Eli löytyy tollanen opel x25xe moottori, hukkakipinä jota ohjataan suoraan boxilta, tai sitten vanhemmissa 203 bosch tyhmä kivi. Johtosarjaa ei siis vielä ole, mutta jos oletetaan mallia vanha sytkäkivellä. Ajatus tulpanjohdoista ja uudesta puolasta etoo, hintaa n.200€ tai sytkäkiven kanssa paljon yli. VW 0~5v ohjattuja puolia 6kpl ja pari johtoa?? todennäköisesti toimii noin yksinkertaisesti kun alunperin on älytön sytkäkivi hoitamassa latausajan?
Onko joku kokeillut jo?
Hukkakipinä-»suorasytkä hukkana
Moderator: Masi_K
Re: Hukkakipinä-»suorasytkä hukkana
Vertaappa triggaako nuo volkkarin copit samaan reunaan kuin orkkissytkäkivi ja tsekkaa dwell ettei ole liian pitkä.
Re: Hukkakipinä-»suorasytkä hukkana
-203 ja VAGgilainen cop-puolamoduli trigataan samalla lailla. Mutta orkkis puola tarvitsee aikalailla pidemmän latausajan kuin vaggilaiset eli ne eivät tule olemaan kovin pitkäikäisiä, ellei rajoita joko aikaa tai puolamoduleille saapuvaa jännitettä esmes etuvastuksilla. Tämä siis jos käytetään orkkis ecua. Varmuuden siitä latausajasta saa vasta kun skoopilla mittaa käyvästä orkkis moottorista mitä se todella tekee milläkin jännitteellä.
Jos on aito Boschin -203 ja aito Boschin kuusitorninen hukkis-puola, sekä induktiiviseen systeemiin tarkoitetut EHJÄT sytytysjohdot niin sytytysenergia riittää aika pitkälle. About 130hv per sylinteri on vielä ok. 6 x 130hv = 780hv.
Vaggilaiset ovat kuitenkin paras vaihtoehto koska silloin ei tarvitse pohtia johtojen kuntoa tulevaisuudessakaan. Niiden laittaminen orkkis ecun kanssa ei ole se helpoin tie, ja säädettävän ecun kanssa se paras ratkaisu. Suosittelen niitä pitkärunkoisia malleja, ne tekevät eniten sytytysenergiaa.
Omaa kokemusta: hanki ne kunnon sytkävehkeet heti, äläkä edes yritä leikkiä halvoilla paskoilla. Se tulee pitkässä juoksussa kaikkein halvimmaksi koska ne hyvät tarvitsee hankkia vain kerran. Tyhmä kun oon niin en oppinut kerralla, ja kun oon idiootti niin en oppinut toisellakaan kerralla...
Jos on aito Boschin -203 ja aito Boschin kuusitorninen hukkis-puola, sekä induktiiviseen systeemiin tarkoitetut EHJÄT sytytysjohdot niin sytytysenergia riittää aika pitkälle. About 130hv per sylinteri on vielä ok. 6 x 130hv = 780hv.
Vaggilaiset ovat kuitenkin paras vaihtoehto koska silloin ei tarvitse pohtia johtojen kuntoa tulevaisuudessakaan. Niiden laittaminen orkkis ecun kanssa ei ole se helpoin tie, ja säädettävän ecun kanssa se paras ratkaisu. Suosittelen niitä pitkärunkoisia malleja, ne tekevät eniten sytytysenergiaa.
Omaa kokemusta: hanki ne kunnon sytkävehkeet heti, äläkä edes yritä leikkiä halvoilla paskoilla. Se tulee pitkässä juoksussa kaikkein halvimmaksi koska ne hyvät tarvitsee hankkia vain kerran. Tyhmä kun oon niin en oppinut kerralla, ja kun oon idiootti niin en oppinut toisellakaan kerralla...

PQ
Re: Hukkakipinä-»suorasytkä hukkana
Onko noita vakki puolien datasheettiä jossain. Tai tollasen 6 johtosen bosch/tarvikkeen. Megaruutta tästä moottorista on ajossa toisessa autossa, kohta 500€ palanut vakio romujen kanssa pelatessa! Eikä moottori ole ikinä käynyt... Näyttää siltä että sain haalittua ehjät vakio sytkän palikat, mutta täytyy tehdä tutkimustyötä kun saa käymään! Ei ne autotehtaallakaan osaa tehdä aina toimivaa kokoonpanoa niin että puolat kestäis...