Erikoisia kierrosongelmia

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Erikoisia kierrosongelmia

Post by Perkkis »

Megalla on jo hyvin tässä ajeltu toista kuukautta, kunnes tein tässä moottorin vaihdon samanlaiseen koneeseen kylläkin, mutta perushuollettuun. Sen jälkeen kone lähti hyvin käyntiin, mutta ei kierränyt megalla yli 3000rpm:ää, sen alle pelasi täysin ja kun katsoo megatunen näytöltä niin kiekat hyppii komentonnin jälkeen johonkin kuuden, seittemän, kaheksan tonnin paikeille? Koneessa kaikki vanhan koneen anturit, kiekkasignaali tulee 36-1 kiekosta ja VR-signal muuntimen läpi megalle. Auto toimii alkuperäisellä boxilla hyvin samoilla antureilla. Ja autohan on tuo DOHC sierra.

Eli mikähän tuossa oikein mättää ainoa asia joka on periaatteessa muuttunut on tuo 36-1 pyörä mutta kun toimii orkkis boxilla niin epäilen ettei vika ole siinä, enkä koskenut megaan remotin aikana?
Last edited by Perkkis on Mon Oct 03, 2005 17:05, edited 1 time in total.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Yrkesman
Megasquirttaaja
Posts: 60
Joined: Tue Apr 12, 2005 17:45
Contact:

Post by Yrkesman »

Mulla on 36-1 triggeri ja EDIS käytössä. Autona on cosworth, joten käytin cossun omaa siivapyörän induktiivianturia. Toimi jonkun aikaa, mutta yhtäkkiä se alko prötäämään ~4000rpm jälkeen. Vaihdoin uuden cossun siivapyörän anturin ja taas pelaa. Ihme homma tosiaan. On mulla EDIKsen omakin induktiivianturi, mutta en oo viittiny laittaa sitä kun sitten joutuu modaamaan kiinnikkeitä. Katotaan nyt jos se ei tolla pelaa niin sitten pitää koittaa sitä ediksen omaa anturia. Tosin mulla kyllä näytti tiedonkeruu järkeviä kierroslukemia jotka siis tulee EDIKseltä moottorinohjaukselle.
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Joo mulla tuossa herättää tosiaan ihmetystä se että auton omalla boxilla pelaa kuin junan vessa. Täytynee huomenna kahtella töissä oskilloscoopilla millasta signaalia siellä pyörii ja tehdä vaikka uusi piuha anturilta kun alkuperäinen ei ole mitenkään häiriösuojattu ja on saattanut ottaa siipeensä kun joutunut väänteleen koneen vaihdossa.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

No nyt on saatu selviteltyä työpaikan oskilloskoopilla syy oireiluun, nähtävästi peltisen hammaspyörän kahdeksas hammas "puuttuvan jälkeen" on hiukan vääntynyt kun antaa melkein puolet pienemmän pulssin skoopilla katsottuna ja hyvin myös huomasi kun katsoi samalla megalle menevää signaalia että kolmen tonnin jälkeen tuli signaaliin toinenkin pitempi väli jolloin kierrokset tuplaantuivat näytöllä. Nyt vaan keksimään jostain sopiva työkalu tai riittävän pieni ihminen joka pystyisi vääntämään oikeaa hammasta n.12mm kokoisesta ja n.40mm syvyisestä reijästä, muuten joutuisi purkamaan konetta turhan paljon.
Ja nähtävästi auton omassa boxissa on signaalin tunnistustasot alhaisemmalla, koska sillä toimii. Olisiko kellään ohjeita miten tuon VR-decoderin arvoja pitää muuttaa jotta se näkisi tuon hiukan matalemmankin pulssin.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Nyt on maailman hienoimmalla työkalulla korjattu ongelma, eli peltisestä hammaspyörästä oli pari hammasta vajaa puoli milliä sisemmässä ja mega ei siitä tykännyt tuolla tuli ne kohilleen väännettyä ja nyt pelaa.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
passi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Sat Mar 19, 2005 19:12

Post by passi »

Kaunis työkalu. :) Pisteet siitä.

Pintakäsittely kyllä vähän kesken, mutta protohan tuo onkin!
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Joo tuo rautanaula varsinkin kaipaisi jotain korroosionsuoja-aineita :D
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

On se näköjää pienestä kiinni. Hieno Tein sen itse -työkalu.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply