eli semmonen ongelma et auto ei suostu pelaamaan kun alle 14 afr arvoilla ja kiihdyttäessäkin pitää olla n:10-13 afr että ei kuumene liikaa/ala nykimään innovate mtx-l mittarilla katsottuna ja ammattimies sano et mittari näyttää iha oikein+katsastuksessa hc arvo 840 kun afr oli n:14 ja ei meinaa pysyä käynnissä enää noilla arvoilla alle 1000rpm.kone on ford ohc is sierran imusarjalla,turbo kkk 24,300cc suuttimet,motograft tfi jakaja ja megasquirt 2 v2,2.puristus suhde tuntematon/männissä 3mm syvät maljat.tällähetkellä bensapaineensäädin sierran oma boch mekaaninen säädin.jos jollain tulee hyviä ideoita mieleen ni kiitos niistä
ps:sytytys ennakoilla ei juurikaan vaikutusta ongelmaan.
No ensimmäisenä tulee mieleen, että joku suuttimista virtaa muita heikommin tai jostain muusta syystä seokset heittää sylinterien välillä. Tämän takia sitten joutuu säätämään kohtuuttoman rikkaalle, että se laihimmalla käyvä sylinterikin saa tarpeeksi rikasta seosta käydäkseen pätkimättä. Lambda ja pakokaasumittari luonnollisesti näyttävät keskiarvoa kaikilta sylintereiltä.
Oletko katsonut miltä tulpat näyttävät, onko niissä eroja keskenään?
aika tasasen tummat on ja pesin suuttimet muutamaan kertaan ultraääni pesurilla+vaidoin o-renkaat ni nyt se käy jo huomattavasti paremmin mut kyllä se 14 afr jälkeen alkaa pikkuse niinku bensapulaa potemaan.tällähetkellä syttyennakot n:20 tyhjäkäynnillä.en sit tiedä mitä vaikiuttaa (burton) 134 vääntönokka ja isot venttiilit.nokan ajotusta vois ehkä kokeilla vielä vähä aikastaa
Oman kokemuksen perusteella väittäsin että tää on oharissa jotenki enemmän ominaisuus kuin vika.. Itellä tyhjäkäynnillä afr 10-11 lämpösellä koneella. Jos afr menee 12 yli alkaa käymään tosi vaivalloisesti ja sammahtelee helposti.
Mutta esim moottoritiellä tasasta 120 ajaessa kyllä pystyy säätämään vaikka sinne 16 tienoille ilman että alkaa nyhkimään.
Warro wrote:Oman kokemuksen perusteella väittäsin että tää on oharissa jotenki enemmän ominaisuus kuin vika.. Itellä tyhjäkäynnillä afr 10-11 lämpösellä koneella. Jos afr menee 12 yli alkaa käymään tosi vaivalloisesti ja sammahtelee helposti.
vanha voortin kone joka suuniteltu 1970 luvulla vaatii bensaa enemän ku nykyajan moottorit
Eipä oo hetkeen tullu käytyäkään näillö sivuilla,hc oli katastuksessa sillon 980 eli just jäi alle rajan ni eihä se sillo kunnolla polta ja vaparina sierran efillä vakio mukeilla oli aina inssin mukaan loistavat päästöarvot.kiitos kuitenki vastauksista.tällähetkellä ei oo ees.tietokonetta millä säädellä ku hajos seki nii ja perää yritin saaha hiljaseks ja hommasin uudehkon välityksen ni ulvoo kahta kauheemmin.... ..........ei mene kohtuudella.
Senverta jatkoa edelliseen, että koitin ihan piruuttani vakioon 1.8ohc sierraan lykätä laajakaistan kiinni. Tyhjäkäynnillä näyttää siinäkin afr noin 12 pintaan.
joo kiitoksia.mä muutin tuossa ku auto vielä kulki ni nokka-akselin ajotusta iha "summassa" yhen hampaan aikasemmalleen ni alko hc arvotki meneen lähemmäks totuutta ja hukassa ollu alavääntöki löyty.....sitte pimeniki ruutta.rkkaasta se tykkäs edelleen mut se onki foordi