Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Moderator: Masi_K
Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Moi. Elikkäs tuli hankittua tämmöinen ms3 v3 rakennussarja protopartsilta ja nyt valmiina uppimaan kojeeseen uutta firmwarea mutta; Jostain kumman syystä en vain saa yhteyttä koneeseen en sarjakaapelilla enkä usb:n kautta.
Olen tehnyt loopbackin ja se ei onnistunut, ohjeiden mukaan kokeilin kaapelinkin toiminnan ja se toimii mutta ongelma on jossain päin kasattua lautaa koska yhdistäessäni U6 pinnit 13 ja 14 yhteys on mutta pinnien 11 ja 12 välillä yhteyttä ei ole. Partcosta koppasin uuden maxin josko siinä olisi vika mutta uudella ja vanhalla sama ongelma, mistä lie johtunee...
Tonkiessani vastauksia turhalta tuntuvassa tietosuossa vastaan tuli jossainmäärin informatiivinen linkki https://www.supermotors.net/getfile/897 ... ard-u6.jpg . Kuvan mukaan mittailin omia virtoja mitä laudasta löytyy ja tulokset oliva jokseenkin erilaisia...
Seuraaviin tuloksiin päädyin käyttämällä U1 2.pinniä maana:
1. 0v
2. 6,4v
3. -6,9
1->3. -6,9v
4->5. 8,3v
9. 5v
10. 0v
11. -6,9v
12. 0v
13. 4,9v
14. 4,8v
15. 0v
16. 4,9v
Eli jotain on ilmeisesti laudalla väärin mutta mitä, apu olisi tarpeen että pääsisin tämän boxin kanssa ettepäin.
Jos joltakulta löytyy tietotaitoa ratkaista pieni pulmani olisin kovin kiitollinen.
Olen tehnyt loopbackin ja se ei onnistunut, ohjeiden mukaan kokeilin kaapelinkin toiminnan ja se toimii mutta ongelma on jossain päin kasattua lautaa koska yhdistäessäni U6 pinnit 13 ja 14 yhteys on mutta pinnien 11 ja 12 välillä yhteyttä ei ole. Partcosta koppasin uuden maxin josko siinä olisi vika mutta uudella ja vanhalla sama ongelma, mistä lie johtunee...
Tonkiessani vastauksia turhalta tuntuvassa tietosuossa vastaan tuli jossainmäärin informatiivinen linkki https://www.supermotors.net/getfile/897 ... ard-u6.jpg . Kuvan mukaan mittailin omia virtoja mitä laudasta löytyy ja tulokset oliva jokseenkin erilaisia...
Seuraaviin tuloksiin päädyin käyttämällä U1 2.pinniä maana:
1. 0v
2. 6,4v
3. -6,9
1->3. -6,9v
4->5. 8,3v
9. 5v
10. 0v
11. -6,9v
12. 0v
13. 4,9v
14. 4,8v
15. 0v
16. 4,9v
Eli jotain on ilmeisesti laudalla väärin mutta mitä, apu olisi tarpeen että pääsisin tämän boxin kanssa ettepäin.
Jos joltakulta löytyy tietotaitoa ratkaista pieni pulmani olisin kovin kiitollinen.
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Tuohon linkin jännitedataan kannattaa suhtautua pienellä varauksella, esimerkiksi pinnissä 15 on maa, ei pinnissä 14.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/max232.pdf
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX220-MAX249.pdf
T1In tai T2In linjasta (pinnit 10 tai 11) skooppaamaan tapahtuuko niissä mitään.
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/max232.pdf
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX220-MAX249.pdf
T1In tai T2In linjasta (pinnit 10 tai 11) skooppaamaan tapahtuuko niissä mitään.
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Toivottavasti apu löytyy ja boksi kasautuu ehjäksi.
