MS1 2.2 tehot hukassa
Posted: Fri Sep 05, 2014 19:34
Moi!
Jos vihdoinkin saa omista murheista ihan kysymystä tännekkin asti.
Perustiedot:
ms1 v2.2. 029y4a
datsun A14 1400cc, pieni kkk k03 dieselin ahdin liian pienellä downpipella (Garret T25 odottaa hyllyssä)
Vw hukkakipinä, superstock kaapelit, 12-1 triggeri kampuralla ja "honeywell" halli lukemassa
350cc bosch suuttimet
Elikkäs, ajoin vanhoilla 230cc suuttimilla muutaman sata kilsaa ja sain säädöt suht kohdilleen. Ahdoilla vaan soppa loppus yksinkertasesti kesken ja hankin 350cc suuttimet. Eilen asensin suuttimet paikalleen ja säädin kartan kohdilleen-> nyt soppaa riitti.
Tänään ajoin käymään kaverin tallilla ja lähdin rauhallisesti valoista, paukautti kunnolla putkeen jonka jälkeen AFR 10 pinnassa tyhjäkäynnillä ja ajossa eli vedot puuttui aivan täysin. Omalla tallilla läppäriin kiinni ja huomasin, etteivät bensa- sekä sytkäkartat liikkuneet enää kierrosten mukaan kaasua painettaessa. Reagoivat kyllä paineeseen mutta vain 500rpm lokerossa. Megalle kyllä tuli kierroslukutieto triggeriltä normaalisti mutta ei näkynyt kartoissa.
Ainoana vaihtoehtona pähkäilyn jälkeen näin koodin uudelleen asennuksen. Nyt kierroslukutieto taas näkyi normaalisti MUTTA bensakartasta piti ottaa n. 40% koko alueelta pois että suostui käymään "normaalisti". Nyt afr lähes koko alueella taas kohdillaan mutta voima jotenkin puuttuu. Kaikki tulpat antaa kipinää jne.
Mistä mahtaa johtua? Miten voi olla mahdollista tuo bensakartan valtava ero kun kaikki asetukset täsmälleen vastaavat kuin aikaisemminkin?
Konetilassa ja cabiinissa johdot kyllä sikin sokin, joten mahdolliset häiriöt tätä kautta eivät ole pois suljettuja.
Jos vihdoinkin saa omista murheista ihan kysymystä tännekkin asti.
Perustiedot:
ms1 v2.2. 029y4a
datsun A14 1400cc, pieni kkk k03 dieselin ahdin liian pienellä downpipella (Garret T25 odottaa hyllyssä)
Vw hukkakipinä, superstock kaapelit, 12-1 triggeri kampuralla ja "honeywell" halli lukemassa
350cc bosch suuttimet
Elikkäs, ajoin vanhoilla 230cc suuttimilla muutaman sata kilsaa ja sain säädöt suht kohdilleen. Ahdoilla vaan soppa loppus yksinkertasesti kesken ja hankin 350cc suuttimet. Eilen asensin suuttimet paikalleen ja säädin kartan kohdilleen-> nyt soppaa riitti.
Tänään ajoin käymään kaverin tallilla ja lähdin rauhallisesti valoista, paukautti kunnolla putkeen jonka jälkeen AFR 10 pinnassa tyhjäkäynnillä ja ajossa eli vedot puuttui aivan täysin. Omalla tallilla läppäriin kiinni ja huomasin, etteivät bensa- sekä sytkäkartat liikkuneet enää kierrosten mukaan kaasua painettaessa. Reagoivat kyllä paineeseen mutta vain 500rpm lokerossa. Megalle kyllä tuli kierroslukutieto triggeriltä normaalisti mutta ei näkynyt kartoissa.
Ainoana vaihtoehtona pähkäilyn jälkeen näin koodin uudelleen asennuksen. Nyt kierroslukutieto taas näkyi normaalisti MUTTA bensakartasta piti ottaa n. 40% koko alueelta pois että suostui käymään "normaalisti". Nyt afr lähes koko alueella taas kohdillaan mutta voima jotenkin puuttuu. Kaikki tulpat antaa kipinää jne.
Mistä mahtaa johtua? Miten voi olla mahdollista tuo bensakartan valtava ero kun kaikki asetukset täsmälleen vastaavat kuin aikaisemminkin?
Konetilassa ja cabiinissa johdot kyllä sikin sokin, joten mahdolliset häiriöt tätä kautta eivät ole pois suljettuja.