Page 1 of 1

triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Mon Oct 13, 2014 20:19
by bomble
moro!

vääntäkää nyt rautalangasta miten se 12-1 rikkeri nyt sitten asennetaan
nyt pitäis saada oikee kohta ja käydä koneistamolla kertomassa mihin asentoon laitetaan..
4 pyttynen moottori, 12-1 pyörä, Hall anturi ja vag hukkakipinäpuola.
meneekös se nyt niin että se tyhjä kohta on 90astetta ennen YKK? vai mitä helv... ei nyt mee ymmärrykseen ei millään, näyttihän se helpolta netistä luettuna, itekkun koitat saada autoon kiinni niin ei tuu mitään

http://www.autotune.fi/tuote/375/trikke ... 136x30x8mm <- ja tollanen pyörä löytyy

ja juu on yritetty ettiä, toisessa oli 90 astetta jälkeen ja seuraavassa 60 astetta ja kaikkea siltä väliltä

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Tue Oct 14, 2014 17:38
by Turbiini
Minä yleensä pyrin ensimmäisen hampaan laittamaan noin 60 astetta eykk. Ja se taitaa olla 12 hampaisessa aika sama asia kun tuo puuttuva 90 astetta (eri sylinterille ykk mutta sillä ei merkitystä). Käytännössä mikätahansa asento toimii, senhän saa ohjelmasta valittua.

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Tue Oct 14, 2014 19:17
by Vauhtivaunu
Ykköspytty yläkuolokohtaan.

Triggerikiekon hammas nro 3:n reuna anturin alle. Tyhjä hammas on mennyt anturin alta pois pyörimissuuntaan. Hampaat siis lasketaan 1-2-3-jne sen mukaan kun tyhjä hammas on poistunut anturin alta pyörimissuuntaan. Koskee kaikkia kiekkoja.

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Tue Oct 14, 2014 21:22
by Masi_K
Ja selvennyksenä vielä että anturin sijainnilla lohkossa eiole minkään sortin merkitystä kunhan kiekkoa saa pyöritettyä asetusvaiheessa 360 astetta.

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Wed Oct 15, 2014 20:45
by bomble
Image

eli noin sen voi laittaa? pitäiskö se anturi olla nyt tossa 60 kohilla? vai onko sil nyt mitään väliä jos laitan pyörän vastaavaan asentoon ja trikkerin sinne missä mahtuu olemaan?

ihmettelee nimim- ihan pihalla, eka projekti :mrgreen:

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Thu Oct 16, 2014 5:49
by JaniM
Tuossa kuvassa anturi on TDC kohdalla. Eli kun veivaat niin eka hammas osuu 60 asteen kohdalle, joka sitten trigger angle.
Toinen tapa on laitat koneen 60 eykk, anturi siihen mihin sopii ja sit tuo eka hammas tyhjän jälkeen anturin kohdalle.

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Sat Jan 24, 2015 19:46
by bomble
kokeillaas täällä vielä että kuinka kaukana tuo halli saa max olla?

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Posted: Sun Jan 25, 2015 11:19
by Masi_K
noin 8-1.2mm on aika hyvä sääntö.