Tulee silti väkisin mieleen, että miksi se boksi pitää kasata itse, kun varsinaisessa asennus ja säätötyössä on niin riittävästi opeteltavaa ja haastekohtia. Ymmärrän toki jos asiaansa perehtynyt elektroniikkaharrastaja.
Tulee silti väkisin mieleen, että miksi se boksi pitää kasata itse, kun varsinaisessa asennus ja säätötyössä on niin riittävästi opeteltavaa ja haastekohtia. Ymmärrän toki jos asiaansa perehtynyt elektroniikkaharrastaja.
ATdriveboard MS3 / M&W Pro 12 / 4 x CBR COP / 4 x 630cc Deka bensa / 4 x 63ml + 1 x 42ml vesi/metanoli / TD05HR-16G-10,5
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Koska säästää usean kympin ja oppii uutta. Eikä tarvitse olla mikään über elektroniikkavelho saadakseen kasattua kaikki MS levyt mitä on DIYnä tarjolla. Kunhan osaa juottaa ja tunnistaa levyissä käytetyt osat. Vikadiagnoosi on sitten jo toinenjuttu.mr clock wrote:Toivottavasti apu löytyy ja boksi kasautuu ehjäksi.
Tulee silti väkisin mieleen, että miksi se boksi pitää kasata itse, kun varsinaisessa asennus ja säätötyössä on niin riittävästi opeteltavaa ja haastekohtia. Ymmärrän toki jos asiaansa perehtynyt elektroniikkaharrastaja.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Mitä manuualia käytit apuna kasaamisessa?
Tarkasta nyt kaikki Diodit ja Zenerit että ovat oikein päin.
Ota kuva levystä ja pistä jakoon.
Itse kasasin oman v3 levyn ja toimi ekasta kerrasta vaikka pari vastusta unohdin jonka johdosta vr puoli ei toiminut =)
Tarkasta nyt kaikki Diodit ja Zenerit että ovat oikein päin.
Ota kuva levystä ja pistä jakoon.
Itse kasasin oman v3 levyn ja toimi ekasta kerrasta vaikka pari vastusta unohdin jonka johdosta vr puoli ei toiminut =)
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Suossa eteenpäin... Elikkäns, törppäsin megan tutulle elektroniikkaorjalle kurkittavaksi ja kuinkas ollakkaan sieltä löytyi muutama rapeahko kylmäjuotos. Korjattuaan huonot juotokset hän kävi kortin läpi skoopin kanssa ja sanoi sen toimivan moitteitta.
Mutta ongelma ei silti ole kadonnut vaikkakin keveri sai loopbackin toimimaan, en itse saa sitä suoritettua.
Ennen ei loopback tehnyt mitään millään kaapelilla, nyt usb:n kautta ei testi onnistu vaan se lähinnä kaataa tietokoneen... sama serialin kautta, prossu poissa pinnit 12+13 yhdessä avaan miniterminaalista portin niin kone jumiutuu.
Sama jumiutuminen tapahtuu portchekillä eli kadonnut yhteys on mutta se jumittaa nyt koneen.
Liekkö ongelma kaapeleissa, ajureissa, prossussa vaikko kaikissa yhteensä
Niin ja aijempiin vastaten, boksi kasattu msextran/ms3 ohjeen mukaisesti ja kaikki diodit on tarkistettu liiankin moneen kertaan, kohta varmaan alkavat kääntymään itsekseen toisin päin...
Kuvia sitten jälkijunassa...
Mutta ongelma ei silti ole kadonnut vaikkakin keveri sai loopbackin toimimaan, en itse saa sitä suoritettua.
Ennen ei loopback tehnyt mitään millään kaapelilla, nyt usb:n kautta ei testi onnistu vaan se lähinnä kaataa tietokoneen... sama serialin kautta, prossu poissa pinnit 12+13 yhdessä avaan miniterminaalista portin niin kone jumiutuu.
Sama jumiutuminen tapahtuu portchekillä eli kadonnut yhteys on mutta se jumittaa nyt koneen.

