Rajut nokat - Saanko MAP mukaan kulutusta laskemaan?
Posted: Sat Jun 28, 2014 22:16
Tervehdys,
nyt kun VR-pätkimiset on pitkällisten taisteluiden jälkeen selätetty, niin vois palata tällaiseen asiaan kun mulla on tuollainen 1.2 16v aika korkeaviritteinen fiatin kone jossa rajut nokat. Auto on ajossa ja toimii nyt ihan tip-top, ei siinä mitään, mutta se on tehty kokonaan TPS säädöillä koska MAP arvo on tyhjiksellä siellä 70kpa ja koko liikerata ajossa 24-100kpa. Värinääkin signaalissa on, mutta käsitin ettei se ole aivan järkyttävimmästä päästä, sitä saanee kyllä filtteröityä fyysisesti ja ohjelmallisesti niin ettei se ole ongelmana.
Kysymys koskee että vaikka se toimii noin aneemisesti nokkien takia - niin saako sitä otettua mitenkään käyttöön laskemaan matka-ajon kulutuksia pintakaasulla kun map-arvo heittelee siellä 40-80 välillä about niillä kierroksilla kun ajellaan 80-120km/h alueilla pintakaasulla?
En oo juurikaan perehtynyt tähän vielä, mutta tiedän ettei tuo MAP käyttö kokonaisuudessaan tullut kyseeseen itsellä niin laitoin auton eka pelittämään täysin TPS säätöisesti, nyt kuitenkin kun auto toimii muuten hyvin niin mietitytti että saisko ton MAP:in kuitenkin mukaan jollai tapaa edes tuohon matka-ajoon kun vois säästää bensaa. Olis hianoo et sen lisäks ku auto nyt kulkee ihan eri tahtia kuin ennen, ni se myös kuluttais vähän. Ei nytkään oo pahaa kulutusta mutta potentiaalia olis ihan erilaisiin kulutuksiin sytkän ja seosten säädöillä kumminkin.. ?
Tässä logi jos siitä selviää jotain, aika pitkä vaan mutta esim 640s kohdalla ajellaan 100-110km/h matkanopeutta:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/237 ... uantai.msl
nyt kun VR-pätkimiset on pitkällisten taisteluiden jälkeen selätetty, niin vois palata tällaiseen asiaan kun mulla on tuollainen 1.2 16v aika korkeaviritteinen fiatin kone jossa rajut nokat. Auto on ajossa ja toimii nyt ihan tip-top, ei siinä mitään, mutta se on tehty kokonaan TPS säädöillä koska MAP arvo on tyhjiksellä siellä 70kpa ja koko liikerata ajossa 24-100kpa. Värinääkin signaalissa on, mutta käsitin ettei se ole aivan järkyttävimmästä päästä, sitä saanee kyllä filtteröityä fyysisesti ja ohjelmallisesti niin ettei se ole ongelmana.
Kysymys koskee että vaikka se toimii noin aneemisesti nokkien takia - niin saako sitä otettua mitenkään käyttöön laskemaan matka-ajon kulutuksia pintakaasulla kun map-arvo heittelee siellä 40-80 välillä about niillä kierroksilla kun ajellaan 80-120km/h alueilla pintakaasulla?
En oo juurikaan perehtynyt tähän vielä, mutta tiedän ettei tuo MAP käyttö kokonaisuudessaan tullut kyseeseen itsellä niin laitoin auton eka pelittämään täysin TPS säätöisesti, nyt kuitenkin kun auto toimii muuten hyvin niin mietitytti että saisko ton MAP:in kuitenkin mukaan jollai tapaa edes tuohon matka-ajoon kun vois säästää bensaa. Olis hianoo et sen lisäks ku auto nyt kulkee ihan eri tahtia kuin ennen, ni se myös kuluttais vähän. Ei nytkään oo pahaa kulutusta mutta potentiaalia olis ihan erilaisiin kulutuksiin sytkän ja seosten säädöillä kumminkin.. ?
Tässä logi jos siitä selviää jotain, aika pitkä vaan mutta esim 640s kohdalla ajellaan 100-110km/h matkanopeutta:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/237 ... uantai.msl