Moi!
Jos vihdoinkin saa omista murheista ihan kysymystä tännekkin asti.
Perustiedot:
ms1 v2.2. 029y4a
datsun A14 1400cc, pieni kkk k03 dieselin ahdin liian pienellä downpipella (Garret T25 odottaa hyllyssä)
Vw hukkakipinä, superstock kaapelit, 12-1 triggeri kampuralla ja "honeywell" halli lukemassa
350cc bosch suuttimet
Elikkäs, ajoin vanhoilla 230cc suuttimilla muutaman sata kilsaa ja sain säädöt suht kohdilleen. Ahdoilla vaan soppa loppus yksinkertasesti kesken ja hankin 350cc suuttimet. Eilen asensin suuttimet paikalleen ja säädin kartan kohdilleen-> nyt soppaa riitti.
Tänään ajoin käymään kaverin tallilla ja lähdin rauhallisesti valoista, paukautti kunnolla putkeen jonka jälkeen AFR 10 pinnassa tyhjäkäynnillä ja ajossa eli vedot puuttui aivan täysin. Omalla tallilla läppäriin kiinni ja huomasin, etteivät bensa- sekä sytkäkartat liikkuneet enää kierrosten mukaan kaasua painettaessa. Reagoivat kyllä paineeseen mutta vain 500rpm lokerossa. Megalle kyllä tuli kierroslukutieto triggeriltä normaalisti mutta ei näkynyt kartoissa.
Ainoana vaihtoehtona pähkäilyn jälkeen näin koodin uudelleen asennuksen. Nyt kierroslukutieto taas näkyi normaalisti MUTTA bensakartasta piti ottaa n. 40% koko alueelta pois että suostui käymään "normaalisti". Nyt afr lähes koko alueella taas kohdillaan mutta voima jotenkin puuttuu. Kaikki tulpat antaa kipinää jne.
Mistä mahtaa johtua? Miten voi olla mahdollista tuo bensakartan valtava ero kun kaikki asetukset täsmälleen vastaavat kuin aikaisemminkin?
Konetilassa ja cabiinissa johdot kyllä sikin sokin, joten mahdolliset häiriöt tätä kautta eivät ole pois suljettuja.
MS1 2.2 tehot hukassa
Moderator: Masi_K
Re: MS1 2.2 tehot hukassa
Siis muutit suuttimien vaihdon yhteydessä reqfuelin laskurilla uusiin puihin, vai väänsit kartasta suoraan simona lisää ? Sekä aika muikee resetti käynyt kyllä kun kaikki meni koodissa jumiin...
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 2.2 tehot hukassa
Required fuel laskuriin laitoin uusien suuttimien tiedot jonka jälkeen kartan säätämistä. Sai sen jälkeen kyllä aika paljon koko karttaan lisätä arvoa, mutta kyllä se tuon yhden päivän toimi ihan ok, antoi bensaa kartan mukaan. MUTTA oli siinäkin ihmettelemistä, nimittäin Duty cycle meni tuttuun tapaan aikasin tappiin vaikka lambdasta näki, että kartan muutokset näkyivät seoksessa.
Koodin päivityksen jälkeen toimii "normaalisti", duty cycle järkevissä rajoissa, bensakartasta about puolet pois eikä enää lähellekkään arvoja 255 jne. Tyhjäkäynti tosin seilaa laajemmalla seosalueella eikä enää niin tarkka kuin aikaisemmin, välillä 13.5-17
Kyllä ennen täydellistä jumia välillä jotain häiriöitä on muutenkin tullut, mm lambda käynnistyi välillä uudelleen ja vastaavaa..
Koodin päivityksen jälkeen toimii "normaalisti", duty cycle järkevissä rajoissa, bensakartasta about puolet pois eikä enää lähellekkään arvoja 255 jne. Tyhjäkäynti tosin seilaa laajemmalla seosalueella eikä enää niin tarkka kuin aikaisemmin, välillä 13.5-17
Kyllä ennen täydellistä jumia välillä jotain häiriöitä on muutenkin tullut, mm lambda käynnistyi välillä uudelleen ja vastaavaa..
Re: MS1 2.2 tehot hukassa
Onkohan sytkäennakko se sama mitä tietokone väittää ? Syytä olisi kyllä siivota johdot ja liittää ne kunnolla kiinni jos on purkkaliitoksia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 2.2 tehot hukassa
Jep, tänään tsekkasin sytkän, kartan alku kymppiin ja sama arvo lampulla, samat arvot mitä koneelta laittaa muutenkin. Johdotkin on kunnolla kiinni, kunnon liittimet ja siellä missä ei liittimiä niin kolvatut ja kutistesukat päällä. Kaapelit vaan ihan yksitellen pisin konetilaa ja monta metriä ylimäärästä lähes jokasessa piuhassa.
No tutkinta jatkuu, kone käy nyt hieman paremmin kun laitoin 1/simultaneous ja kartta kohdilleen. Ennen oli 2 ruiskutusta per kierros.
