaihdoin puolan USPARTS:in Mallory 29219 malliseen (58kV luvataan).
http://www.uspartsperformance.fi/puola- ... 8000v-9337

Mutta, pätkintää on ahdoilla nytkin about 1.4bar -> (kuumalla koneella jo hieman aiemmin)
Soppaa kumminkin riittää, joten sytkä ongelmaa, ellei sitten trikkeri sekoile.

1. Sytkä asetukset/ehdotukset kiinnostaisi: mitä latausaikaa ym. kannattaisia kokeilla?
(TunerStudio softaa käytän säätämiseen, MS2 Extra purkki...tarkkaa versiota/firmistä en nyt muista, olisiko ollu 3.1)

2, Miten tuota kannattaisi logittaa, tai siis mihin tarkemmin keskittyä ja mitä seurata?
(Megalogviewer HD löytyy)

PS. Suorasytkällekin tuohon purkkiin on tehty lähdöt ja johdotukset, mutta itsellä ei oikein taidot ja uskallus riitä johdottamiseen VAG 1.8T puolille (mitkä tuli hankittua)
Post Reply