Hei !
Olen talven aikana rakennellut seuraavanlaisen systeemmin kutos bokseriin
Kdfi 1.4 ohjaa suoraan hukkakipinä(Omegan peruspuola) vr anturi 24-1 trikkeri semisegventiaaliset ruiskun johdotukset (Suuttimet järjestetty kolmeksi pariksi sytytysjärjestyksen mukaan 14 36 25). Tyhjäkäyntimoottoria en ole vielä heittänyt roskiin mutta aion, koska luulen käsikaasun ajavan saman asian. Bosch LSU 4.2 Lamda on johtojen kiinnitysstä vaille valmmisi asennettu. Ohjeen mukaan tämä ei tarvitsisi muuta kontrolleria (toisenlaistakin tietoa olen lukenut).
Ajoituslampulta olen katsonut että sytty tulee oikein startatessa. Kone tukehtuu bensaan eikä jaksa kun hörähtää kerran.
Haluaisin varmistaa muutamat asetukset ennen kun ryhdyn säätämään seoksia.
Ignition Options
1. Ignition input: Capture Falling/rising Edge
2. Spark output: Going High/Low
Sequental injection
3. Sequental injection: semi-seguental Siamise vai Segental/semi-segental
4. Saman taulukon muutkin arvot hämäriä, eli mitä niihin
mega log viewrin valitta logitiedostojen tyyppiä joten en ole onnistunut niitä avaamaan..
Sitten kun saan perus asetukset kuntoon pitäisi varrmaankin ryhtyä säätämään startup/ide tiedostoja, jotka näyttävät varsin hämäriltä
Jyrki
6-kone Semi-sequentaalisesti
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: 6-kone Semi-sequentaalisesti
1: Jos anturin johtojen kytkentä on oikein, niin rising Edge. Varmista tunerstudion tooth lokkerilla.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... ogger.html
2: Going High. Mikäli puola jossa ei ole pääteasteita sisällä. Varmista kytkemällä polttimo puolan virtapiuhan ja ohjauspiuhan väliin -> polttimo ei saa palaa kun virta on päällä.
3: valitse untimed injection. ja kun saat auton käyntikuntoon, niin sit vaihdat sequential/semi-sequential.
Tuo kohta "injector drivers" on hieman hämärä kun en tiiä tosta kdfi modulista että jos siinä tosiaankin on kolme (tai enemmän) ohjainta suuttimille, niin sitten tohon pitäs varmaan valita additional drivers. koska MS2:ssa ei ole kun kaksi ohjainta normaalisti. Mutta tuosta kohdasta en oo ollenkaan varma. Toisaalta jos oot kerran onnistunut johdottaa suuttimet kolmeen eri osioon niin kai siinä sitten myöskin ohjaimet niille.
Tosiaan toi kdfi 1.4 pitää sisällään oman controllerin tolle laajakaista lambdalle joten johdotus pitäs riittää.
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... ogger.html
2: Going High. Mikäli puola jossa ei ole pääteasteita sisällä. Varmista kytkemällä polttimo puolan virtapiuhan ja ohjauspiuhan väliin -> polttimo ei saa palaa kun virta on päällä.
3: valitse untimed injection. ja kun saat auton käyntikuntoon, niin sit vaihdat sequential/semi-sequential.
Tuo kohta "injector drivers" on hieman hämärä kun en tiiä tosta kdfi modulista että jos siinä tosiaankin on kolme (tai enemmän) ohjainta suuttimille, niin sitten tohon pitäs varmaan valita additional drivers. koska MS2:ssa ei ole kun kaksi ohjainta normaalisti. Mutta tuosta kohdasta en oo ollenkaan varma. Toisaalta jos oot kerran onnistunut johdottaa suuttimet kolmeen eri osioon niin kai siinä sitten myöskin ohjaimet niille.
Tosiaan toi kdfi 1.4 pitää sisällään oman controllerin tolle laajakaista lambdalle joten johdotus pitäs riittää.
Re: 6-kone Semi-sequentaalisesti
Hei !
Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Koetetaan näillä käyntiin
1. Taitaa vr-anturin johdot olla väärin päin kun häviää kierrossingnaali rising Edge vaihtoehdolla
Ohjeen mukaan: ...four injection outputs can be controlled individually. ...the injectionvalves are activated via the control unit
Eli löytyy neljä lähtöä jotka pitäisi saada käyttöön erikseen. (Ohje on sanallinen selostus parilla taulukolla. Vr- anturin kytkentä ja GP2 inputin maadoitus lamdan käyttöönottamiseksi selviäisi ehkä paremmin kytkentäkaaviosta.)
t. Jyrki
Kiitos asiantuntevasta vastauksesta. Koetetaan näillä käyntiin
1. Taitaa vr-anturin johdot olla väärin päin kun häviää kierrossingnaali rising Edge vaihtoehdolla
Ohjeen mukaan: ...four injection outputs can be controlled individually. ...the injectionvalves are activated via the control unit
Eli löytyy neljä lähtöä jotka pitäisi saada käyttöön erikseen. (Ohje on sanallinen selostus parilla taulukolla. Vr- anturin kytkentä ja GP2 inputin maadoitus lamdan käyttöönottamiseksi selviäisi ehkä paremmin kytkentäkaaviosta.)
t. Jyrki
Re: 6-kone Semi-sequentaalisesti
No niin nyt käy ja lamdakin toimii.
Jotta sain ruiskun toimimaan semisequentaalisesti piti valita tosiaan ; sequential/semi-sequential ja additional drivers.
Lisäksi piti vaihtaa Simultneus injection tuon ExtraEFI:n sivuilta lainatun 6-koneen ohjeen mukaan:
"MS2-Extra you will need to set the Engine Constants for 2 squirts/engine cycle and Simultaneous Injection to keep the req_fuel correct."
Reg_fuel tippui puoleen tuolla säädöllä. Ei ihme että kasteli tulpat aiemmin...
Jotta sain ruiskun toimimaan semisequentaalisesti piti valita tosiaan ; sequential/semi-sequential ja additional drivers.
Lisäksi piti vaihtaa Simultneus injection tuon ExtraEFI:n sivuilta lainatun 6-koneen ohjeen mukaan:
"MS2-Extra you will need to set the Engine Constants for 2 squirts/engine cycle and Simultaneous Injection to keep the req_fuel correct."
Reg_fuel tippui puoleen tuolla säädöllä. Ei ihme että kasteli tulpat aiemmin...