IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
jonezy
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Sun Nov 29, 2009 16:01
Location: Espoo

IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?

Post by jonezy »

Tässä mietiskellyt, miten tuota alkaisi toteuttamaan?

Ihan ensimmäiseksi tuli mieleen solenoidi, joka toimittaisi "ryyppyvaijerin" virkaa?
Liikkeen määrä on tässä tietysti kriittinen, ettei vedä kaasuläppiä liikaa auki.

Onkohan tähän jotain muutakin tapaa?

Laitteistona Microsquirt 2 ja msextra 3.3.1.
'92 GSX750F Projekti
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Re: IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?

Post by ArttuH »

Riippuu vähän siitä haluatko välttämättä Megan ohjaaman tyhjäkäyntisäädön vai pelkästään saada koneen toimimaan. Jälkimmäiseen saattaa olla helpoin ratkaisu vaan joku manuaalinen viritys läppien raottamiseen. Tai jopa unohtaa kokonaan tyhjäkäynnin korottaminen. Mulla on toisessa pyörässä vaijerilla käytettävä tyhjäkäynnin korottaminen, kun läppärungoissa oli sellaiselle mekanismi valmiina. Toiseen ei saanut tehtyä oikein mitään helpolla, niin päätin kokeilla ensin ilman. Toimi sitten sen verran hyvin, ettei ole tullut tarvetta alkaa askartelemaan myöhemminkään.

Megan ohjaamaan lisäilmaan ei nyt mitään erityisen nerokasta ole ehdottaa. Ehkä joku PWM-venttiili, josta sitten haaroitukset joka kurkulle. Tai sitten solenoidi raottamaan läppiä, mutta siinä on tosiaan omat haasteensa liikematkan säädössä.
Arttu
GSX1100 -85
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?

Post by Puuhastelija »

Laita sytytysennakko tyhjäkäynnille lämpöisenä sen verran myöhäiselle että jää mukavasti varaa sitten lisätä ennakkoa kylmälle moottorille niin pitäs pysyä käynnissä ihan hienosti.
allu
Megasquirt aloittelija
Posts: 14
Joined: Sun Apr 13, 2008 13:01
Location: Lahti

Re: IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?

Post by allu »

Itellä vaijeriviritys, kun läppärungoissa tuo mahdollisuus oli ja pyörässä kans. Hienosti toimii.
Anssi Kivinen
Post Reply