Liekkö ongelma kaapeleissa, ajureissa, prossussa vaikko kaikissa yhteensä

Niin ja aijempiin vastaten, boksi kasattu msextran/ms3 ohjeen mukaisesti ja kaikki diodit on tarkistettu liiankin moneen kertaan, kohta varmaan alkavat kääntymään itsekseen toisin päin...
Kuvia sitten jälkijunassa...
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Kahdesti on tullu sitten vastaan sekä Diyautotunelta että Autotune.fi(diyautotune) stä ostetuissa rakennussarjoissa eri osia mitä pussin tarrassa seisoo. Molemmat ovat olleet 3.0 levyn sarjoja. Vääriä diodeja ja vääriä kondensaattoreita. Ei kummosia virheitä, mutta aiheuttaa kettumaista vianhakua.
E: rajusti typoja
E: rajusti typoja

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Ei kait nyt sentään eri arvoisia osia? Korvaavia osia ollut iät ja ajat. Pikku erä oli jossain vaiheessa ilmeisesti ollut missä vastukset mennyt väärän kokoisia kuulemma pusseihin. Toki pikku ihmiset nekin varmaan pakkaa ja virheitä tulee.
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
On ihan eri arvoilla. Mut kuten itekkin sanoit, ei näistä voi ottaa mitään sen kummempaa ressiä.JaniM wrote:Ei kait nyt sentään eri arvoisia osia? Korvaavia osia ollut iät ja ajat. Pikku erä oli jossain vaiheessa ilmeisesti ollut missä vastukset mennyt väärän kokoisia kuulemma pusseihin. Toki pikku ihmiset nekin varmaan pakkaa ja virheitä tulee.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Phuuh, onkelmat oiottu ja purkki näyttäisi pelaavan ainakin tunerstudiossa stimin kanssa.
Edessä olisi vielä tehtyjen johdotusten tarkistus, koneeseen kytkeminen, test modella läpikäynti ja koittaa notta mitä pannu sanoo...
Prossuongelma mikä alussa vaivasi lienyt ollu joko omaa osaamattomuutta
tai sitten prossussa oli jotain vialla, niinkuin saanut jonkin staattisen tällin... ja pitäähän sitä vähän syyttää huonoja kaapeleitakin.
sitten jos keltään sattuisi löytymään jotain sopivaa pohjatunea nissanin L28ET koneelle.
Edessä olisi vielä tehtyjen johdotusten tarkistus, koneeseen kytkeminen, test modella läpikäynti ja koittaa notta mitä pannu sanoo...
Prossuongelma mikä alussa vaivasi lienyt ollu joko omaa osaamattomuutta


sitten jos keltään sattuisi löytymään jotain sopivaa pohjatunea nissanin L28ET koneelle.

Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Voisiko joku selventää mistä kuvan pinneistä otan lähdöt sytkälle (vag hukkakipinä) ja mikä/mitkä pinni/t kytketään halliin (3johtoinen cherry)?
Kyseessä siis tämä johtosarja http://www.autotune.fi/tuote/831/johtos ... s-db37-3-m
[

Kyseessä siis tämä johtosarja http://www.autotune.fi/tuote/831/johtos ... s-db37-3-m
[


Re: Ms3 v3 homma seis ja hanskat hukassa
Sytkälähtö A ja B on ne mitkä pinnit mihin ne on levyllä kytketty. Lähdöt kun ovat modit aina paitsi lisälevyllä. Kuvassa hall on 5V volttinen, joten cherryn tapauksessa sillä on jännite oltava samaan aikaan kuin megallakin. Cherryn signaali tulee pinniin 24, eli tuo kaksiviivainen viiva. Cherryn maadoitus on pinnissä 1 ja johdon eristeen kytketpinniin 2. Jos siis sulla anturimaat kiertävät kaikki megan kautta. Muuten kaksi edellistä maadoitettaan sinne missä muutkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII