
Suuttimien mitoitus
Moderator: Masi_K
Suuttimien mitoitus
Morjes! Lyhyestä virsi kaunis, prjoektina on MB 190 -89 joka muutetaan kaasarista ruiskuksi. Imusarja, joitain antureita ja releitä ym tarvittavaa on ostettu/ostetaan kaverin puretusta 230e mersusta. Nyt ongelmana on suuttimien mitoitus. Olen megaraamatun kalkulaattoriin syöttänyt luvut 110hp, 4injectors ja flow rate on sen mukaan 19.1 lbs/hr / 201cc/min. Kuinka hyvin tähän voi luottaa? Aluksi on tarkoitus laittaa toimimaan vaparina, mutta jotain pelivaraa olisi hyvä jättää turboa varten. Voinko laittaa esim 350cc suuttimet ja saada auto silti säätöihin? Ja ainiin, lankuksi tulee ms1 v2.2. Ei nyt tullut lyhyttä mutta yritettiin ainakin 

Re: Suuttimien mitoitus
No selvitä minkäkokoiset on ollut mersussa tuon mallisessa koneessa käytössä. Sitten saat vertauskuvaa ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Suuttimien mitoitus
Jos pienikin epäilys että joskus saattaa ahdin tulla ni turha mitään alle 600cc suuttimia suunnitellakaan. Ei ne niin paljoa kalliimmat ole että kannattaisi ostaa sitten tulevassa turbotuksessa taas uudet. Toisaalta nekin loppuu sitten heti kesken jos tosissaan alkaa ahta ja vaihtaa etanolin polttoaineeksi.
hyvin ms1 prosessorilla ja hires extralla voi ajaa jopa 1700 suuttimilla, ainakin alkoholilla käy nättiä joutokäyntiäkin. Koneena toki 3 litran kutonen mutta sylinteritilavuushan ei ole sen isompi ku 2litran nelosessa.
hyvin ms1 prosessorilla ja hires extralla voi ajaa jopa 1700 suuttimilla, ainakin alkoholilla käy nättiä joutokäyntiäkin. Koneena toki 3 litran kutonen mutta sylinteritilavuushan ei ole sen isompi ku 2litran nelosessa.
Re: Suuttimien mitoitus
Asia selvä, kiitos vastauksista! Palataan astialle tarvittaessa