triggerin pyörän kiinitystä

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
bomble
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Wed Dec 18, 2013 20:06

triggerin pyörän kiinitystä

Post by bomble »

moro!

vääntäkää nyt rautalangasta miten se 12-1 rikkeri nyt sitten asennetaan
nyt pitäis saada oikee kohta ja käydä koneistamolla kertomassa mihin asentoon laitetaan..
4 pyttynen moottori, 12-1 pyörä, Hall anturi ja vag hukkakipinäpuola.
meneekös se nyt niin että se tyhjä kohta on 90astetta ennen YKK? vai mitä helv... ei nyt mee ymmärrykseen ei millään, näyttihän se helpolta netistä luettuna, itekkun koitat saada autoon kiinni niin ei tuu mitään

http://www.autotune.fi/tuote/375/trikke ... 136x30x8mm <- ja tollanen pyörä löytyy

ja juu on yritetty ettiä, toisessa oli 90 astetta jälkeen ja seuraavassa 60 astetta ja kaikkea siltä väliltä
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Post by Turbiini »

Minä yleensä pyrin ensimmäisen hampaan laittamaan noin 60 astetta eykk. Ja se taitaa olla 12 hampaisessa aika sama asia kun tuo puuttuva 90 astetta (eri sylinterille ykk mutta sillä ei merkitystä). Käytännössä mikätahansa asento toimii, senhän saa ohjelmasta valittua.
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Post by Vauhtivaunu »

Ykköspytty yläkuolokohtaan.

Triggerikiekon hammas nro 3:n reuna anturin alle. Tyhjä hammas on mennyt anturin alta pois pyörimissuuntaan. Hampaat siis lasketaan 1-2-3-jne sen mukaan kun tyhjä hammas on poistunut anturin alta pyörimissuuntaan. Koskee kaikkia kiekkoja.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Post by Masi_K »

Ja selvennyksenä vielä että anturin sijainnilla lohkossa eiole minkään sortin merkitystä kunhan kiekkoa saa pyöritettyä asetusvaiheessa 360 astetta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
bomble
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Wed Dec 18, 2013 20:06

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Post by bomble »

Image

eli noin sen voi laittaa? pitäiskö se anturi olla nyt tossa 60 kohilla? vai onko sil nyt mitään väliä jos laitan pyörän vastaavaan asentoon ja trikkerin sinne missä mahtuu olemaan?

ihmettelee nimim- ihan pihalla, eka projekti :mrgreen:
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Post by JaniM »

Tuossa kuvassa anturi on TDC kohdalla. Eli kun veivaat niin eka hammas osuu 60 asteen kohdalle, joka sitten trigger angle.
Toinen tapa on laitat koneen 60 eykk, anturi siihen mihin sopii ja sit tuo eka hammas tyhjän jälkeen anturin kohdalle.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
bomble
Megasquirt aloittelija
Posts: 17
Joined: Wed Dec 18, 2013 20:06

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Post by bomble »

kokeillaas täällä vielä että kuinka kaukana tuo halli saa max olla?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: triggerin pyörän kiinitystä

Post by Masi_K »

noin 8-1.2mm on aika hyvä sääntö.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply