TPS signaalin nopeus vs tosielämä
Posted: Sun Jul 14, 2013 15:05
Osaakos joku sano että onko jossain vikaa, vai onko seuraava tapaus ominaisuus?
Tuossa pihassa istuskelin auton kyytissä ja MS3X kytkettynä kannettavaan. Siinä ihmettelin pikkusen asetuksia ja harjoittelin kaasunpoljentaa.
Törmäsin sattumalta seuraavaan vikaan tai ominaisuuteen. Eli tunerstudiossa on TPS:än näyttö joka ei kerkee tosielämässä mukaan ihmisen aiheuttamaan muutokseen. Eli Suomeksi kerkeän painaa jalalla kaasun 100% pohjaan ja vapauttaa polkimen kun mittari näyttää vasta 80% ja sitten rupeaa jo tippumaan takaisin nollaan kun poljinkin menossa nollaan.
Mutta jos painan ihan murotosan verran hitaammin poljinta. kerkee mittari tulla ihan normaalisti 100% kun läpät on auki, ja menee takaisin kiinni kun läpät ovat kiinni 0%
Sama tapahtuu Accel enrichment wizardissa, mutta tämä on pikkusen hankalampi huomata, mutta tarkkaan katsoessa näin voi sanoa.
Voisiko joku muu tarkistaa onko tilanne sama, vai rupeanko etsimään vikaa jostain. Tuntuu olevan vain tosi haastavaa säätää toi kiihdytysrikastus.
Tuossa pihassa istuskelin auton kyytissä ja MS3X kytkettynä kannettavaan. Siinä ihmettelin pikkusen asetuksia ja harjoittelin kaasunpoljentaa.
Törmäsin sattumalta seuraavaan vikaan tai ominaisuuteen. Eli tunerstudiossa on TPS:än näyttö joka ei kerkee tosielämässä mukaan ihmisen aiheuttamaan muutokseen. Eli Suomeksi kerkeän painaa jalalla kaasun 100% pohjaan ja vapauttaa polkimen kun mittari näyttää vasta 80% ja sitten rupeaa jo tippumaan takaisin nollaan kun poljinkin menossa nollaan.
Mutta jos painan ihan murotosan verran hitaammin poljinta. kerkee mittari tulla ihan normaalisti 100% kun läpät on auki, ja menee takaisin kiinni kun läpät ovat kiinni 0%
Sama tapahtuu Accel enrichment wizardissa, mutta tämä on pikkusen hankalampi huomata, mutta tarkkaan katsoessa näin voi sanoa.
Voisiko joku muu tarkistaa onko tilanne sama, vai rupeanko etsimään vikaa jostain. Tuntuu olevan vain tosi haastavaa säätää toi kiihdytysrikastus.