Kipinä kateissa

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
IDMUS
Megasquirt aloittelija

Kipinä kateissa

Post by IDMUS »

Moottorina m20b20 joutui aina pitkään sahaamaan ja hörähtelemällä käymään, ei ottanut kierroksia yli 3000rpm vaan ampu putkeen kokoajan. Noh sitten mietittiin että säädöt vain hakusessa ja osasyynä todella huonosti vedetty megan piuhat. Tilasin protopartsilta 6 cyl täydellisen hall johtosarjan ja tästä alkavat isommat ongelmat. Nyt auto ei anna kipinää laisinkaan :oops:

Olen tosiaankin aloittelija näissä mega hommissa, vaikkakin olen lueskellut ja printtaillut monen moista manuaalia. Ennen lumentuloa olisi hyvä saada edes jotenkin käymään.

Edit 1: Aijemmin kysellyt viat selvitetty

Edit 2: Kyselisin varmistukseksi nyt pääteasteen kytkennästä. Mulla on hucon pääteaste siellä nyt niin meneekö kytkentä samanlailla, kuin esimerkiksi boschin 124 pääteasteessa?
Last edited by IDMUS on Mon Oct 06, 2014 13:20, edited 4 times in total.
Suiza
Kokenut Megasquirttaaja

Re: Kasapäin ongelmia

Post by Suiza »

Ei varmaan saa virtaa tuo ite boksi, itellä ainakin välähtää nopeasti kaikki megan ledit kun pistää virrat päälle.
IDMUS
Megasquirt aloittelija

Post by IDMUS »

Sen verran tänään mittailin, että pääliittimelle asti menee ainaki virtaa. Maa piuhankin tarkistin, mutta voiko liian pitkä maapiuha häiritä jotenkin?
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

1. Kyllä jos 2.2 levy käytössä.
2. Millä asetuksilla ledit? Oletko asetukset laittanut purkkiin mitään?
3. Asetukset/ajurit kohdillaan tietokoneessa ja Tunerissa? Hurahtaako bensapumppu sen pari sekkaa, kun virrat laittaa päälle?
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
IDMUS
Megasquirt aloittelija

Post by IDMUS »

Joo ms1 v2.2 unohtu mainita.

Auton ostaessa oli mega valmiina, mitään asetuksia en itse oo päässyt pistämään, kun en saa yhistettyä tietokoneeseen vaikka varmuuden vuoksi ostin uuden kaapelinkin.

Ajurit ok tietokoneessa ja bensapumppu pyörii jatkuvasti kun lyö virrat päälle?
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Pumppu ei pitäisi pyöriä koko ajan, jos virrat pelkästään päällä.

Last bumped by IDMUS on Mon Oct 06, 2014 15:51.
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Post Reply