squirting'n'spark ja tunerstudio

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

Post Reply
arskatehtaalla
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Thu Oct 17, 2013 9:54

squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by arskatehtaalla »

Saakos nämä jotenkin keskustelemaan keskenään? Ei löydy tunerista tuota.. Pitääkö päivittää koko boksi, vai onko joku muu konsti olemassa? Paljon tuossa alla on asiaa kaikenlaisista "ini" tiedostoista mutta kun ei aukee.. Osaisko joku selittää niin, että tyhmempikin tajuaa..?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by Masi_K »

Jos oikein ymmärsin, niin sulla on jokin taivaan vanha firmware ms1 ssä sisällä? Jos näin on, niin päivitä hyvä mies uusimpaan. Mitä tunerstudio ilmoittaa kun kääntää megaan jännitteet päälle ? Tunnistaako se yhtään mitään ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
arskatehtaalla
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Thu Oct 17, 2013 9:54

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by arskatehtaalla »

Masi_K wrote:Jos oikein ymmärsin, niin sulla on jokin taivaan vanha firmware ms1 ssä sisällä? Jos näin on, niin päivitä hyvä mies uusimpaan. Mitä tunerstudio ilmoittaa kun kääntää megaan jännitteet päälle ? Tunnistaako se yhtään mitään ?
Ei suoraan tunnista mitään. Mutta jostain se löysi kyllä tuon 024s11 mikä purkissa pitäisikin olla. Eli jollain tasolla keskustelevat...? Kuten sanottu olen vasta alkaja niin oikein ei kaikki termit ole vielä hallussa..

Eli voisitko neuvoa miten tuo päivitys tehdään ja mistä sopiva ohjelmisto?
Ostin tuon purkin kasattuna ja oli ilmeisesti ollut jo useamman jossain komeron perällä. Siitä tuo vanha ohjelma.

Mikäs nyt olisi sitten paras ohjelma minulle? Tuo tulee chevyn 305 kasikoneeseen. Suuttimia on 8kpl ja imusarjana holley stealth ram. Tarkoitus ei ole hakea huippu tehoja vaan toimivuutta ja taloudellisuutta. Sytytystä tuohon ei ole tarkoitus sekoittaa muuten kun ottamalla pyörintänopeus tieto virranjakajasta..
Kiitos!
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by MrFairlane »

http://www.msextra.com/doc/general/downloads.html


Ps. Älä yritä ottaa kierrosluku pelkiltä katkojankärjiltä eli ainakin joku kärjetön systeemi.
arskatehtaalla
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Thu Oct 17, 2013 9:54

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by arskatehtaalla »

MrFairlane wrote:http://www.msextra.com/doc/general/downloads.html


Ps. Älä yritä ottaa kierrosluku pelkiltä katkojankärjiltä eli ainakin joku kärjetön systeemi.

Juu en yritä. Mulla on msd:n jakaka jossa on erillinen "tach out" siitä pitäisi tulla 12v kanttiaaltoa ulos..
arskatehtaalla
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Thu Oct 17, 2013 9:54

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by arskatehtaalla »

Olen yrittänyt perehtyä tuohon firmwaren päivittämiseen.. Voisko joku vähän neuvoa, etten tee aivan väärin kaikkea..?

Voiko stimulaattori olla boksissa kiinni kun päivittää vai pitääkö jotenkin muuten syöttää jännite boksiin? Mitäs muuta pitää ottaa huomioon etc.?

Pitääkö tuossa bootloaderissa olla jumpperi?

Perhanan ohjeet kun on lontooksi..
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by MrFairlane »

arskatehtaalla wrote:Olen yrittänyt perehtyä tuohon firmwaren päivittämiseen.. Voisko joku vähän neuvoa, etten tee aivan väärin kaikkea..?

Voiko stimulaattori olla boksissa kiinni kun päivittää vai pitääkö jotenkin muuten syöttää jännite boksiin? Mitäs muuta pitää ottaa huomioon etc.?

Pitääkö tuossa bootloaderissa olla jumpperi?
Lataa paketti, pura paketti, kytke mega, tuplaklikkaa tuota download_firmware.bat:ia ja sieltä tulee (enklanninkielistä) ohjetta.

Stimulaattori voi olla kiinni, jumpperi pitää olla muistaakseni kiinni jos päivittää ekan kerran peruskoodista, mutta tuo .bat kyllä kertoo sen.

Testaa. Ei sitä saa rikki päivittämällä.
arskatehtaalla
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Thu Oct 17, 2013 9:54

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by arskatehtaalla »

MrFairlane wrote:
arskatehtaalla wrote:Olen yrittänyt perehtyä tuohon firmwaren päivittämiseen.. Voisko joku vähän neuvoa, etten tee aivan väärin kaikkea..?

Voiko stimulaattori olla boksissa kiinni kun päivittää vai pitääkö jotenkin muuten syöttää jännite boksiin? Mitäs muuta pitää ottaa huomioon etc.?

Pitääkö tuossa bootloaderissa olla jumpperi?
Lataa paketti, pura paketti, kytke mega, tuplaklikkaa tuota download_firmware.bat:ia ja sieltä tulee (enklanninkielistä) ohjetta.

Stimulaattori voi olla kiinni, jumpperi pitää olla muistaakseni kiinni jos päivittää ekan kerran peruskoodista, mutta tuo .bat kyllä kertoo sen.

Testaa. Ei sitä saa rikki päivittämällä.
Kiitos! Päivitys tehty onnistuneesti!!(oli tosiaan ihan helppo juttu..)

Vielä kun saisin neuvon, miten tuo msd:n antama kanttiaalto siirretään megaan niin, että ymmärtävät toisiaan..
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by Masi_K »

Kun ohjaat megalla vain bensaa etkä sytytys ennakoita. Slloin määrität megan fuel only tilaan ja viet sitä kanttiaaltoa ohjeen mukaisen levyn muutoksen kautta sisään. http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#hallV22 Olettaisin että signaali on ylhäällä(+12V) kun "hammas" on kohdallaan. Luonnollisesti pitää moottorin perustiedoissa olla sylinterimäärä oikein.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
arskatehtaalla
Megasquirttaaja
Posts: 43
Joined: Thu Oct 17, 2013 9:54

Re: squirting'n'spark ja tunerstudio

Post by arskatehtaalla »

Masi_K wrote:Kun ohjaat megalla vain bensaa etkä sytytys ennakoita. Slloin määrität megan fuel only tilaan ja viet sitä kanttiaaltoa ohjeen mukaisen levyn muutoksen kautta sisään. http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#hallV22 Olettaisin että signaali on ylhäällä(+12V) kun "hammas" on kohdallaan. Luonnollisesti pitää moottorin perustiedoissa olla sylinterimäärä oikein.
Kiitosta!!! Yritellään noilla pärjätä taas hetki..:)
Post Reply