moro!
vääntäkää nyt rautalangasta miten se 12-1 rikkeri nyt sitten asennetaan
nyt pitäis saada oikee kohta ja käydä koneistamolla kertomassa mihin asentoon laitetaan..
4 pyttynen moottori, 12-1 pyörä, Hall anturi ja vag hukkakipinäpuola.
meneekös se nyt niin että se tyhjä kohta on 90astetta ennen YKK? vai mitä helv... ei nyt mee ymmärrykseen ei millään, näyttihän se helpolta netistä luettuna, itekkun koitat saada autoon kiinni niin ei tuu mitään
http://www.autotune.fi/tuote/375/trikke ... 136x30x8mm <- ja tollanen pyörä löytyy
ja juu on yritetty ettiä, toisessa oli 90 astetta jälkeen ja seuraavassa 60 astetta ja kaikkea siltä väliltä
triggerin pyörän kiinitystä
Moderator: Masi_K
Re: triggerin pyörän kiinitystä
Minä yleensä pyrin ensimmäisen hampaan laittamaan noin 60 astetta eykk. Ja se taitaa olla 12 hampaisessa aika sama asia kun tuo puuttuva 90 astetta (eri sylinterille ykk mutta sillä ei merkitystä). Käytännössä mikätahansa asento toimii, senhän saa ohjelmasta valittua.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: triggerin pyörän kiinitystä
Ykköspytty yläkuolokohtaan.
Triggerikiekon hammas nro 3:n reuna anturin alle. Tyhjä hammas on mennyt anturin alta pois pyörimissuuntaan. Hampaat siis lasketaan 1-2-3-jne sen mukaan kun tyhjä hammas on poistunut anturin alta pyörimissuuntaan. Koskee kaikkia kiekkoja.
Triggerikiekon hammas nro 3:n reuna anturin alle. Tyhjä hammas on mennyt anturin alta pois pyörimissuuntaan. Hampaat siis lasketaan 1-2-3-jne sen mukaan kun tyhjä hammas on poistunut anturin alta pyörimissuuntaan. Koskee kaikkia kiekkoja.
Re: triggerin pyörän kiinitystä
Ja selvennyksenä vielä että anturin sijainnilla lohkossa eiole minkään sortin merkitystä kunhan kiekkoa saa pyöritettyä asetusvaiheessa 360 astetta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: triggerin pyörän kiinitystä

eli noin sen voi laittaa? pitäiskö se anturi olla nyt tossa 60 kohilla? vai onko sil nyt mitään väliä jos laitan pyörän vastaavaan asentoon ja trikkerin sinne missä mahtuu olemaan?
ihmettelee nimim- ihan pihalla, eka projekti

-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: triggerin pyörän kiinitystä
Tuossa kuvassa anturi on TDC kohdalla. Eli kun veivaat niin eka hammas osuu 60 asteen kohdalle, joka sitten trigger angle.
Toinen tapa on laitat koneen 60 eykk, anturi siihen mihin sopii ja sit tuo eka hammas tyhjän jälkeen anturin kohdalle.
Toinen tapa on laitat koneen 60 eykk, anturi siihen mihin sopii ja sit tuo eka hammas tyhjän jälkeen anturin kohdalle.
Re: triggerin pyörän kiinitystä
kokeillaas täällä vielä että kuinka kaukana tuo halli saa max olla?
Re: triggerin pyörän kiinitystä
noin 8-1.2mm on aika hyvä sääntö.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII