Rakentelen 1.8 litraista nelipyttyistä konetta MS2/Extralla ja nyt pitäisi hankkia suuttimet. Alkuvaiheessa koneeseen ei tule turboa mutta jatkossa tulee ja suuttimien pitäisi riittää sitten silloinkin. Tehotavoite parisataa heppaa tai yli. Mahdollisesti ajetaan myös E85:lla. Alussa vapari ja tehot luokkaa 90 heppaa.
Olisiko luokkaa 800 cc suuttimet ok eli pelivaraa sitten riittäisi myöhemminkin?
Suuttimien koko
Moderator: Masi_K
Re: Suuttimien koko
Jos tehotavoite tuossa pysyy niin aika hyvältä kuulostaa. Toisaalta suuttimien hinta ei juurikaan koon mukaan muutu, joten uusia ostaessa minä ainakin liioittelisin jotku 1400cc kokoiset.
Re: Suuttimien koko
Lähinnä ajattelin että tuleeko ongelmia tyhjäkäynnillä jos ostaa liian isot eli riittääkö Megan resoluutio ajamaan tarpeeksi pienellä aukioloajalla.
Re: Suuttimien koko
ainakin ms1 v2.2 ja 1700 suuttimet pelaa ihan hyvin tyhjäkäynnilläkin hires koodilla e85 käyttäen, moottorina tosin 2JZ-GTE mutta eihäs se lopulta paljon suurempi ole per sylinteri. Päästömittausta ei kyllä ole koitettu, kun kilvan ajolaite kyseessä, mutta noin 800 joutokäynti ja seosmittari näyttää varsin vakaita lukemia.
Re: Suuttimien koko
Kiitos tiedosta.
Re: Suuttimien koko
2.0 mylly ja 750 mikrosumu suuttimet, ei vaikeuksia päästöjen säädöissä. Oli kylläkin joskus vanhat 300 suuttimet niin niissä oli jo tekemistä päästöjen kanssa. Kaikki on niin suhteellista.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Suuttimien koko
Päivitellääs vähän,eli moottoriks tulee volvon B234 ja tehotavoite maks 500hp. että justiin siihen tartteis riittää suuttimet eikä yhtään yli niin minkä kokosta kannattais alkaa hankkia? ohjaus ms1 v2.2.. heittäkääs jotain kokoa perus bensalle ja 85:lle.