Mulla potilaana toyotan 2NZ-FE joka viime talvena vielä jotenkin käynistyi ei toki pakkasilla koskaan ekalla jääny käyntiin, mutta minään päivänä ei jääny käynistymättä vaikka oli -30 pakkasiakin eikä lämmitystä ole.
Nyt koneeseen on ahtamisen myötä tullu hieman matalampi puristeiset männät, ja kylmäkäynistys huononi entisestään, meinaa jo -10 olla rajoilla ettei aina onnistu. Lisäksi kun viinaa suuria määriä joutuu syöttämään niin sitä väkisinkin joutuu öljynsekaan ja aiheuttaa omat ongelmansa, viime talvenakin kun viikon oli sen -30 oli jo öljyssä sen verran viinaa että kun öljyt sai ajettua alkoholin höyrystymislämpötilaan ni kone kävi yli 15minuuttia joutokäyntiä ilman bensapumpun sulaketta (eli siis pelkillä huohotushöyryillä).
Tämän hetkiset asetukset on starttauspulssi 25ms ase 255% 5sek fixed ja decay 45sek warm up taitaa olla noin 200%näillä pakkasilla ja kylmemmässä vielä enemmän. yhtään vähemmällä ei lähde käymään ja nytkään ei kärsi kaasua hipaistakaan ennen ku kone on pysyny vähintään 30 sekunttia käynnissä.
Jollain lohkolämmittimen korvaajalla varmaan sais tilannetta korjattua, mutta työpaikalla menisi jatkoroikkien kanssa touhuaamiseksi että saisi sähköä. Protoilin tänään kokeeksi siihen jokusen tehovastuksen suutinkiskoa lämmittämään, ensi testi vaikutti lupaavalta huomenna selviää miten toimii kun on koko yön ollu pakkasessa.
Jos tuo toimii edes lähelle toivotusti ni sitten pitää tehdä hieman parempi versio nyt kaikki vastukset eikokoisia ja 1 sylinterin kohdalla ei ollenkaan, kun ei enempää omista varastoista löytyny.