msextra ja trigger sekä hall ongelma.

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
supre
Megasquirt aloittelija

msextra ja trigger sekä hall ongelma.

Post by supre »

Hei, olen uusi megasquirtin käyttäjä ja nyt olis pieniä onkkelmia. Eli triggeripyöränä 6-1 4 sylinterisessä autossa ja anturina hall. voisiko joku selventää kuvalla kuinka hall anturi pitää sijoittua kyseisellä triggerillä yläkuolokohdassa? Ja toinen onkkelma on kun mega ei saa ollenkaan kierrosluku tietoa. Megatune 2.25 näyttää kyllä ilmanpaineet, tps anturin asennot jne oiken mutta rpm tietoa ei tule. Johdotukset olen mitannut ja anturi mitattu ja itse megan purkki käytetty autossa jossa 4-1 triggeri ja siellä sai kierrosluvun. Auttakee!
ArttuH
Megajumala

Re: msextra ja trigger sekä hall ongelma.

Post by ArttuH »

Kuvaa ei nyt ole tähän hätään, mutta sijoita anturi niin, että ensimmäinen hammas puuttuvan jälkeen osuu anturin kohdalle noin 60-80° ennen ykkössylinterin yläkuolokohtaa.

Kierrosluvun puuttumiseen todennäköisimmät vaihtoehdot ovat ettei anturilta tule signaalia tai sitten signaalin pulssikuvio on väärä käytössä oleviin asetuksiin. Kun käytössä on hall-anturi, niin tuosta on aika helppo mitata, että anturin signaali muuttaa tilaansa oikein hampaiden mennessä anturin ohi kun käsin pyörittelee konetta. Se nyt ei vielä tietenkään takaa, että anturilta tulee oikeanlaista pulssia konetta startilla pyöritettäessä, mutta kertoo kuitenkin, että anturi on kytketty oikein ja triggeripyörä on sopivalla etäisyydellä.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply