Tässä mietiskellyt, miten tuota alkaisi toteuttamaan?
Ihan ensimmäiseksi tuli mieleen solenoidi, joka toimittaisi "ryyppyvaijerin" virkaa?
Liikkeen määrä on tässä tietysti kriittinen, ettei vedä kaasuläppiä liikaa auki.
Onkohan tähän jotain muutakin tapaa?
Laitteistona Microsquirt 2 ja msextra 3.3.1.
IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?
Moderator: Masi_K
IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?
'92 GSX750F Projekti
Re: IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?
Riippuu vähän siitä haluatko välttämättä Megan ohjaaman tyhjäkäyntisäädön vai pelkästään saada koneen toimimaan. Jälkimmäiseen saattaa olla helpoin ratkaisu vaan joku manuaalinen viritys läppien raottamiseen. Tai jopa unohtaa kokonaan tyhjäkäynnin korottaminen. Mulla on toisessa pyörässä vaijerilla käytettävä tyhjäkäynnin korottaminen, kun läppärungoissa oli sellaiselle mekanismi valmiina. Toiseen ei saanut tehtyä oikein mitään helpolla, niin päätin kokeilla ensin ilman. Toimi sitten sen verran hyvin, ettei ole tullut tarvetta alkaa askartelemaan myöhemminkään.
Megan ohjaamaan lisäilmaan ei nyt mitään erityisen nerokasta ole ehdottaa. Ehkä joku PWM-venttiili, josta sitten haaroitukset joka kurkulle. Tai sitten solenoidi raottamaan läppiä, mutta siinä on tosiaan omat haasteensa liikematkan säädössä.
Megan ohjaamaan lisäilmaan ei nyt mitään erityisen nerokasta ole ehdottaa. Ehkä joku PWM-venttiili, josta sitten haaroitukset joka kurkulle. Tai sitten solenoidi raottamaan läppiä, mutta siinä on tosiaan omat haasteensa liikematkan säädössä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?
Laita sytytysennakko tyhjäkäynnille lämpöisenä sen verran myöhäiselle että jää mukavasti varaa sitten lisätä ennakkoa kylmälle moottorille niin pitäs pysyä käynnissä ihan hienosti.
Re: IÖ Suzuki ja IAC venttiili ilman "airbox":a?
Itellä vaijeriviritys, kun läppärungoissa tuo mahdollisuus oli ja pyörässä kans. Hienosti toimii.
Anssi Kivinen