Moottoripyörän läppärunkoja olen kovasti sovittelemassa autoon ja nyt olisi hieman valintoja tehtävä suutinten suhteen.
Minulla on mahdollisuus sijoittaa suuttimet joko vakiopaikalle kannen juureen (imusarja rakennettu vanha pätkäsemällä) tai sitten voisin myös sijoittaa suuttimet läppärunkoihin n. 15cm päähän nuista alkuperäisistä suutinpaikoista. Tämä jälkimmäinen vaihtoehto ei ole kuitenkaan niin helposti tehty monesta syystä johtuen vaikka suutinpaikat löytyvätkin valmiina.
Olen ymmärtänyt että olisi parempi mikäli suuttimet olisivat kauempana niin ilma ja bensa sekoittuisivat paremmin, mutta onko saavutettu hyöty niin paljon parempi että se kannattaa tehdä?
Kyseessä ihan vapaastihengittävä katuauto josta n.+200hp tavoitteena 2 litraisesta 16v koneesta.
Suuttimien sijoituksesta
Moderator: Masi_K
Re: Suuttimien sijoituksesta
Riippuu sovelluksesta - jos 'käyttöauto', niin sijoita (ensiö)suuttimet kannen lähelle - jos taas 'läpät auki suuremmilla kierroksilla ajettava' ralli tmv. vekotin, niin torven päähän. Hieman hyötyä tuosta kauemmaksi sijoituksesta mm. seoksen muodostuksen, vääntömomentin ja polttoainetaloudenkin muodossa.Sämä wrote:Olen ymmärtänyt että olisi parempi mikäli suuttimet olisivat kauempana niin ilma ja bensa sekoittuisivat paremmin, mutta onko saavutettu hyöty niin paljon parempi että se kannattaa tehdä?
Käyttöautossa taas kaasuunvastaavuus, käyttömukavuus jne. huononevat.