Toisinaan ei kunnolla nyt myöskään ahda, ei vaan kerää aina painetta vaikka putket kiinni. Voi olla jossain jotain fyysistä vikaakin nyt. Sillon kun ahtaa (0.8bar) niin ei siellä mitään voimaa ole vaikka sytkä ja bensat kohdillaan
No tutkinta jatkuu, kone käy nyt hieman paremmin kun laitoin 1/simultaneous ja kartta kohdilleen. Ennen oli 2 ruiskutusta per kierros.
Toisinaan ei kunnolla nyt myöskään ahda, ei vaan kerää aina painetta vaikka putket kiinni. Voi olla jossain jotain fyysistä vikaakin nyt. Sillon kun ahtaa (0.8bar) niin ei siellä mitään voimaa ole vaikka sytkä ja bensat kohdillaan
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: MS1 2.2 tehot hukassa
Onko voinut vääntää hukkaportin läpän akselin kun on lojauttanut putkessa???ankold wrote:Jep, tänään tsekkasin sytkän, kartan alku kymppiin ja sama arvo lampulla, samat arvot mitä koneelta laittaa muutenkin. Johdotkin on kunnolla kiinni, kunnon liittimet ja siellä missä ei liittimiä niin kolvatut ja kutistesukat päällä. Kaapelit vaan ihan yksitellen pisin konetilaa ja monta metriä ylimäärästä lähes jokasessa piuhassa.
No tutkinta jatkuu, kone käy nyt hieman paremmin kun laitoin 1/simultaneous ja kartta kohdilleen. Ennen oli 2 ruiskutusta per kierros.
Toisinaan ei kunnolla nyt myöskään ahda, ei vaan kerää aina painetta vaikka putket kiinni. Voi olla jossain jotain fyysistä vikaakin nyt. Sillon kun ahtaa (0.8bar) niin ei siellä mitään voimaa ole vaikka sytkä ja bensat kohdillaan
Garretin kanssa on joskus käynyt sellastakin. Jää sitten läppä hieman auki ja ei tietenkään kunnolla ahda eikä ole tehoja sen jälkeen.
Re: MS1 2.2 tehot hukassa
Turbo oli ok.
Pitää varmaan puristuspaineista tai jostain lähteä liikkeelle jos fyysistä vikaa etsisi. Kone toimii nyt muuten "normaalisti", arvot kohdillaan eri tilanteissa, liikkeellelähtö ok ja perusajo mutta se pienikin voima uupuu. Painaa tallan pohjaan niin soppa menee sopivasti ahtojen mukaan mutta ei vaan kierrokset nouse nopeasti eikä pulkka liiku; ihankun vakio kaasarilla joskus muinoin mutta nyt on ahtoja lasissa ja afr 12.
Ennen resettiä ei tätä ilmiötä ollut. Osaako joku ehdottaa jotain muuta vielä mistä lähtisi liikkeelle (puristuspaineet, ventiilit jne)? Vikaa lähtisin itse etsimään jostain muualta kuin megasta, sillä tänään ei ole moottorinohjauksen kanssa ollut ongelmia; paitsi tuo voima ja vääntö.
Vaikka ahdin on pieni ja ahdas niin en siihenkään usko että tässä kohtaa ahdistaisi, sillä sen kunto on ok ja kyllä se johonkin vauhtiin tollakin keräs ennen sekoilua.
Edit2: Vaikka aikasemminkin tän asian tiimoilta oli tulpat ollu irti niin tänään sitten tuli laajemmin vikaa haettua ja olikin yks tulppa pimeenä. Toisella tulpalla homma taas suht ok hanskassa! Vakiot ykskärkiset 0.6mm välillä
Pitää varmaan puristuspaineista tai jostain lähteä liikkeelle jos fyysistä vikaa etsisi. Kone toimii nyt muuten "normaalisti", arvot kohdillaan eri tilanteissa, liikkeellelähtö ok ja perusajo mutta se pienikin voima uupuu. Painaa tallan pohjaan niin soppa menee sopivasti ahtojen mukaan mutta ei vaan kierrokset nouse nopeasti eikä pulkka liiku; ihankun vakio kaasarilla joskus muinoin mutta nyt on ahtoja lasissa ja afr 12.
Ennen resettiä ei tätä ilmiötä ollut. Osaako joku ehdottaa jotain muuta vielä mistä lähtisi liikkeelle (puristuspaineet, ventiilit jne)? Vikaa lähtisin itse etsimään jostain muualta kuin megasta, sillä tänään ei ole moottorinohjauksen kanssa ollut ongelmia; paitsi tuo voima ja vääntö.
Vaikka ahdin on pieni ja ahdas niin en siihenkään usko että tässä kohtaa ahdistaisi, sillä sen kunto on ok ja kyllä se johonkin vauhtiin tollakin keräs ennen sekoilua.
Edit2: Vaikka aikasemminkin tän asian tiimoilta oli tulpat ollu irti niin tänään sitten tuli laajemmin vikaa haettua ja olikin yks tulppa pimeenä. Toisella tulpalla homma taas suht ok hanskassa! Vakiot ykskärkiset 0.6mm välillä
Last edited by ankold on Tue Sep 09, 2014 17:18, edited 2 times in total.
Re: MS1 2.2 tehot hukassa
Oisko vaan pakoputki tukossa. Käyttäytyy silloin aikalailla näin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII