Ei kipinää, MS2 V3.0 + Bosch 124
Posted: Sat Sep 06, 2014 10:38
Heipähei
Tässä kuukauden päivät yritetty puristaa kipinää ulos Volvosta ilman tulosta.
MS2 V3.0, Bosch 124 sytytinmoduuli, orkkis puola, Honeywell 1gt101dc anturi lukemassa kampiakselin 12-1 triggeripyörää.
Autoon laitettiin ensin pelkkä ruisku, saatiin toimimaan vakio sytyksen kanssa (bosch 139 motuuli). Ajeltiin pihaa ympäri ja toimi hyvin. Sen jälkeen lähettiin asentamaan tota 124 moduulia. Joskus saatu kipinää sillon ko purkki ei saa kierroslukuja! Siis Hall anturi irti niin se koitti rykiä käyntiin. Nyt se ei tee ees sitä, vaan pysyy aivan pimeenä. Myös sytytinmoduulin maajohtoa sillain maihin tökkimällä tulee kipinää.
Puolaa ja 124 moduulia koitettu toisessa autossa, toimii hyvin. Virranjakaja jätetty pois, eli kipinöi suoraan puolan johdosta. Kytketty kaavion mukaan: http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124ew.gif (en ymmärrä ton vastuksen tarpeellisuutta tai logiikkaa mut kokeiltu ilman ja sen kanssa).
Purkkiin tehty modit:
-Build the Hall effect input conditioner circuit, as described in Step 50A of the MegaManual.
-Jumper TachSelect to OptoIn.
-Jumper TSEL to OptoOut.
-Jumper XG1 to XG2.
-1K Ohmin ylösvetovastus hall anturille
-Jumper JS10 to IGN.
Asetuksia laiteltu (näitä on kyllä muuteltu järjestelmällisesti ihan sekaisin ja ristiin):
-Ignition Input Capture to 'Rising Edge'
-Cranking Trigger to 'Trigger Return'
-Coil Charging Scheme to 'Standard Coil Charging'
-Spark Output to 'Going High (Inverted)'
Dwell asetuksia:
-Maximum Dwell Duration (ms) = 4,0ms (koitettu välillä 1...4ms)
-Maximum Spark Duration (ms) = 2,0ms (0,5...2ms)
Kysymällä lisempiä tietoja ko en osaa nyt kertoa enempää oleellista.
Mä pelkään et multa on joku itsestäänselvä modi jääny tekemättä, tai joku muu höpöjuttu. Jos voisitte jeesata mahd. pian saamaan kuntoon kun tässä nyt alkaa nää hommat ruuhkautuun aivan liikaa, ja tuo pitäis saada leimalle kun on kaverin auto vielä. Kiitos kiitos!
Terv. Antti
Tässä kuukauden päivät yritetty puristaa kipinää ulos Volvosta ilman tulosta.
MS2 V3.0, Bosch 124 sytytinmoduuli, orkkis puola, Honeywell 1gt101dc anturi lukemassa kampiakselin 12-1 triggeripyörää.
Autoon laitettiin ensin pelkkä ruisku, saatiin toimimaan vakio sytyksen kanssa (bosch 139 motuuli). Ajeltiin pihaa ympäri ja toimi hyvin. Sen jälkeen lähettiin asentamaan tota 124 moduulia. Joskus saatu kipinää sillon ko purkki ei saa kierroslukuja! Siis Hall anturi irti niin se koitti rykiä käyntiin. Nyt se ei tee ees sitä, vaan pysyy aivan pimeenä. Myös sytytinmoduulin maajohtoa sillain maihin tökkimällä tulee kipinää.
Puolaa ja 124 moduulia koitettu toisessa autossa, toimii hyvin. Virranjakaja jätetty pois, eli kipinöi suoraan puolan johdosta. Kytketty kaavion mukaan: http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124ew.gif (en ymmärrä ton vastuksen tarpeellisuutta tai logiikkaa mut kokeiltu ilman ja sen kanssa).
Purkkiin tehty modit:
-Build the Hall effect input conditioner circuit, as described in Step 50A of the MegaManual.
-Jumper TachSelect to OptoIn.
-Jumper TSEL to OptoOut.
-Jumper XG1 to XG2.
-1K Ohmin ylösvetovastus hall anturille
-Jumper JS10 to IGN.
Asetuksia laiteltu (näitä on kyllä muuteltu järjestelmällisesti ihan sekaisin ja ristiin):
-Ignition Input Capture to 'Rising Edge'
-Cranking Trigger to 'Trigger Return'
-Coil Charging Scheme to 'Standard Coil Charging'
-Spark Output to 'Going High (Inverted)'
Dwell asetuksia:
-Maximum Dwell Duration (ms) = 4,0ms (koitettu välillä 1...4ms)
-Maximum Spark Duration (ms) = 2,0ms (0,5...2ms)
Kysymällä lisempiä tietoja ko en osaa nyt kertoa enempää oleellista.
Mä pelkään et multa on joku itsestäänselvä modi jääny tekemättä, tai joku muu höpöjuttu. Jos voisitte jeesata mahd. pian saamaan kuntoon kun tässä nyt alkaa nää hommat ruuhkautuun aivan liikaa, ja tuo pitäis saada leimalle kun on kaverin auto vielä. Kiitos kiitos!
Terv. Antti