Osaakos joku sano että onko jossain vikaa, vai onko seuraava tapaus ominaisuus?
Tuossa pihassa istuskelin auton kyytissä ja MS3X kytkettynä kannettavaan. Siinä ihmettelin pikkusen asetuksia ja harjoittelin kaasunpoljentaa.
Törmäsin sattumalta seuraavaan vikaan tai ominaisuuteen. Eli tunerstudiossa on TPS:än näyttö joka ei kerkee tosielämässä mukaan ihmisen aiheuttamaan muutokseen. Eli Suomeksi kerkeän painaa jalalla kaasun 100% pohjaan ja vapauttaa polkimen kun mittari näyttää vasta 80% ja sitten rupeaa jo tippumaan takaisin nollaan kun poljinkin menossa nollaan.
Mutta jos painan ihan murotosan verran hitaammin poljinta. kerkee mittari tulla ihan normaalisti 100% kun läpät on auki, ja menee takaisin kiinni kun läpät ovat kiinni 0%
Sama tapahtuu Accel enrichment wizardissa, mutta tämä on pikkusen hankalampi huomata, mutta tarkkaan katsoessa näin voi sanoa.
Voisiko joku muu tarkistaa onko tilanne sama, vai rupeanko etsimään vikaa jostain. Tuntuu olevan vain tosi haastavaa säätää toi kiihdytysrikastus.
TPS signaalin nopeus vs tosielämä
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: TPS signaalin nopeus vs tosielämä
TPS signaalihan ts. ohjaimen AD-muunnos digitaaliseksi on nopea, mutta reaali-aikainen tiedonsiirto PC:lle ja PC ohjelma on hidas päivittämään näyttöä reaali-aikaisesti.
Kannattaa lokittaa muistikortille ja analysoida loki 'jälkeenpäin'.
Kannattaa lokittaa muistikortille ja analysoida loki 'jälkeenpäin'.
Re: TPS signaalin nopeus vs tosielämä
Onko lag factors asetukset mitenkä laitettu?
Ja onko sillä nyt niin väliä kun moottori ei kuitenkaan kerkiä mukaan.
Ja onko sillä nyt niin väliä kun moottori ei kuitenkaan kerkiä mukaan.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: TPS signaalin nopeus vs tosielämä
Lag factor asetukset olivat tehtaan asetuksissa lukuunottamatta tuota TPS lag factoria. Olin pienentänyt sitä lukemaan 28%. Tällä sai suodatettua tyhjäkäynnistä aiheutuvan tärinän pois TPS:n näytöstä. Viisari räpättää 50%lag factor lukemmallakin 0-1-0.2%, ja 28% lack factor asetuksella ei nimeksikään. 100% asetus pitää tuon 0.2% häiriön sielä. Mutta nyt kun tämän asetuksen laittoi 100% kerkee TPS mittari mukaan samassa suhteessa kuin jalkakin. Jos sen lag factorin pudottaa tuonne 50% kerkeen näpäyttää kaasun pohjaan ja TPS näytölle jää lukema 90% ja taas tuo 28% arvo jättää lukeman 80% auki.
En tiedä onko tällä merkitystä, mutta on nyt muutettu ja kokeillaan tässä kun keretään.
TPS:n häiriö poistuu kun kaasua painaa edes 1%. Pitäs vissiin tutkia toi 0.2% häiriö saako sitä poistettua mitenkään. Se tuskin aiheuttaa ongelmia kun muuten pelittää hienosti.
En tiedä onko tällä merkitystä, mutta on nyt muutettu ja kokeillaan tässä kun keretään.
TPS:n häiriö poistuu kun kaasua painaa edes 1%. Pitäs vissiin tutkia toi 0.2% häiriö saako sitä poistettua mitenkään. Se tuskin aiheuttaa ongelmia kun muuten pelittää hienosti.
Re: TPS signaalin nopeus vs tosielämä
kuulostais ihan OK.
Asenna TPSn niin että anturi on vähän auki ja poljin nolla asennossa. Sitten tietty kalibrointi. TPSn maa johto suoraan MSpoxin maihin -ilman mitään kompromisseja. Sitten voi pian onnistaa.
Asenna TPSn niin että anturi on vähän auki ja poljin nolla asennossa. Sitten tietty kalibrointi. TPSn maa johto suoraan MSpoxin maihin -ilman mitään kompromisseja. Sitten voi pian onnistaa.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !